Gå til innhold

Årets første ørrettur 2010.


Robban

Anbefalte innlegg

Må nesten rable ned noen greier fra to dagers fiske etter ørreten denne helgen.
Vi starta på fredag med en kjapp tur opp til et snasent vann som måtte sjekkes ut.
Helt grei vind og helt ok vær sånn ellers, men vaka uteble, trur vi så to stk vak,  og skremte en fisk som krusa litt langs land.
Nytt vann med belly , her var det litt guffent med engang ,men det roa seg litt utover kvelden, fine forhold, men kun et vak.  Da var egentlig freddan over så det ble med litt relaxed pokalvipping og potetgull resten av kvelden.

post-982-13949877844037_thumb.jpg

Handtwistinga studeres av fotografen.


Etter en solid frokost med egg og bacon lørdags morgen, bærer det av sted til et nytt vann og nye muligheter. Yr.no har bomma igjen og været er ikke akkurat oppløftende. En jevn konstant vind og sildrende regn er ikke akkurat beste motivasjon så tidlig, men fiske må man jo.
Får noen gulltips av guiden og skogsvanneksperten akkurat her . De liker å surre litt langs torva her, sier sjefen og blikket blir dermed festet akkurat her. Tiden går og lite skjer, bortsett fra et vak litt midt på vannet. Sitter egentlig med lite håp om aktivitet da det plutselig blir et solid sugeslurpvak mellom en torvøy og land. Avstanden er perfekt, fortommen er rigga med en øyenstikkernymfe og to kjappe dobbeltrekk presenterer flua akkurat der jeg tenkte. To handtwister og en ørret hopper opp av vannet som Keiko i Seaworld, jøss den var jo svær og den hadde helbom på flua, trudde egentlig det var en brent sjanse , men nytt kast gir resultater. Denne gangen kommer’n sidelengs opp av vannet med breisiden til og svupp, der sitter’n. Komisk kuult og en svært nervøs fisker kjører sin første ørret for året.  Happy man Robban  får omsider håva fisken, og etter en rask fotoshoot og veiing får’n torva for seg selv igjen. En skikkelig tøffing på 1,5 kilo.

post-982-13949877844521_thumb.jpg

Fluevalget denne gangen. Ikke tilfeldig, et tips fra karen på bildet over.

post-982-139498778449_thumb.jpg

Det ble et par turer til noen andre vann åsså i løpet av dagen, men et lite uoppmerksomt øyeblikk ved en bekk og vips - vi var litt på villspor, he he. Ikke lett å følge en fjellgeit for en halvfeit, utrent sofagris i en time gjennom skauen , men jeg synes jeg klarte meg bra, og du verden så deilig det smaker nå med en kald øl. Har litt møre bein, men ganske deilig det åsså. Godværet og varmen kom jo på vei hjem, bombe, he he he .
Takk for fin tur, nok engang.









 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette var ekstremt forvirrende, gjeddekongen har plutslig blitt ørretkonge :o Makan

helt grei start på sesongen det der Robban. Grattis :)

Gisle

Ler godt her nå ;D Enda mere forvirrende for meg ;D Neida, har bare hatt litt mere ro i kroppen i år. Men skal ærlig talt si at jeg sliter litt nå med valgene fremover. En siste varsku er at jeg nå er plutselig all gåinga til disse vanna morro åsså ;D

2011 utgaven av robban blir en slank herreman ;D

Takk Henning. Rainbow senere ikveld i du vet hva tråden ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fisk det bror,du sovner vel tidlig i dag etter all mosjonen.. ;D

;D  ;D  ;D Et par brune på Robban nå, så forsvinner han nok inn i ørretland, tenker jeg  :D

Hvordan var Fario'en å kjøre stor-fisk på ?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fisk det bror,du sovner vel tidlig i dag etter all mosjonen.. ;D

;D  ;D  ;D Et par brune på Robban nå, så forsvinner han nok inn i ørretland, tenker jeg  :D

Hvordan var Fario'en å kjøre stor-fisk på ?  :)

Hehe Lars.  Fario'n var morro å kjøre fisk på uten tvil, men jeg tok det meget rolig denne gangen. Hadde 5x med løkkeknute i et relativt stor tykt krokøye så jeg var litt nervøs.Snille gutter får snille fisker, selv om han var litt vrien de siste metra x antall ganger.

Litt off , men 8,6 5'rn utmerket seg på mange av vanna vi var i begge dagene. Fleipa litt med Rune med at jeg pleier å ha flaks når jeg kjøper noe nytt, denne gangen var ikke noe untak, nå var alt nytt, helt ned til bakingen, flua bandt jeg ifjor ;D ;D ;D.

Jeg suger bigtime på vannkast i alle varianter(bortsett fra 9' 9'r G.Loomis gl3 med klump, da går det unna) men nå er det blitt morro, trives veldig godt med oppsettet her med en wf 5 presentation. Grisemorro å lefle line ut i alle tenkelige vanskelige posisjoner.Skal definitivt begynne å trene mere for sånne situasjoner, morro å se sjefen sjøl kaster. Ikke så morro når sjefen ser på meg, ha ha ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Rune er flink til å binde fluer jeg, og han er jo også kreativ.

Det er du ikke alene om synes. Trudde sjøl jeg var en habil binder helt til jeg forvilla meg inn på detta forumet. Han får bli så flau som han bare vill den karen, men han er utrolig dyktig. Blir ofte litt rart og dumt å skryte folk opp i skyene, men Rune lager så utrolig delikate, detaljerte og fluer som sier jeg fanger fisk at det fortjener han :) En inspirasjonskilde uten tvil :D Noen synes det kanskje er dumt , men jeg viker ikke akkurat der, da for jeg heller virke dum og rar ;D

Fikk akkurat et bilde av han. Jeg er rar med stor R og utrolig blid akkurat nå så jeg må legge ut det bildet åsså. Bare et eksempel på inspirasjon fra han og et resultat av hans erfaring og vilje til å dele med andre.

Trur ikke jeg hadde fått den fisken uten guiding og råd fra han. Seff en tilfeldighet, men uten rett sted til rett tid og de rette råda, nope :)

[attachimg=1]

post-982-13949877887418_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...