Gå til innhold

I havn?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Er dere i havn med bindingen før start? Selv mangler jeg en del. Har bundet en del i vinter men mangler fremdels litt av de som jeg må ha men hater å binde :P Cdc nohackel forex, for ei kjedelig flue å binde...

Montana ;D Ei flue som er kjempekult å nekte å bruke. Har alltid noen av de på lur for maken til fiskefanger tror jeg det er vanskelig å finne.

Kjekk å ha hvis man har gitt opp og VIL ha fisk...........

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en vinter uten binding pga studier i utlandet, men mangler ikke så mye... Stankelbein og døgniser for det meste... Tror stikka får kjørt seg i påsken...  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri i havn, Frode........ jeg binder og binder men får aldri nok fluer :D

Terje!

Jotakk kjenner meg igjen her :rolleyes: Var sikkert ferdig i 2006......

Men slik er det og slik skal det være. Plutselig ser man ei flue man MÅ ha i boksen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke begynt.

Bundet kanskje 35 fluer, der 30 er forskjellige mønstre.. I tillegg er samtlige fra i fjor enten stjelt av brutter`n, kastet, eller så stygge og lite funksjonelle at jeg ikke vil se på de.

Bindeformen slår seg som regel ikke på før "siste-liten-panikk" treffer pannebrasken litt vel hardt en gang uti april...

tjohei, gleder meg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for dere som er ferdig, binder dere ikke på fisketur??

Nei det gjør vi ikke. Det var noe de gjorde på 70 tallet sånn ca i de tidene jeg ble født. Dagens "ungdom" vil kose seg og fiske, ikke dra rundt på en haug med fjær og hår stikkende ut av alle lommene. Du er så lite "inn" Staffan!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Produksjonen fortsetter på Villmarksmessa nå i helga, med fluebinding tre dager til ende men det er bare en dråpe i havet så jeg kommer nok aldri i havn ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for dere som er ferdig, binder dere ikke på fisketur??

Å binde på fisketur gav jeg meg med for mange år siden. I hvert fall sånn derre kvasi-romantisk-binde-på-fisketur-greie  ;D

Er jo egentlig ikke noe poeng det der binde-på-fisketur-greiene. Skal man liksom for 15. klekkingsåret på rad lure på hvordan rhodanien ser ut fortsatt?  ;D8) Og er man så usikker at man hver gang ved ei ny elv bare-må-ha-en-ny-nyanse-av-rhodani så får man da heller binde opp et par-tre fargevarianter på vinteren da. Christ...  :)

Eneste grunnen til å binde på fisketur må være at man er på ei hytte, og synes det er trivelig å sitte med gutta å binde litt fluer på kvelden og prate og ha det trivelig samtidig. Men DET er trivelig  :) Skikkelig trivelig faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

for dere som er ferdig, binder dere ikke på fisketur??

Å binde på fisketur gav jeg meg med for mange år siden. I hvert fall sånn derre kvasi-romantisk-binde-på-fisketur-greie  ;D

Er jo egentlig ikke noe poeng det der binde-på-fisketur-greiene. Skal man liksom for 15. klekkingsåret på rad lure på hvordan rhodanien ser ut fortsatt?  ;D8) Og er man så usikker at man hver gang ved ei ny elv bare-må-ha-en-ny-nyanse-av-rhodani så får man da heller binde opp et par-tre fargevarianter på vinteren da. Christ...  :)

Eneste grunnen til å binde på fisketur må være at man er på ei hytte, og synes det er trivelig å sitte med gutta å binde litt fluer på kvelden og prate og ha det trivelig samtidig. Men DET er trivelig  :) Skikkelig trivelig faktisk.

Fluebinding ved kvarven dekker vel det du sier om å binde på ei hytte, André ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til å binde på fisketur må være at man er på ei hytte, og synes det er trivelig å sitte med gutta å binde litt fluer på kvelden og prate og ha det trivelig samtidig. Men DET er trivelig  :) Skikkelig trivelig faktisk.

På kvelden drikker man Andrè  ;D ;D ;D Det er trivelig det  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt og vel i havn, nå dreier det seg mest om suplering . . .

Driver å binder/limer/lakker noe buzzere  :D

men dæv.. da Lars, hvorfor det? ;D

Fordi nå må det bli slutt på dette feminine tørrfluefisket en gang for alle  ;D

Denne sesongen blir det utelukkende synkeline og fluer på minst 7gr for min del, og funker ikke det blir det frem med slukstanga igjen  :o

Neida, jeg skal gi disse buzzerne en sjanse på go'vannet borti her denne våren, som opphenger innenfor en tørr mygg, selvfølgelig .

Lov å ikke si det til noen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I havn, nei!

Jeg har ikke begynnt en gang. I tillegg har jeg rota bortt alle SØ-fluene mine, som jeg trenger på søndag. Så det blir krampe-binding i kveld.

Jeg vurderer nå sterkt å gå over til å kjøpe fluer - besparelsen per flue når jeg tar med forbruk av begrenset fritid begynner å bli marginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...