Gå til innhold

Tjuvradder i NordNorge


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Min og min kompis sin fisketur som egentlig har vært på planleggingsbordet i tre år, ble raskt avbrutt etter fem døgn. Noen såg seg råd for vår kano da vi var på kveldstur >:(

Vi hadde hatt en kjempetur til da, men skulle høste fruktene av tre knallharde dagers arbeid i 4-5 dager til. Jeg er nå kommet hjem etter halv ferietur og med en kano fattigere.

Forholdet er anmeldt og alle lokale som eventuelt farter i distriktet er meldt fra (desverre ikke mange)!

Kanoen er lett å kjenne igjen. Den er helt grønn. På sidene står det med store svarte bokstaver MOTJOKKA 2.

Hvis noen observerer kanoen, eller noen som bruker den, eller bilder av noen i den, hadde det vært fint å bli varslet. Hvis dere treffer noen i den, så vennligst gi dem ei "ørtæv" med hilsen Bjørnar Skjevdal.

Jeg er forbannet,,, men mest av alt ordentlig skuffet... skikkelig skuffet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste saker :( Man er lite frekk når man stikker av med et framkomstmiddel :rolleyes:

Men sånn ca hvor i nordnorges 112 945,91 km² bør vi være oppmerksomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk.. ikke for å være teit. Ønsker å unngå å blottlegge stedet pga dette. Hvis noen ser den kanoen ut fra beskrivelsen over, kan dere umulig unngå å se at det er den. Jeg mener virkelig FETE BOKSTAVER MED "MOTJOKKA 2" på en helt grønn kano. De som ser etter den bor der. Hvis noen ser en slik tilfeldigvis, si fra til meg. Sikker på at det ikke det finnes maken. (unngå ørtæva for sikkerhets skyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk.. ikke for å være teit. Ønsker å unngå å blottlegge stedet pga dette. Hvis noen ser den kanoen ut fra beskrivelsen over, kan dere umulig unngå å se at det er den. Jeg mener virkelig FETE BOKSTAVER MED "MOTJOKKA 2" på en helt grønn kano. De som ser etter den bor der. Hvis noen ser en slik tilfeldigvis, si fra til meg. Sikker på at det ikke det finnes maken. (unngå ørtæva for sikkerhets skyld).

Hehehe.. Håper du ga betjenten en mer beskrivende forklaring på hvor du mistet den.. ;D

Sender deg en PM om den flyter forbi Helgeland.. Lykke til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å ordne det. Men tipper de er på tur ennå..

Når det er sagt. Har diskutert mye med kompisen. Årene sto ved teltet. De hadde de hentet. Ikke noe annet utstyr er rørt. Vi hadde noe personlig utstyr i kanoen. Det er lagt ut. Tror ikke dette er vinningstyveri. Jeg tror de har tatt en jævlig sleip en.

Her er det jævli til fots. Vi har gjort mye research. Kansje disse ikke hadde gjort det og ble for fristet til å forenkle sitt prosjekt en periode? Uansett vinning eller ikke. Det er jo så frekt. Ikke har de bare stjålet en kano. De har stjålet en halv fiskeferie. Selv gikk vi 8 timer over fjellet for å få kontakt med folk - hadde flaks og traff på noen som hjalp oss videre.

Men skal se om jeg får lagt ut bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist  :'( :'(

Det som nesten er mest trist er at dette mest sannsynelig er personer som selv er vant med å flytte seg ute i naturen, og da også vet hvilke andre konsekvenser det gir ved å stjele dette.

Ser dere måtte gå 8 timer, da kan man også tenke på hvis noen skulle bli syke osv... dette ville kunne gitt store konsekvenser.

Håper de veltet med kanoen, og mistet alt av sitt eget utsyr, og har måtte gå 20 timer til nærmeste bebyggelse VÅTE og kalde..

Får ellers håpe noen ser eller har sett noe så de anvarlige blir holdt ansvarlig  >:( >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig kjedelig Oddbjørn.

Nå synes dere sikkert jeg er naiv. Men vet dere at en kano på fjelltur ikke er forsikret gjennom reiseforsikringen til gjensidige? Når jeg bærer en kano med meg, så mener de at jeg har med meg et skip som trenger egen forsikring???? Jeg har drevet å betalt på en forsikring som ikke dekker meg. Snakker om før og etterpris. Skygg unna!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig kjedelig Oddbjørn.

Nå synes dere sikkert jeg er naiv. Men vet dere at en kano på fjelltur ikke er forsikret gjennom reiseforsikringen til gjensidige? Når jeg bærer en kano med meg, så mener de at jeg har med meg et skip som trenger egen forsikring???? Jeg har drevet å betalt på en forsikring som ikke dekker meg. Snakker om før og etterpris. Skygg unna!!!!!!!!!!!!

Det som er kjedelig med forsikringer. Man finner som regel ikke ut av begrensningene og unntakene før man får lært den harde veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig kjedelig Oddbjørn.

Nå synes dere sikkert jeg er naiv. Men vet dere at en kano på fjelltur ikke er forsikret gjennom reiseforsikringen til gjensidige? Når jeg bærer en kano med meg, så mener de at jeg har med meg et skip som trenger egen forsikring???? Jeg har drevet å betalt på en forsikring som ikke dekker meg. Snakker om før og etterpris. Skygg unna!!!!!!!!!!!!

gjensidige har mye rare regler.  stjeler de fiskeutstyret ditt i fra bilen din som ligger i bagsjen, får du 50%fratrekk fra erstatningen din, fordi du ikke har putta stanga i hanskerommet  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjensidige har mye rare regler.  stjeler de fiskeutstyret ditt i fra bilen din som ligger i bagsjen, får du 50%fratrekk fra erstatningen din, fordi du ikke har putta stanga i hanskerommet  :rolleyes:

Dette undersøkte jeg med IF. Deres svar var at dersom mulig burde man skjule bagasje i bagasjerommet eller på annet vis slik at det ikke ligger åpenlyst. Er det for stort til å legges i bagasjerom så blir det dekket om det synes. Spurte dette spesielt om fiskeutstyr og nevnte at jeg kunne ha for en god del tusen liggende i bilen når jeg er på fisketur og de sa at dette var dekket.

Har generelt meget bra erfaring med IF. De er litt dyre, men fikk prutet ned totalprisen min litt når jeg nevnte et tilbud jeg fikk fra Storebrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjensidige har mye rare regler.  stjeler de fiskeutstyret ditt i fra bilen din som ligger i bagsjen, får du 50%fratrekk fra erstatningen din, fordi du ikke har putta stanga i hanskerommet  :rolleyes:

Dette undersøkte jeg med IF. Deres svar var at dersom mulig burde man skjule bagasje i bagasjerommet eller på annet vis slik at det ikke ligger åpenlyst. Er det for stort til å legges i bagasjerom så blir det dekket om det synes. Spurte dette spesielt om fiskeutstyr og nevnte at jeg kunne ha for en god del tusen liggende i bilen når jeg er på fisketur og de sa at dette var dekket.

Har generelt meget bra erfaring med IF. De er litt dyre, men fikk prutet ned totalprisen min litt når jeg nevnte et tilbud jeg fikk fra Storebrand.

Ja det høres bra ut :) lå jo skult mitt også...ikke stasjonsvogn, umulig og se hva jeg hadde liggende der  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett. Jeg sitter her nå. En ting er at min ferietur gikk føyken. En annen ting er at jeg ikke har kanoen som kan gi meg en ny tilsvarende tur. I tillegg har jeg betalt inn penger til et selskap som skal forsikre meg mot nettopp slikt...

Sikkert naiv jeg ja. Men jævlig skuffa...

Noe som ikke kan forsikres er døgnflueklekkingene vi sto midt oppi. Tok røye på godt over 3 k oppi der på spent aurivilli. Hadde gjerne kunnet sklidd de siste milene av elva jeg altså!!!! Jeg gjentar .. hvis noen ser skrytebilder fra fiskere med en grønn kano det står Motjokka på i bakgrunn... Gi meg et hint. Mulig de får besøk av 105kg kjøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjipe saker Bjørnar. Føler virkelig med deg og kompisen her. makan til frekke jævler skal du lete lenge etter.

Ut fra hva du forteller, er nok dette er par karer som var på tur, og så nytten av en kano på sin egen turne inne på vidda, og forsynte seg. :(  er vel stor sansynlighet for at de aldri kommer til å bære med seg denne kanoen ut, men bare legge den igjen der de avslutter sin egen tur. :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...