Gå til innhold

Guideline Fario


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

Fariostengene er helt fantastiske! Kommer ikke utenom det. Har selv 8'6" #3... og den skal brukes flittig i sommer. Man trenger egentlig ikke mer enn én stang vettu..

Nja. Synes det kan være greit med to, i tilfelle den ene knekker. Selv har jeg tre og det er litt luxus, men så fisker jeg i sjøen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger egentlig ikke mer enn én stang vettu..

;D Ha-ha, det var rette ræva som feis  ;D

Hvor mange stenger har du nå, Roger . . . Var det 47 ?  :D

hehe... jo, jeg har nok flere enn ei tube stående, men en trenger i grunn ikke mer enn én ;) Det var det som var budskapet mitt :)

og nei, jeg er ikke på 47.. enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har akkurat kjøpt meg en Fario 9' #4 :).

Har bare så vidt kjent på stangen før, så det skal bli spennende å virkelig trøkke til imorgen kveld  8)!

Har rigget den med Guideline High Water #4, og satser på at den komboen går som det griner.

Skal uansett bli deilig å kjøre ørreten på litt lettere utstyr denne sesongen ;).

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg en Fario 9' #4 :).

Har bare så vidt kjent på stangen før, så det skal bli spennende å virkelig trøkke til imorgen kveld  8)!

Har rigget den med Guideline High Water #4, og satser på at den komboen går som det griner.

Skal uansett bli deilig å kjøre ørreten på litt lettere utstyr denne sesongen ;).

Daniel

Absolutt ikke feil dette :) 4ern er jo folkestanga som noen kaller det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Absolutt ikke feil dette :) 4ern er jo folkestanga som noen kaller det :P

Ja de sier så, men har liksom brukt 5 til det meste bortsett fra Sø fiske i sjøen, så det skal bli en fin forandring ;D!

Ja nå er det vel femmer som kalles "folkestanga" ;) Femmer er å foretrekke før firer som allroundstang etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke feil dette :) 4ern er jo folkestanga som noen kaller det :P

Ja de sier så, men har liksom brukt 5 til det meste bortsett fra Sø fiske i sjøen, så det skal bli en fin forandring ;D!

Ja nå er det vel femmer som kalles "folkestanga" ;) Femmer er å foretrekke før firer som allroundstang etter mitt syn.

jeg er enig:) det ble lest i alt om fiske for en tid tilbake bare :) Om det muligens var 4ern som blir den nye folkestanga :) tror ikke det helt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at jeg prøvde Fario 8,6" #4 under Guideline sin produkttesting i Etneleva i går, men ifølge GL sine nettsider, eller andre nettbutikker, finnes ikke denne? #4eren komme kun som 8,0", 9,0" og 10,0".

Kan det da stemme at de har utvidet Fario serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Meg bekjent finnes kun 8,5 fot i klasse 3 og 5.

Til gjengjeld kjennes denne femmeren ut som en firer. Det er ei nydelig stang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var to stk som testet tre Fario stenger, to #4 og en #5. Vi er begge overbesvist om at #5rn var 9" og de to #4erne var 8,6" og 9". Jeg testa kun #4erne og mente at de kjentes veldig forksjellige ut, men ikke i den retningen av at den ene kunne vært en #5er, men heller i motsatt retning.

Og ja som du sier, fantastiske stenger... Skal ha meg en #4er og hadde egentlig tenkt å gå for 9", men etter å ha testet de vi trodde var en 8,6 #4er er jeg i tvil... men om den ikke finnes så er jo valget greit... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Personlig synes ikke jeg nifoterne er fantastiske, men 8'6 er det. 

Dersom dere ikke var ute med prototyper var det vel nifotsfirere dere prøvde.  Men her er det andre som kan dette bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Jeg fisket halve forrige sesong med ni fot femmeren.

Og har fisket med den mye (kun brukt denne stanga i år) til nå denne sesongen. Jeg liker den bare bedre og bedre.

Testet 8,5 foteren på villmarksmessa, men vil ikke skille de to så mye i fra hverandre. Vil ikke si at den korteste er konge og nifoteren dårlig. Nå bruker jeg highwater og presentation på denne. Og jeg må bare få si at jeg blir mer og mer imponert over komboen, fario sammen med presentation. Bedre og bedre til mer jeg bruker den :) ( naturlig vis)

Klarer nesten ikke å vente til årets renatur, der denne comboen skal få kjørt seg skikkelig.

Sitter idag med en følelse av å ha klart kunststykket å finne den comboen som passer som hand i hanske for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fario 9 fot #5 og er veldig fornøyd. Jeg har presentation på den, men tror at et highwater vil passe meg mye bedre slik jeg kaster nå. Er jo overhodet ingen god kaster, og følte i våres i sportshall at 5'ern + highwater ga meg bedre lengder. Er jo lengre klump, og er vel en fordel da jeg er en dårlig "skyter". Prøvde også 9 fot #4 med highwater og det var dritbra, og den komboen skal jeg ha neste gang det skal anskaffes stang.

Kompisen har den korte #5, og den passer meg ikke i det hele tatt. Synes den blir slarkete, men hører de som virkelig kan kaste opphøyer den. Jeg skjønner det ikke, men så er jeg heller ikke noen erfaren kaster :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at jeg prøvde Fario 8,6" #4 under Guideline sin produkttesting i Etneleva i går, men ifølge GL sine nettsider, eller andre nettbutikker, finnes ikke denne? #4eren komme kun som 8,0", 9,0" og 10,0".

Kan det da stemme at de har utvidet Fario serien?

8,6 i klasse 4 finnes ikke, men vi får se....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Vil ikke si at den korteste er konge og nifoteren dårlig.

Dårlig nei, langt ifra. En kanonserie til en god pris.

Men jeg liker 8'6 best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var to stk som testet tre Fario stenger, to #4 og en #5. Vi er begge overbesvist om at #5rn var 9" og de to #4erne var 8,6" og 9". Jeg testa kun #4erne og mente at de kjentes veldig forksjellige ut, men ikke i den retningen av at den ene kunne vært en #5er, men heller i motsatt retning.

Og ja som du sier, fantastiske stenger... Skal ha meg en #4er og hadde egentlig tenkt å gå for 9", men etter å ha testet de vi trodde var en 8,6 #4er er jeg i tvil... men om den ikke finnes så er jo valget greit... :P

Fario i 9 fot #4 er knallgod den, og den halve foten ekstra har sine fordeler  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Vi var to stk som testet tre Fario stenger, to #4 og en #5. Vi er begge overbesvist om at #5rn var 9" og de to #4erne var 8,6" og 9". Jeg testa kun #4erne og mente at de kjentes veldig forksjellige ut, men ikke i den retningen av at den ene kunne vært en #5er, men heller i motsatt retning.

Og ja som du sier, fantastiske stenger... Skal ha meg en #4er og hadde egentlig tenkt å gå for 9", men etter å ha testet de vi trodde var en 8,6 #4er er jeg i tvil... men om den ikke finnes så er jo valget greit... :P

Fario i 9 fot #4 er knallgod den, og den halve foten ekstra har sine fordeler  :)

Det er mere punch i nifoterne, og det har absolutt sine fordeler i mange situasjoner.

Jeg tenker mere i baner av "feel" når det gjelder 8'6'' og det er jo ikke sikkert at det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få sagt at dette er veldig smak og behag og de som har 8,6 bil være strålende fornøyd med den og de som har 9ern vil si det samme om den.. Har selv 9 foteren og har testet begge. I klasse #5

Som alle andre er jeg strålende fornøyd. 9 foteren synes jeg er mer behagelig å kaste med.. Responderer ikke så kraftig og jobber litt dypere ned i stanga enn den kortere varianten. Dette blir smak og behag.. 9 foteren min blir nå brukt som en nymfestang med opphengere.. Takler litt tungde bedre enn den kortere da aksjonen "demper" kastene en god del bedre.. føler jeg!

Om du skal ha en alsidig stang!.. da er det ikke noe ulempe med den lengste utgaven. til gjengjeld er den også røffere i litt vind :)

Waksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen her som har erfaring med Guideline act 4 #3?? vurdrer å kjøpe meg denne, men skulle gjerne hørt litt om den fra noen som har litt mer erfaring enn meg    ;D

evetnutelt forslag til en annen # stang jeg heller burde gå for i samme pris klasse.

Denne ligger på 2100-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen her som har erfaring med Guideline act 4 #3?? vurdrer å kjøpe meg denne, men skulle gjerne hørt litt om den fra noen som har litt mer erfaring enn meg    ;D

evetnutelt forslag til en annen # stang jeg heller burde gå for i samme pris klasse.

Denne ligger på 2100-

Har hatt #5ern og bruker den som reservestang :) JEg synes for all del det er en god stang jeg altså..

Erfaringsmessig så er i allefall 5er stanga mi en relativt tung stang! Litt slubbete på langekast, men overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...