Gå til innhold

Jazz & Fly Fishing


Anbefalte innlegg

Hei. Har sikkert sagt det før, me sier det gjerne igjen... Veldig nice hjemmeside - har akkurat kosa meg med season2 "the only way is up". Det var sikkert jevnt nivå av adrenalin under den siste røyekjøringa, med lina surra rundt stanga og greier  ;D  ;)

Takk for det, Olav!

Adrenalin? Iskald beregning. Surrer alltid lina rundt stanga når det er litt større fisk på gang - det gir ekstra bremseeffekt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg stor til releasen. Men skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønner døyten av jazz :D

Takk for sist, Knut! det var kvalmende, men likevel veldig hyggelig (sjekk http://jazzandflyfishing.com/?p=5706 , så skjønner dere hva vi snakker om;)

Vi får ta en ny tur ved første anledning, føler jeg har noe uoppgjort med sølvkysten...

Forkunnskaper innen jazz er ikke nødvendig for å ha glede av Season One - konsertturnéen er det som hele tiden driver fortelllingen videre fra sted til sted og fiskeplass til fiskeplass, men de rene konsertscenene er få og korte.

Derimot er det flere jam sessions på uventede steder, med temmelig utradisjonelle instrumenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg stor til releasen. Men skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønner døyten av jazz :D

Takk for sist, Knut! det var kvalmende, men likevel veldig hyggelig (sjekk http://jazzandflyfishing.com/?p=5706 , så skjønner dere hva vi snakker om;)

Vi får ta en ny tur ved første anledning, føler jeg har noe uoppgjort med sølvkysten...

Forkunnskaper innen jazz er ikke nødvendig for å ha glede av Season One - konsertturnéen er det som hele tiden driver fortelllingen videre fra sted til sted og fiskeplass til fiskeplass, men de rene konsertscenene er få og korte.

Derimot er det flere jam sessions på uventede steder, med temmelig utradisjonelle instrumenter...

Vi får ta en tur snart, var veldig hyggelig sist. Men nå er det nok brunørreten som står for morroa fremover, selv om det helt sikkert blir noen turer etter bassen om litt. Sjørreten har jeg vel lagt på hylla frem til høsten.

Jazz eller ei, blir veldig bra med film. Ser veldig profesjonelt ut. Liker også den melankolske stemningen dere klarer å få frem. Nei, dette blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Tror nok at Håvard sklir med en av brunørretturene om ikke lenge.

Ser gledelig fram til filmen. Mistenker at den går på repeat med en flaske rødt foran peisen etter noen idiotkalde sø-turer i vinter. Må få til med en pretalk på The Flyfisher om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at Håvard sklir med en av brunørretturene om ikke lenge.

Ser gledelig fram til filmen. Mistenker at den går på repeat med en flaske rødt foran peisen etter noen idiotkalde sø-turer i vinter. Må få til med en pretalk på The Fly Fisher om ikke lenge.

Enig  ;D

Dette tror jeg blir ekstremt bra! Men The Fly Fisher!?  :D Torde aldri gå inn dit. De tannløse stamkundene lå som regel langflate på utsiden av døra, så jeg rusla heller opp på Ødegaard. Skulle gjerne rappa det skiltet der. Lyst til å gjøre meg en tjeneste?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Beste puben på denne siden gjerdet. Dessverre blir jeg alltid litt kvalm av ølen der. Men jeg ofrer meg for stednavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt med mengden å gjøre?  ;D

Sorry, nok OT. Uansett feteste pubnavnet på hitsida av Mjøsa ;)

På andre siden av Mjøsa, var det Cresendo på Hamar som gjaldt. Var russetreff med fingring som gladt på den tiden. Dæven så gammal jeg har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Øy!

Utålmodig som jeg er så sjekket jeg hjemmesiden deres. Season One ble tydeligvis sluppet 25. mai!  :o

Lumpent gjort å ikke si i fra  ;D

Slang inn en ordre nå og satser på jeg får et eksemplar med lebestiftkyss på omslaget fra hele gjengen som et plaster på såret ;D Kunne tross alt sett den to-tre ganger allerede ;)

Nå tar jeg med meg fiskestolen ut i sola og setter meg ved postkassa til filmen dukker opp  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er filmen fortært, og det var en merkelig opplevelse. :D  For det første må det sies at J&FF naturligvis er et rimelig sært konsept. Ja, for det er noen meter mellom folk som er lidenskapelig interessert i både fluefiske og jazz. At man i hele tatt har klart å tromme sammen fire aktive utøver av begge grener her i Norden, attpåtil nogenlunde jevngamle, må sies å være en bragd i seg selv. Som fluefisker vil man nok alltid ønske seg mer fluefiske og litt mindre jazz, og vise versa. Men når det er sagt, denne filmen kan ikke sees på som en ren fluefiskefilm, men som en dokumentar av et sært og kult konsept, og jeg beundrer stayerevnen. For det skal sies, det er få filmer jeg har sett i det siste som formidler følelser og nerve så intenst. Jeg ble underveis i filmen lei både av bilkjøring og fisketurer (kalde fingre som forsøker å lage mat i felt), og kjente godt igjen følelsen av underskudd på søvn som kommer av et liv med ujevn døgnrytme og en tilværelse stadig på farten. Savner noen fiskescener fra klart vann i nord, med stor ørret og røye, men alt i alt var dette en fin dokumentar! For å si det med Stubø: "At least, glimpses of magic beats the hell out of no magic at all". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...