Gå til innhold

Hva er den råeste 2`ern


Rune J

Anbefalte innlegg

Ja, hva som er bra og kaste med og funskjonsområdet er en ting. Der er Korea "the shit".

Om jeg Kaster med Scierra'en, Redington'en eller Winston'en blir hypp som happ i en fiskesituasjon, men gud hvor mye bedre det er å skru av messingkorken, lanngsomt trekke opp det broderte, myke futteralet, rulle ut stanga, og kjærlig, del for del sette den varsomt sammen.. Terapi.. Og Terapi kommer ikke i en Corduratube

.                           

Så du mener alt som kommer i en cordura tube ikke er brukanes???

Nei, overhodet ikke. Vel så godt som alt annet.. Men det er noe med følelsen av en fin stang. Trodde det kom greit fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei noen som har anbefalinger for en rå toer stang og et bra snøre?

Guideline's splitter nye serie Faro har fått mye skryt allerede, riktig nok ikke klasse 2 stanga, men #4 (mener jeg å huske). 2'er stanga koster rundt 3500,- ordinært, men Adar i Tr.heim kommer til å legge ut et begrenset antall av denne til nedsatt pris på nettshop'en sin i nærmeste framtid. Kan være verdt å sjekke ut denne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Brukt Sage klasse 0 med et klasse 2 snøre i mange år. Superartig. Nesten 100% kroking med tørrflue på så lette stenger også. Tåler ikke mye vind, men kaster overraskende bra. denne og en klassisk loop (Danielsson) i Midge veier nesten INGENTING:) Tror IKKE glassfiber matcher denne komboen..

Blir ikke litt masete å kaste med?

"Masete" i den forstand at det er like uvant hver gang dette utstyret har vært i bruk :) Krever innfisking hver eneste tur. Samt Selvfølgelig noen fler luftekast. Rart når ting ikke veier noe. MEN for en følelse å få fisk på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Terapi.. Og Terapi kommer ikke i en Corduratube

T&T sine stenger kommer i corduratube...  ;)

toppmodellene også ??

Jepp.

For så vidt stor forskjell kontra metalltube,da cordura er MYE mer praktisk. Men metall tar seg finere ut i skapet..

Min kom i alutube :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Corduratuber er bra, alu suger og jeg slenger de bak i rekka. I corduratubene kan jeg ha to stenger oppi, genialt. Hater å drasse på masse... Når jeg dropper stangtrekkene får jeg jammen oppi enda mer, 5 stenger på 2 tuber  ;D Terapi my ass.... lever i tiden forventer effektivitet  ;)

Jo men er ikke Fario'en i Alu ?

Hvor mange defekte glidelåser på Corduratuber har du sett Rune ?

Jeg har sett mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Sage klasse 0 med et klasse 2 snøre i mange år. Superartig. Nesten 100% kroking med tørrflue på så lette stenger også. Tåler ikke mye vind, men kaster overraskende bra. denne og en klassisk loop (Danielsson) i Midge veier nesten INGENTING:) Tror IKKE glassfiber matcher denne komboen..

Blir ikke litt masete å kaste med?

"Masete" i den forstand at det er like uvant hver gang dette utstyret har vært i bruk :) Krever innfisking hver eneste tur. Samt Selvfølgelig noen fler luftekast. Rart når ting ikke veier noe. MEN for en følelse å få fisk på :)

Var noe slikt i den duren jeg tenkte på. Jeg har ei 7,6f 2# imx stående som jeg kjøpte for lenge siden. Faktisk kastet litt med den i vinter for morro.

Fisker småfisk i ei lita perle av ei elv av og til, der kommer den til sin rett :) Blir å bruke den en del til sommeren.

Men jeg mener bestemt at ei slik stang har flere begrensninger en fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Aldri hatt problemer med glidlås på corduratuber. Hatt et 50-talls stenger med dette :) Strøkne alu tuber er det deiligste, men cordura er overlegent praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Brukt Sage klasse 0 med et klasse 2 snøre i mange år. Superartig. Nesten 100% kroking med tørrflue på så lette stenger også. Tåler ikke mye vind, men kaster overraskende bra. denne og en klassisk loop (Danielsson) i Midge veier nesten INGENTING:) Tror IKKE glassfiber matcher denne komboen..

Blir ikke litt masete å kaste med?

"Masete" i den forstand at det er like uvant hver gang dette utstyret har vært i bruk :) Krever innfisking hver eneste tur. Samt Selvfølgelig noen fler luftekast. Rart når ting ikke veier noe. MEN for en følelse å få fisk på :)

Var noe slikt i den duren jeg tenkte på. Jeg har ei 7,6f 2# imx stående som jeg kjøpte for lenge siden. Faktisk kastet litt med den i vinter for morro.

Fisker småfisk i ei lita perle av ei elv av og til, der kommer den til sin rett :) Blir å bruke den en del til sommeren.

Men jeg mener bestemt at ei slik stang har flere begrensninger en fordeler.

Begrensninger absolutt :) Men i bruk og ikke glede......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt problemer med glidlås på corduratuber. Hatt et 50-talls stenger med dette :) Strøkne alu tuber er det deiligste, men cordura er overlegent praktisk :)

Samme her, aldri vært borti defekte glidelåser på corduratuber til fluestenger jeg heller...og jeg har vært borti enorme mengder med slike på jobben. Har dog bevitnet det på flere tuber tilhørende billige haspelstenger. Definitivt et overdrevet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corduratuber er bra, alu suger og jeg slenger de bak i rekka. I corduratubene kan jeg ha to stenger oppi, genialt. Hater å drasse på masse... Når jeg dropper stangtrekkene får jeg jammen oppi enda mer, 5 stenger på 2 tuber  ;D Terapi my ass.... lever i tiden forventer effektivitet  ;)

Jo men er ikke Fario'en i Alu ?

Hvor mange defekte glidelåser på Corduratuber har du sett Rune ?

Jeg har sett mange.

Jo, i alu. Fin tube men jeg kommer til å stappe de ned i cordura når sesongen begynner, jeg putter også stangtrekkene i skuffen... Gidder ikke så mye "greier".... Har ikke hatt problemer med glidelåser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Terapi.. Og Terapi kommer ikke i en Corduratube

T&T sine stenger kommer i corduratube...  ;)

toppmodellene også ??

Jepp.

For så vidt stor forskjell kontra metalltube,da cordura er MYE mer praktisk. Men metall tar seg finere ut i skapet..

Min kom i alutube :P

Pr d. dato er det cordura på T&T, har også metall på mine.

Forøvrig er beste #2 en Sage xp, men har desverre verken fått tak i den eller prøvd ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Corduratuber er bra, alu suger og jeg slenger de bak i rekka. I corduratubene kan jeg ha to stenger oppi, genialt. Hater å drasse på masse... Når jeg dropper stangtrekkene får jeg jammen oppi enda mer, 5 stenger på 2 tuber  ;D Terapi my ass.... lever i tiden forventer effektivitet  ;)

Jo men er ikke Fario'en i Alu ?

Hvor mange defekte glidelåser på Corduratuber har du sett Rune ?

Jeg har sett mange.

Jo, i alu. Fin tube men jeg kommer til å stappe de ned i cordura når sesongen begynner, jeg putter også stangtrekkene i skuffen... Gidder ikke så mye "greier".... Har ikke hatt problemer med glidelåser.

Ok.

jeg nevner i fleng, Scott Alpha, defekt glidelås. Sage Launch, Defekt glidelås, Redington, defekt glidelås.

Merk, det har ikke vært mine stenger noen av disse. 

Sikkert ikke så dårlig som jeg har inntrykk av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt irriterende ting med cordura (som egentlig ikke betyr noen ting ;D) er at de blir veldig "pløsete" når di har vært våte en stund.

Jeg gjør og det som Rune sier, putter to stenger i ei tube. Har ikke klart å banke nedi mer en to stenger i ei tube da.

Vedig stor fordel hvis en skal ut og reise synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hva faen som er så bra med cordura??????? Hvis poenget er å få mest mulig stenger i en tube, er vel hard plast tingen.En utskyvbar i tillegg, så får du plass til slukstenger også....http://www.fly-fishing-tackle.co.uk/acatalog/rod_tubes.html

Nei dette lukter billig østen... Men hva vet jeg, det er jo ingen her som driver reklame( vertfall ingen som får betalt for det....)

Terapi er tingen i disse "stress tider".Men nå er jo fluefiske fritid for meg, ikke forventet effektivitet....det har jeg på jobb  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&T kommer valgfritt i cordura eller aluminiumtube.

Jeg liker alu. fordi det skrangler så fint baki bilen. Og fordi de får litt riper og bulker og sånn.

Ellers så har jeg personlig ikke funnet den store lykken med å bruke 2ern.

Hvor og hvordan faar man valgt hvilken tube man vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

For meg vil en #2 stang ha følgende krav den skal stille:

1. spenne seg lett opp på kort line utenfor foppøyet.

2 Ta liten plass 6-7,6 ft

3. Være myk da den skal beherske krokinger  på korte avstander

Så lete stenger er vel bare for det tette fisket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vil en #2 stang ha følgende krav den skal stille:

1. spenne seg lett opp på kort line utenfor foppøyet.

2 Ta liten plass 6-7,6 ft

3. Være myk da den skal beherske krokinger  på korte avstander

Så lete stenger er vel bare for det tette fisket??

Hør Hør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...