Gå til innhold

Guideline Fario


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Da har jeg testet stanga 10 kast. Med #5 presentation. Djiiises for et førsteinntrykk. Kjennes veldig bra ut, og i kveld kommer den endelig dommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Morro at flere og flere får sånn glede av de dype stengers hemmelige, fantastiske verden !

Med mine rolige stenger fra Scott siste 20 år er det IKKE det samme å gå på ørretfiske med raskere stenger.  I mangel på bedre uttrykk, det er en mere "organisk" feel med de dype stengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet stanga 10 kast. Med #5 presentation. Djiiises for et førsteinntrykk. Kjennes veldig bra ut, og i kveld kommer den endelig dommen :)

Du likte den du og :)  hehe!! Får den inn på tirsdag. Gleder meg! Brukt 4eren til stian mye på turen. Perfekt ørretstang  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal endelig få skutt skarpt med stanga - et privat vann vest for femunden, stapp fullt av 1-2 kgs ørret... gleder meg som et barn på lille julaften...

fario 8'5" #5 med GL presentation funker perfekt! tok 25 ørret i helgen med den... herlig å kaste med, en nytelse på vannkast, og artig å kjøre fisk på...truer z-axis #4'ern som favorittstang...

(skal ikke si så mye om size på fisken... 1-2 kilosene sto midt ute i vannet og kunne bare nåes med båt... jeg fant et vakkert lite utos med sivkanter der 2-5 hg rådet ... favoritten deres var en krok 14 brun CdC Caddis jeg bandt opp som test... den ble herpet kraftig i løpet av helgen og virket selv om det bare var fjoner igjen av den... det skal bindes mer av den... myggklekkere og f-fly ville de og ha, men alt som lignet døgniser ble ignorert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var Fario #4 bestilt, så neste torsdag blir det testing :)

Inntil da må jeg bare bruke Voggen

Steike ta, stangen kom ikke i dag :o  Håper inderlig den kommer i morgen da

EDIT: Nu ble jeg glad, endelig kom den etterlengtete stangen, herlig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Synes Guideline har et veldig bra konsept, mtp. både stenger, sneller og snører etc.

Fario har jeg kun tatt og følt på, og er ikke i tvil om at dette er ei stang som kan passe de fleste ørretfiskere.

Foreløpig står en 9' #5 på ønskelista foran neste sesong.

Da skal du få et godt råd.

Kjøp 8'6 #5. DET er den gode Farioen.

9 foterne imponerer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Er desverre ikke enig med deg.

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, da jeg ikke har testet 8,6eren. MEN jeg har fisket med 9 foteren i en uke, hver eneste dag. VELDIG kvalifiserte kastere testet stangen (9 fot #5) med GL presentation #5, GL highwater, den grønne gamle #5 og triangeltaper. Alle snørene passet veldig godt, og de 4 dyktige kasterene som testet stanga hadde samme erfaring. Nydelig stang, kaster skikkelig bra, både på korte og lange vann/overhodetkast.

Flere stykker testet stanga sånn på morro, med triangeltaperen, og det var ikke en eneste en som ikke likte den. ikke en eneste en som kastet dårlig med den.

Det kan hende at 8.6 foteren er ENDA bedre, uten at jeg/vi kan bekrefte det, men 9 foteren er SLETT ikke en dårlig stang. Snarere tvert i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Er desverre ikke enig med deg.

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, da jeg ikke har testet 8,6eren. MEN jeg har fisket med 9 foteren i en uke, hver eneste dag. VELDIG kvalifiserte kastere testet stangen (9 fot #5) med GL presentation #5, GL highwater, den grønne gamle #5 og triangeltaper. Alle snørene passet veldig godt, og de 4 dyktige kasterene som testet stanga hadde samme erfaring. Nydelig stang, kaster skikkelig bra, både på korte og lange vann/overhodetkast.

Flere stykker testet stanga sånn på morro, med triangeltaperen, og det var ikke en eneste en som ikke likte den. ikke en eneste en som kastet dårlig med den.

Det kan hende at 8.6 foteren er ENDA bedre, uten at jeg/vi kan bekrefte det, men 9 foteren er SLETT ikke en dårlig stang. Snarere tvert i mot :)

Farioene er gode stenger, men 8'6 er i særklasse i serien.

Den presise testen av denne serien står i Jakt og Fiske, av Per Tørmoen.

9'#5 oppleves som framtung og lite responsiv i forhold til 8'6'' #5  

Jeg mente bare at han (og andre) som kjøper Fario skal gå for den beste !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bedre" og "Beste" passer dårlig når man snakker om stenger. Dette er smak og behag. Og en test av én mann er akkurat like mye verdt som en test av en god kompis. Eller faktisk mindre for min del, da jeg kjenner kompisene mine og de kjenner meg. Alle T&T stenger er f.eks mer framtunge enn Sage stenger. Betyr det at de er dårligere? Nope! T&T tilhengere er etter min erfaring mer lojale enn de fleste Sage brukere jeg kjenner.

Hvilken av disse du liker bst er avhengig av hvilken stang du har fisket mest med det siste året  ;):D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Er desverre ikke enig med deg.

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, da jeg ikke har testet 8,6eren. MEN jeg har fisket med 9 foteren i en uke, hver eneste dag. VELDIG kvalifiserte kastere testet stangen (9 fot #5) med GL presentation #5, GL highwater, den grønne gamle #5 og triangeltaper. Alle snørene passet veldig godt, og de 4 dyktige kasterene som testet stanga hadde samme erfaring. Nydelig stang, kaster skikkelig bra, både på korte og lange vann/overhodetkast.

Flere stykker testet stanga sånn på morro, med triangeltaperen, og det var ikke en eneste en som ikke likte den. ikke en eneste en som kastet dårlig med den.

Det kan hende at 8.6 foteren er ENDA bedre, uten at jeg/vi kan bekrefte det, men 9 foteren er SLETT ikke en dårlig stang. Snarere tvert i mot :)

Farioene er gode stenger, men 8'6 er i særklasse i serien.

Den presise testen av denne serien står i Jakt og Fiske, av Per Tørmoen.

9'#5 oppleves som framtung og lite responsiv i forhold til 8'6'' #5  

Jeg mente bare at han (og andre) som kjøper Fario skal gå for den beste !

Ante meg at du tenkte på den testen. En tet utført av en enkelt person hører jeg slett ikke på. Egentlig ikke tester i blader i det hele tatt.

Mitt eneste råd til de som skal ha seg stenger...samme hvilket merke de går for, er å teste stanga først, for å finne den DU liker best, og ikke en eller annen som fyrer ut snøre på en bakke med 10 forskjellige stenger på en og samme dag.

Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Men du har altså ikke prøvd 8'6'' ...  Du vil få deg en overraskelse.    ;)

Og du nede i New Zeeland, du vet jo ingenting !    ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jo 8'6'' er noe ennet enn 9 foterne, som er helt ok.

Prøvde forøvrig en annen jævel av en stang i (for tiden omtalte) Hemsil.

Det var Erik Eikres Fluvius 9' #4   Det var godstang for komiske 2500.- ettersom jeg forstår !

En virkelig innertier. (Der i gården var ikke 9' #5 helt i mål, me under utvikling. Fikk  prøve en prototyp som virka lovende)  

Men firer'n ? den var fantastisk ! Det var forøvrig Børn sin,  som sjekka meg for fiskekort igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Men du har altså ikke prøvd 8'6'' ...  Du vil få deg en overraskelse.    ;)

Og du nede i New Zeeland, du vet jo ingenting !    ;D

Vet mer enn deg iaffall!  :D

Tull !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du få et godt råd.

Kjøp 8'6 #5. DET er den gode Farioen.

9 foterne imponerer ikke. 

9'foterne imponerer ikke!?, dette er da smak og behag! Det gjelder alle stenger. Om Bomann Larsen eller Tørrmoen favoriserte 8,6 #5, betyr vel ikke det at alle andre gjør det!

Har prøvd samtlige av Fario stengene med ulike snører de siste mnd, personlig foretrekker jeg 8'6 #3 og 9'#4.

Kommer til å skaffe meg 9' #6 om ikke altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...