Gå til innhold

Fly casting Extreme på Youtube


Fjellfiskeren Jim

Anbefalte innlegg

  • Svar 270
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ha-ha, fantastisk kasting på fyren i åpnings-innlegget  :D

Her snakker vi rette linjer  :o, og det er utrolig komisk å se at han forsøker å "hjelpe til" med å kaste ut løsbukta også.

Leiv Stavmo fortalte en gang at han så flere som faktisk gjorde dette, men dette er første gangen jeg ser det  ;D

Endelig en som selv jeg kan se kaster enda dårligere enn meg  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert en LOOP-tattoo i panna Andre?  :D

Flink erru, fiske kan du, binde kan du, foto kan du, en trivelig fyr virker du som du er, men anbefallinger ang. utstyr der tror jeg ikke du er så objektiv  ;) ( men det er jo ikke så viktig heller da).

Mvh

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, søren må det bestandig trekkes fram en LOOP- mann hver gang dere skal se litt ordentlig kasting utenom det sedvanlige se-hvor-rette-bukter-jeg-setter-når-det-er-ideelle-forhold-typen?  ;D

Hmm...  ;D

Kom med noe annet et 10-meters lekekast så snakker vi.  ;D Kasting med 6-7 meters klumper er moro, men skiller ikke gutter fra menn. Få opp minst 20 meter i lufta og dobbelttrekk over mange repetisjoner så skal vi se hvordan bevegelsene er.

Hallo.

Etter mye fieling å prøving fikk jeg til vimeo :rolleyes:

Filmet lidt på min daglige trening. + 25m i lufta.

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutter ;D

Hummmm. Hvor mange meter holder du utenfor stangtuppen her ? :)

Jeg holder knuten på et standard Dt snøre på 27,5 m.

Minus stang så er det sa 25 m utenfor stangtuppen  ;D

Imponerende Micke.

Daglige trening ja... Har ikke akkurat blitt det på meg i vinter.

Blir nok mye god kasting å se fra mange i sommer. VM på hjemmebane motiverer nok de fleste til å trene litt ekstra.

Jeg prøver å få til 10-15 sånne rep hver dag. Ikke p.g.a.Vm, men fordi jeg

har et sterkt ønske om å bli bedre.

Nå som det ikke går å fiske fordi det er is overalt er dette en glimrende måte

å holde "koken"på og kansje komme lidt videre :rolleyes:

Syns det ble ganske bra kvalitet selv med "billig" kamera.

Det kommer mere ;)

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra levert Micke!!

Hva slags stang, line, fortom, linesmøring og fortom bruker du her?? Ser ut som du har funnet fasiten!

Så slipper vi alle disse spørsmål og diskusjoner heretter, om hva slags line, stang osv. som kaster bra  ;D ;D  ;)

T5 streamstix,Dt5 flyt fra dan-tackel. Linesmøring???  Fortom??? 10` tapert et eller annet..

Lærte av Sven Kalmar for mange år siden om å trene på denne måten og det er

kansje kjedelig men det fungerer. Bruk hvilken stang du vil og hvilket Dt snøre du vil..

Husk dette er bare til trening  ;)

Enig, da snakker vi Extreme! Men please, få se noen bukter a!!

He he.. Ikke lett å få til synlige bukter med lyst snøre og bare snø som bakgrunn..

Men skal se hva jeg får til ;)

Noen tips på kameravinkel?

Som sagt.. Kommer mere..  ;D ;D

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra levert Micke!!

Hva slags stang, line, fortom, linesmøring og fortom bruker du her?? Ser ut som du har funnet fasiten!

Så slipper vi alle disse spørsmål og diskusjoner heretter, om hva slags line, stang osv. som kaster bra  ;D ;D  ;)

T5 streamstix,Dt5 flyt fra dan-tackel. Linesmøring???  Fortom??? 10` tapert et eller annet..

Lærte av Sven Kalmar for mange år siden om å trene på denne måten og det er

kansje kjedelig men det fungerer. Bruk hvilken stang du vil og hvilket Dt snøre du vil..

Husk dette er bare til trening  ;)

Tight lines  Micke

hehe.... poenget mitt var at kastingen var sykt bra. Og det er jo det som er viktig. Litt talent og mest trening... Ett lite stikk til all utstyrsdiskusjon her inne  :)

Lengde behøver forøvrig ikke alltid være viktig. Bredden er viktig den også (hører dere det jenter!!  ;D)... Det er uansett ikke kjedelig å se på dette Micke. Bare moro og inspirerende!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra levert Micke!!

Hva slags stang, line, fortom, linesmøring og fortom bruker du her?? Ser ut som du har funnet fasiten!

Så slipper vi alle disse spørsmål og diskusjoner heretter, om hva slags line, stang osv. som kaster bra  ;D ;D  ;)

T5 streamstix,Dt5 flyt fra dan-tackel. Linesmøring???  Fortom??? 10` tapert et eller annet..

Lærte av Sven Kalmar for mange år siden om å trene på denne måten og det er

kansje kjedelig men det fungerer. Bruk hvilken stang du vil og hvilket Dt snøre du vil..

Husk dette er bare til trening  ;)

Tight lines  Micke

hehe.... poenget mitt var at kastingen var sykt bra. Og det er jo det som er viktig. Litt talent og mest trening... Ett lite stikk til all utstyrsdiskusjon her inne  :)

Lengde behøver forøvrig ikke alltid være viktig. Bredden er viktig den også (hører dere det jenter!!  ;D)... Det er uansett ikke kjedelig å se på dette Micke. Bare moro og inspirerende!!  :)

He he.. tok ikke den med en gang.. Lidt for konsentrert og fokusert :rolleyes:

Er nok lua bak korken som bestemmer ja..

Kult at du likte det da. Skal prøve å lage flere snutter med forskjellige kast.

Plus at Rune skal få se noen bukter ;)

Ekstreme nærkast f.eks m et kosteskaft  ;D ;D

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var stilig Micke...sist jeg prøvde å holde i knuten ble det bare rot.

Jeg måtte nøye meg med knuten på line/fortom ;D

Det var passe for meg..he-he.

Takk for treningstips..og meget bra filming...skrått bakfra med mørk bakgrunn skulle gjøre ok vinkel.

BAre børst snø av noen grantrær først :)

Og selvsagt betyr utstyr noe....men man må klare beherske det...jeg fikser ikke den stangen i det hele tatt.

Er sikker på at Micke kaster like langt med mine stenger  :D

Mannen er jo ganske flink til å kaste...he-he (forsiktig skryt ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i Lars :)

Fikk gleden av å se Micke "live" på Jeløya og kan ikke si annet enn at jeg gremmes over min egen kasting. Men det elementære fremkommer tross alt i videoen. Er i trekkene/stangføringen linebuktene skapes, selv om man ikke ser dem. Er bare å bøye seg i støvet og innse at selv om man fra tid til annen lander god fisk, så er vel det heller til tross for dårlig kasting enn god  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...