Gå til innhold

Fly casting Extreme på Youtube


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

Enig med Tom Larsen her ja...

Casting er en sport, som en ikke nødvendigvis blir like god i om en kopierer teknikken til andre.

Her er det utrolig mange ting som spiller inn..

Mange prøvde og kopiere Michael Johnson sin løpestil, men de ble ikke bedre av det

Ikke dermed sagt at ikke en kan blir bedre :)

En sku tror Mikke er på rett vei ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hallo dere.

Rick hartman er en anerkjent fluekaster..

Dere ser at han og har mye negativ drift..

Dvs han starter neste bevegelse før den ene

er ferdig..

Det blir fort sånn når du skal holde

25+m i lufta. Prøver å jobbe med å få det vekk

selv, men det er ikke lett...

Og Jim Beam. Vi er Alle underveis  ;)

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, søren må det bestandig trekkes fram en LOOP- mann hver gang dere skal se litt ordentlig kasting utenom det sedvanlige se-hvor-rette-bukter-jeg-setter-når-det-er-ideelle-forhold-typen?  ;D

Hmm...  ;D

Kom med noe annet et 10-meters lekekast så snakker vi.  ;D Kasting med 6-7 meters klumper er moro, men skiller ikke gutter fra menn. Få opp minst 20 meter i lufta og dobbelttrekk over mange repetisjoner så skal vi se hvordan bevegelsene er.

Hallo.

Etter mye fieling å prøving fikk jeg til vimeo :rolleyes:

Filmet lidt på min daglige trening. + 25m i lufta.

Tight lines  Micke

Nå spør jeg bare. Du må ha ei satans fart på denne lina? Synes det går så fort mellom fremsleng og baksleng. Tenker bare hvis en legger en lang baksleng så føler jeg at jeg må vente mye lenger før fremkastet og jeg har vel aldri 25 meters baksleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener Musa har over 40 i utendørs konkurranse og at det var flua som ble målt. Rimelig unødvendig langt kast spør du meg.

Det ville jo være meningsløst å nekte men hvorfor har han da ikke norgesrekorden?

Huff det er egentlig ikke noe greit å diskutere "om" en person. Snakker vi om noe annet en 5 cuppen kansje? I tilfelle er jeg på tynn is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det stemmer at det kom nye regler. Tror det blir hardt å slå Per Grønnberg om dagen i lengde. Han Micke er med lengre så han tar nok ingen hevn ;) Tipper foressten det kommer ny rekord i Oslo siden det er parkett der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Micke hadde vel 36,2 meter eller noe liknede. Og lengre kast rett etter.

Hvem vet, kanskje godeste Micke stiller igjen.

Jeg har sett hele eliten i norge, og mener fortsatt Micke har en suveren og unik kasteteknikk.

Der andre bruker mye kraft bruker Micke sitt solide håndledd. Har aldri sett en så bra kaster før.

Det er min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at jeg for øyeblikket - muligens tidligere også - er en av de desidert dårligste kasterne. Etter en håndskade har jeg nå vært uten gips i to uker. Den ene fingeren på høyrehånd er helt kvestet. Rimelig dårlig humør for tiden! Har ikke sjans til å takle et fluestanghåndtak.

Har faktisk brukt ei økt for dagen med venstra den siste uka - i tilfelle hvordan det blir.

Beklager OT. Men har noen her erfaring med konvertering til andre hånda???

Bill.mrk "fortvilet trønder" :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett micke kaste så jeg kan ikke uttale meg. Den beste kasteren med femmerstenger jeg noengang har sett er Per.

Uten tvil!. Han kaster i tillegg meget fint.

Kan nevne doggnobler her på forumet, tror ganske mange av dere hadde litt rimelig overasket.

Så nå sist søndag så bare prøvde han ei stang av en etter konkuransen. Gammelt og slitt snøre i tillegg.

Tok og målte et av kastene hans for gøy. Litt over 32m. Alle kastene var over 30. Mannen trener ikke engang......

Synes dere det er bra?

Tenke du på noe spessielt når du nevner Ruffen? Var det det at han lurte på linehastigheten til micke kansje?

Å se ruffen kaste er ikke noe videre spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at jeg for øyeblikket - muligens tidligere også - er en av de desidert dårligste kasterne. Etter en håndskade har jeg nå vært uten gips i to uker. Den ene fingeren på høyrehånd er helt kvestet. Rimelig dårlig humør for tiden! Har ikke sjans til å takle et fluestanghåndtak.

Har faktisk brukt ei økt for dagen med venstra den siste uka - i tilfelle hvordan det blir.

Beklager OT. Men har noen her erfaring med konvertering til andre hånda???

Bill.mrk "fortvilet trønder" :-\

Vært sykemeldt i 6 uker med ødelagt høyre skulder selv. (Kastearmen). Såvidt begynt å bekymre meg litt om hvordan den blir utover så føler med deg. Ikke turt å prøvekaste noe enda men håper jeg slipper å konvertere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja, det er kongebra ;) JEG vet at dognobbler er flink som bare det. :P

Vet mer enn du aner Ruffen ;D

Per kaster meget vakkert, så han i Oslo når jeg var med :)

Er meget imponert over han gitt!

Det som imponerer med Micke er at han kaster "lugnt" selv med mengder ute. Det føles slik, at han er teknisk begavet i forhold til de fleste andre. Og han strever heller ikke med uhorvelig mye snøre i lufta.

Jeg har roet ned teknikken mer takket være Micke. Det er her de fleste bommer litt. Som meg selv, man undervurderer sitt egne doble trekk og bruker unødvendig mye kraft med kastearmen.

Nesten alle gjør dette-tørr jeg påstå. Du verden hvor mye lange trekk kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke du på noe spessielt når du nevner Ruffen? Var det det at han lurte på linehastigheten til micke kansje?

Å se ruffen kaste er ikke noe videre spennende!

Nope. Var bare at jeg ikke har sett hverken deg eller mange av andre debattanter kaste. Så det kan godt hende at jeg diskuterer med folk som kaster 33m uten å blunke, helt uten å vite om det. SKUMMELT! Selv har jeg uoffisiell v-rek i tsjekkisk. Ca. 35m med 11g husbygger + 2 opphengere. Dessverre bare fortom, men utvadet til livet. Fluesnøret ble kun brukt til kjøring av fisk. SLÅ DEN DU!  ;D

Da er det ikke så mange jeg kunne debatert med hvis jeg måtte vite hvordan de kastet og fisket.

Jeg har dessverre ingen rekorder å banke i bordet men jeg synes det er gøy å se på de som setter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at jeg for øyeblikket - muligens tidligere også - er en av de desidert dårligste kasterne. Etter en håndskade har jeg nå vært uten gips i to uker. Den ene fingeren på høyrehånd er helt kvestet. Rimelig dårlig humør for tiden! Har ikke sjans til å takle et fluestanghåndtak.

Har faktisk brukt ei økt for dagen med venstra den siste uka - i tilfelle hvordan det blir.

Beklager OT. Men har noen her erfaring med konvertering til andre hånda???

Bill.mrk "fortvilet trønder" :-\

En fiskekompis av meg har ei hand som han fikk skadet en gang for lenge siden. Han kaster mildt sagt over gjennomsnittet flott for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ingen skult mester nei så tvilen din er riktig.

Men jeg tror du er både en bedre kaster og en bedre fisker enn du vil innrømme. Skal vi forresten sette en 50-lapp på hver vår kar om hvem som har femmer-rek når siste cup er over? Min er i så fall på Musa. Stiller han ikke så er det jo lett for deg, hehe.

Ja hvorfor ikke. Tenker du på lengde eller sammenlagt? Jeg tror Per kommer til å ha det lengste kastet i år men jeg tror Stein vinner sammenlagt for han er bedre på pressisjonen. Pluss at han kaster svært langt han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at jeg for øyeblikket - muligens tidligere også - er en av de desidert dårligste kasterne. Etter en håndskade har jeg nå vært uten gips i to uker. Den ene fingeren på høyrehånd er helt kvestet. Rimelig dårlig humør for tiden! Har ikke sjans til å takle et fluestanghåndtak.

Har faktisk brukt ei økt for dagen med venstra den siste uka - i tilfelle hvordan det blir.

Beklager OT. Men har noen her erfaring med konvertering til andre hånda???

Bill.mrk "fortvilet trønder" :-\

Vært sykemeldt i 6 uker med ødelagt høyre skulder selv. (Kastearmen). Såvidt begynt å bekymre meg litt om hvordan den blir utover så føler med deg. Ikke turt å prøvekaste noe enda men håper jeg slipper å konvertere.

Jeg vet ikke hva slags skader dere har, men et redskap som har hjulpet meg og flere andre ivrige fluekastere med både håndledds- og skulderskader er denne Power Ball'en:

http://www.powerballs.com/norway/products.php?campaign=google&kw=power+ball

Klippet inn fra siden deres:

"Definisjon: Powerball er en presisjonslaget gyro som inneholder en rask spinnende rotor. Denne er pakket inn i et solid (hånd holdt) ytre skall.

Du setter rotoren i bevegelse med en snor eller din finger og bygger hastighet ved bestemte håndrotasjoner med håndleddet. Den inneholder ingen batterier eller motorer. All energien som er beskrevet nedenfor kommer fra deg og jo sterkere du er, jo fortere vil du være i stand til å få Powerballen til å spinne!

Jo raskere du spinner den indre rotor, jo mer krefter genererer den og jo mer motstand gir den til dine fingrer, hånd, håndledd, armer og skuldre."

Litt OT, men dette sorterer vel greit under "Fly casting extreme"?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er dette noe homoerotisk ? (Gahhhhhh, stygge bilder inne i hodet)....

Interessant med "fysioterapeutiske" hjelpemidler. KAN slike innretninger funke er det selvfølgelig verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle.

Her skjer det ting ja :rolleyes:

Først takk for all skryt Toggi.. Det var da voldsomt :rolleyes:

Blir nesten litt flau.. Du er til like mye inspirasjon selv..

Ruffen og Baetrix... Hva er det dere driver med??

Som om ikke jeg har nok press på meg selv

mye mindre jeg skal få det av dere  :o

Hadde en mulighet til å dukke opp uanmeldt,

men det ødela dere nå  ;)

Per vil jeg si er en av de beste kasterne

norge har pr dags dato.

Vi har flere ganger sett at alder ikke betyr

så mye på denne type konk.

Her er det ikke snakk om styrke i første hånd,

men list,teknikk og erfaring, noe som Per har plenty av ;D

ps. Baetrix.. får ikke du nok "mus" hjemme da  ;)

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...