Gå til innhold

Ukens Triumf


Anbefalte innlegg

Hei,

Det er godt å kunde melde om fisk på over kiloen, synes det tok litt lang tid i år.

Når den kom så var den til gjengjeld mer enn det dobbelte.  8)

Vannet jeg fikk denne fisken i er helt nytt for meg og det var min andre tur i dag.

På torsdag var jeg der for første gang og så to store fisk vake. Den ene av de kastet jeg på og den tok øh, kremt... øyenstikkernymfa mi på andre kastet. Da mistet jeg den og ble ganske slukøret siden jeg så hele breisia i det den spyttet ut flua.

I dag tok jeg, ørreten og robban en tur og det var ikke noe vak å se. Jeg tenkte allikevel at jeg måtte ventefiske litt med maur. Etterhvert kom jeg bort til plassen der den store var sist, la ut mauren og etter ca. 1min var det strømninger under mauren. Fisken refuserte flua. Jeg satte på samme nymfa som sist og på andre kastet tok den! Etter en nærvepirrende fight håvet ørreten den for meg og vi veide den inn til 2,7 i håven.

Jihaaa!!!

Flua som gjorde jobben: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=188:runes-libellenymfe&catid=39:nymfer&Itemid=62

Takk til ørreten for knipsing av bilder. Robban filmet fighten, kommer kanskje en vimeosnutt.

post-2-13949878682556_thumb.jpg

post-2-13949878682929_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Rune!    Det er en diger fisk. :o   Det er jo typisk at du skulle få den i dag, når jeg ikke var med.  ;D

Hehe.. sant det. Men den går der ennå, og det gjør flere som sikkert er i samme kaliber. Vi får prøve å prikke inn en dag da det er virkelig gode forhold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hehe skjelver ennå jeg ;D Har snurpa sammen noen greier nå fort å gæli ;D Rendering as we speak. Tar jo litt tid med gamledagse kasseter og sånn. Må jo innom vimeo åsså, så kan jo ta litt tid, men er jo seig når jeg åpner meg en pils ;D ;D ;D

Snutt kommer så fort den er ferdig :D

Takk for nok en flott tur Rune og en skriftlig grattis med flott ørret, meget, meget vel fortjent :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at det ikke blir for texas da, blir fort mye følelser og snodige kommentarer når noe slikt går på.

Er ikke hvert år man lurer opp sånne fra skogsvann, egentlig alt for skjelden. Men desto mer moro.

Slapp av Rune ;D Føleser er viktig å vise, og det finnes ikke snodige kommentarer ;D ;D For en opplevelse sier jeg, helt vannvittig kuult var dette for alle tre, tru meg ;). Vi prata nesten ikke om annet på vei hjem.

Extra kuult at noen som deg for belønning for å ta deg av idioter som meg og ørreten, nok engang grattis.

Tuborgen smakte vel  godt i kveld ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Kladda sammen noe kjapt og gæli. Hatt med kamera på tur mange ganger sammen Rune i våres og desverre ikke sjekka at alt er som det skal. Unnskyldning er ikke nok, det ble dårlig lyd her, på noe som vanligvis leverer grei lyd. Det er all gåinga Rune, og gnisingene fra fluebokser og pølser i sekken. Her er snutten med dårlig lyd og lagt ut i dårlig kval. Mixer en bedre senere Rune. *

Rune får stor ørret mens det suser i sivet, beklager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...