Gå til innhold

Erfaringer med kinesiske fluesneller?


ziggy

Anbefalte innlegg

Men da er det jo feil, skulle stått at alle fluestengene produseres i USA ;)

Slapp av det er jul straks ;)

Og verden gikk ikke under i går heller ;D

Loomis produserer nok mye i østen, spesielt tekstil.

Om mine 5-6 loomiser er produsert her eller der spiller ingen rolle.

Men min 14' NRX er RÅ  <<l;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 308
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

jeg feirer ikke jul..... jeg vil krangle  :rolleyes: mye av kapitalen til Loomis er bassert på kinesiske hender... men det mest innbringende er nok Golfskaft...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det måvære grusomt å se sitt favorittmerke være enfallen til kinaproduksjon.... vit at det blir solgt mye mere haspel utstyr enn fluestenger.... men vi snakker fluesneller her, gjør vi ikke..... og jeg tror dette forteller det at de produserer selle i kina....... [attachimg=1]

og derfor tør jeg vel be om en unskyldning her........ eller vil du fortsette med å være en "svettpeis"

Fluesnellene har jeg aldri påstått at lages i USA, jeg har KUN snakket om fluestengene. Favorittmerke eller ikke, det har lite med saken å gjøre. Jeg digger T og T også jeg. Poenget er at du til stadighet slenger ut en mengde info som du sannsynligvis har hørt ett eller annet sted, men som du ikke har dekning for. Det ble også her bevist. Hadde du spurt meg om snellene vill jeg sagt at det er Shimano som produserer dem.

Poenget er at Loomis fluestenger produseres i USA, og du har heller ikke kommet med noe som helst som avkrefter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra utseendet på G. Loomis fluestenger de seneste årene trodde jeg kanskje de ble produsert under heftige julebord hos Rapala i finland  ???

Men sneller ? Hvor de blir produsert er meg totalt likegyldig . . . Det er 90% utseendet som avgjør når jeg velger snelle, da de stort sett bare er til oppbevaring av backing og fluesnøre  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra utseendet på G. Loomis fluestenger de seneste årene trodde jeg kanskje de ble produsert under heftige julebord hos Rapala i finland  ???

Men sneller ? Hvor de blir produsert er meg totalt likegyldig . . . Det er 90% utseendet som avgjør når jeg velger snelle, da de stort sett bare er til oppbevaring av backing og fluesnøre  :)

Word ;D ;D ;D Men døds enig <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ja det måvære grusomt å se sitt favorittmerke være enfallen til kinaproduksjon.... vit at det blir solgt mye mere haspel utstyr enn fluestenger.... men vi snakker fluesneller her, gjør vi ikke..... og jeg tror dette forteller det at de produserer selle i kina....... [attachimg=1]

og derfor tør jeg vel be om en unskyldning her........ eller vil du fortsette med å være en "svettpeis"

Fluesnellene har jeg aldri påstått at lages i USA, jeg har KUN snakket om fluestengene. Favorittmerke eller ikke, det har lite med saken å gjøre. Jeg digger T og T også jeg. Poenget er at du til stadighet slenger ut en mengde info som du sannsynligvis har hørt ett eller annet sted, men som du ikke har dekning for. Det ble også her bevist.

Hadde du spurt meg om snellene vill jeg sagt at det er Shimano som produserer dem.

Poenget er at Loomis fluestenger produseres i USA, og du har heller ikke kommet med noe som helst som avkrefter det!

da er vi kaskje enige om at for Loomis er bare fluestenger en liten del av deres industri..... jeg var i woodlan i -87 ennå mens samarbeidet med Tallon var tilstede....... disse laget den gang stenger sammen.... Tallon hadde teknologien.... etter bruddet mellom dem bygde Loomis opp den nye bygningen... Loomishistorien er bassert på Tallon .......... i samme byen ligger også Lamiglass...... som også har andre fiberprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loomis var med sin stealht finish en killer innen good look,i dag med med rapala/elbe/silstar...look

kunne gjerne vært handla på statoil ytre kvisvik.

Veldig synd var supre stenger/er sikkert også enda.

Jeg var den "første" til å kritisere de blå elektrotapesurringene på NRX, men fytti katta for noen stenger, iallefall 14' og 15' som er de jeg har prøvd.

Sparker som f.., vurderer å bytte til rosa surringer, bare for å markere hvor bra jeg synes den 14' er. Tar du jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det er vel opplagt at ingen gjør det bevisst . . . Burde ikke være nødvendig å poengtere det.

Men jeg regner med de fleste av oss ikke setter oss ned og gjør omfattende research på hvem som faktisk produserer varene vi kjøper, før vi handler ?

Nei jeg gjør ikke det og jeg føler meg trygg på at de store produsentene ikke benytter seg av barnearbeid, og passer på at det er gode arbeidsforhold og betingelser ved fabrikkene. Noen annet ville kunne slå hardt tilbake om det ble kjent.

Men hva med alle produktene som dukker opp med ukjente merkenavn, kan vi være trygge på at de ikke er produsert av barnehender? Det strømmer jo på med utrolig billige Kina produkter av god kvalitet. Det er vel en grunn til at de er billige?

Trygg på ? Du tenker på slike som Ikea, H&M, og en kvadrezillion andre bedrifter ? Bare glem det. Du bruker en haug av produkter hver dag hvor barnearbeid, spesielt etter vestlig standard, er/ har vært involvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

ja det måvære grusomt å se sitt favorittmerke være enfallen til kinaproduksjon.... vit at det blir solgt mye mere haspel utstyr enn fluestenger.... men vi snakker fluesneller her, gjør vi ikke..... og jeg tror dette forteller det at de produserer selle i kina....... [attachimg=1]

og derfor tør jeg vel be om en unskyldning her........ eller vil du fortsette med å være en "svettpeis"

Fluesnellene har jeg aldri påstått at lages i USA, jeg har KUN snakket om fluestengene. Favorittmerke eller ikke, det har lite med saken å gjøre. Jeg digger T og T også jeg. Poenget er at du til stadighet slenger ut en mengde info som du sannsynligvis har hørt ett eller annet sted, men som du ikke har dekning for. Det ble også her bevist.

Hadde du spurt meg om snellene vill jeg sagt at det er Shimano som produserer dem.

Poenget er at Loomis fluestenger produseres i USA, og du har heller ikke kommet med noe som helst som avkrefter det!

da er vi kaskje enige om at for Loomis er bare fluestenger en liten del av deres industri..... jeg var i woodlan i -87 ennå mens samarbeidet med Tallon var tilstede....... disse laget den gang stenger sammen.... Tallon hadde teknologien.... etter bruddet mellom dem bygde Loomis opp den nye bygningen... Loomishistorien er bassert på Tallon .......... i samme byen ligger også Lamiglass...... som også har andre fiberprodukter.

Som en liten digresjon: litt historie, og en artig artikkel...    http://www.tackletour.com/reviewinterviewgaryloomis.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med alle produktene som dukker opp med ukjente merkenavn, kan vi være trygge på at de ikke er produsert av barnehender? Det strømmer jo på med utrolig billige Kina produkter av god kvalitet. Det er vel en grunn til at de er billige?

Trygg på ? Du tenker på slike som Ikea, H&M, og en kvadrezillion andre bedrifter ? Bare glem det. Du bruker en haug av produkter hver dag hvor barnearbeid, spesielt etter vestlig standard, er/ har vært involvert

H&M gikk vel på en smell vedr. barnearbeid?

Men mulig de vurderte det som markedsføring, de fikk jo gigantiske mediaoppslag! All PR er god PR  :o

Litt som da GMAX prosjiserte logoen sin på Ishavskatedralen i Tromsø, de oppnådde det de ønsket, selv om de ble fordømt der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi kaskje enige om at for Loomis er bare fluestenger en liten del av deres industri..... jeg var i woodlan i -87 ennå mens samarbeidet med Tallon var tilstede....... disse laget den gang stenger sammen.... Tallon hadde teknologien.... etter bruddet mellom dem bygde Loomis opp den nye bygningen... Loomishistorien er bassert på Tallon .......... i samme byen ligger også Lamiglass...... som også har andre fiberprodukter.

Ro ro til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

da er vi kaskje enige om at for Loomis er bare fluestenger en liten del av deres industri..... jeg var i woodlan i -87 ennå mens samarbeidet med Tallon var tilstede....... disse laget den gang stenger sammen.... Tallon hadde teknologien.... etter bruddet mellom dem bygde Loomis opp den nye bygningen... Loomishistorien er bassert på Tallon .......... i samme byen ligger også Lamiglass...... som også har andre fiberprodukter.

Ro ro til....

Jeg har mere info til deg, ganske mye.......... Og jeg vil tro at du ville litt vanskelig å ta før jul....... Så jeg lar det være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

yess....... Men denne tråden er en snelletråd.... og påstanden om at Loomis bruker kinamann for å lage produkter er riktig...... så bør vi avslutte.... men jeg vil ha unnskylding av Streamdance Kiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Nei.... langt ifra i en dårlig periode...... vi er i en trår som handler om sneller og det er kontatert at denne bedriften bruker kinesiske hender til å lage en rekke produkter...... og jeg har ikke sagt noen som helst feil ting i denne saken, men forstår at det kan være trykkende...... at jeg ikke feirer jul er av helt andre årsaker, og av mere privat karakter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...