Gå til innhold

Bildetråden 2011


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tøff setting, Eirik. Her skulle du ha kjørt 1/3-regelen så hadde det blitt konge, for dette var et skikkelig tøft motiv.

Takktakk. Med svart rundt så er det vel fort gjort å ordne akkurat det ;)

Men 1/3-regel her, vil det si at motivet (gutt og hund) skal være plassert i sin tredjedel, eller skal hele det opplyste området være i sin tredjedel?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsn.jpg]<script src='http://img231.imageshack.us/shareable/?i=solsn.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>solsn.jpg</noscript>

Er ganske så fersk i "fotogemet", syns selv att jeg fikk til ett litt kult bilde her av fiskekompis i sol og snø :=)

konstruktive tilbakemeldinger/tips mottas med stor takk! :=)

T.Gullaksen

Det er litt for mye himmel og litt for lite vann. Og fiskeren blir litt liten og nesten borte i bilde ditt T.

Har du redigert noe ang farger/hvitbalanse? Bilde har litt mye grønn/blåskjær i seg.

Hvis du sender meg orginalfila av bilde Gullaksen, kan jeg se litt nærmere på dette.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for mye himmel og litt for lite vann. Og fiskeren blir litt liten og nesten borte i bilde ditt T.

Har du redigert noe ang farger/hvitbalanse? Bilde har litt mye grønn/blåskjær i seg.

Hvis du sender meg orginalfila av bilde Gullaksen, kan jeg se litt nærmere på dette.

Ola

Hei Ola..

Nei, inegen redigering her du.

Men kan jo sende deg bilde eg..

E-Post??

Trygve Gullaksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg med en fin ørret fra omtrent samme plassen, og samme tiden, fra noen år tilbake, men litt lengre ut på halvøya. Så vidt jeg husker er disse to bildene av meg og Ola fra samme turen. Dette bildet er fra helt ut mot høyre på "hyttesia" :)

5583344242_34701eef9c_b.jpg

DET, var en stk pen fisk! Utrolig flotte farger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye bra bilder her nå ;D Blir jo helt kjipt å legge ut noe ;D

Ok, fokusplan helt på jordet da jeg frøys som et helvete og været sugde bigtime.

Fargene var fine men som på bildet så ble de dystre, akkurat som fisketuren. ;D

[attachimg=1]

Fint bilde dette da Robban.

Rett opp horisonten, litt justering på fargene på vann,bakgrunn, himmel så har du fort det du kanskje var ute etter.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, men aldri vært fan av å forandre på ting fordi det behager mine øyne mere hjemme, en der og da. Var egentlig ute etter noe av det du sier. men sånn som bilde er, var det, bortsett fra at jeg kunne ønske fokusen var på snellene og ikke midt i bilde, men var kaldt og vi hadde drukket polsk øl ;D ;D ;D ;D

Var innom photshop for å rette opp horisonten , men det hadde jeg glemt ;) ;)

Den laven/mosen der var fin. Du, Henning, Brun,Lars M eller Gisle skulle vært der :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gørrkjedelig bilde egentlig, men for fluesurrehuer som bor på pm avstand, så er det viktig å sitte 2 min sammen å betrakte ukas, eller vinterens prøvemodeller.

Vanskelig å beskrive eller fange på foto, men det gir en stor glede å sitte å betrakte hverandres verker, og komme med pos og neg ting.

Sjelden jeg er i dus med noen så til de grader som Tony Pedersen, men akkurat i bildetilfelle på selvutløser så er vi i et.

Noen bilder blir fort interne, men takk Tony, det er så mye som er viktig, og dette er koselig.

To fluesurrere i flott stemmning ;D ;D ;D

[attachimg=1]

post-982-13949886957241_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gørrkjedelig bilde egentlig, men for fluesurrehuer som bor på pm avstand, så er det viktig å sitte 2 min sammen å betrakte ukas, eller vinterens prøvemodeller.

Vanskelig å beskrive eller fange på foto, men det gir en stor glede å sitte å betrakte hverandres verker, og komme med pos og neg ting.

Sjelden jeg er i dus med noen så til de grader som Tony Pedersen, men akkurat i bildetilfelle på selvutløser så er vi i et.

Noen bilder blir fort interne, men takk Tony, det er så mye som er viktig, og dette er koselig.

To fluesurrere i flott stemmning ;D ;D ;D

[attachimg=1]

Ser utrustningen for ekskursjoner avviker litt fra hva jeg er vant med... Gass ovn ???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gørrkjedelig bilde egentlig, men for fluesurrehuer som bor på pm avstand, så er det viktig å sitte 2 min sammen å betrakte ukas, eller vinterens prøvemodeller.

Vanskelig å beskrive eller fange på foto, men det gir en stor glede å sitte å betrakte hverandres verker, og komme med pos og neg ting.

Sjelden jeg er i dus med noen så til de grader som Tony Pedersen, men akkurat i bildetilfelle på selvutløser så er vi i et.

Noen bilder blir fort interne, men takk Tony, det er så mye som er viktig, og dette er koselig.

To fluesurrere i flott stemmning ;D ;D ;D

[attachimg=1]

He he Robban ;D Der har du fanget oss godt! Som to små gutter, eller det er vel det vi er :rolleyes:

Ja sjelden å treffe noen man klaffer slik med, og må bare takke stort for en minne rik helg :)

En reprise med like mye polsk øl må skje om ikke alt for lenge!

Kjenner jeg er litt øl-tørst nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er skikkelig godstemning Skarpen!  :)  Jaggu bra stemning på ditt også Andrè. Nå er det bare å glede seg til slike bilder igjen  :D

Henning. Terese (hvem nå det er) kan virkelig ta bilder! Det kunne jeg hengt på stua.

Jeg har jo liten/ingen fotointeresse. Men å se på fine bilder er alltid stas. Og det er det nok av her inne. Bra at dere bidrar i denne tråden. En tråd, til tross for min manglende fotointeresse, jeg alltid må få med meg. Takk til dere alle  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solnedgangen om våren kan være fantastisk flott.

Dette er tatt fra tiurleiken i fjor vår.

solnedgang.jpg

Utrolig flott formidlet stemning, Ola!

Vårsola er definitivt vakker!

Flott tåkemotiv, Mr.Hunk :)

Her er et bilde fra gutteturen vi hadde oppe på laksefjordvidda sist uke.

Dette er en av få ganger jeg har opplevd slike bisoler. Synes også lyskjeglen i himmelen var ganske spesiell.

Måtte selvsagt foreviges, med spennende forgrunnsmotiv.

Har brukt gradert gråfilter og kameramontert blits.

5587841780_c915b3bb95_o.jpgIce fishing after sunset by Lars Mathisen Photography , on Flickr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg Ola fikk god skryt av Lars,så da får jeg skryte litt av Eirik,kul og spesiell komp,selv om jeg ville plassert treet til høyre pga. helningen i terrenget(og kanskje liggende eksponering).Artig detalj med fuglene i toppen. ;)

Og herlig motlysbilde Lars,godt jobba !Var helt sikkert en skikkelig guttetur(har sett de andre bildene da,vettu ;) )

Også syns jeg du kan legge ut jugebildet!  8)  (Det innafra teltet!);D

Selv har jeg ikke disse fantastiske solopp-og -nedganger,fargene blir ikke helt det samme,bortsett fra desember/januar,og da er det ikke mange muligheter jeg har utenom helger,og med den tettheten av klar himmel som er her om vinteren...... ;D

Men,innimellom så gnistrer det til,og dette bildet har av en eller annen grunn tydeligvis fanget noens oppmerksomhet.

Ikke typisk soloppgangbilde,men det gjø'kke no'.

5525784376_fce975115a_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stemningspanorama av 10 bilder fra forrige ukes guttetur på Laksefjordvidda.

Fikk forøvrig masse flotte, feite, blodrøde røyer og ørret, med en trill rund ørret på 1,45 kg på topp :)

5584252475_a431464426_o.jpg

Laksefjordvidda, Norway 01.04.2011 [Explored] by Lars Mathisen Photography , on Flickr

Skaff meg et sted å bo,og jeg flytter til Finnmark ! :D

Utrolig bra igjen,10 bilder ? Ble det ikke kaldt ? Er vel ikke 1/100 eksponeringer dette. ;D

Stemningsfullt og velkomponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stemningspanorama av 10 bilder fra forrige ukes guttetur på Laksefjordvidda.

Fikk forøvrig masse flotte, feite, blodrøde røyer og ørret, med en trill rund ørret på 1,45 kg på topp :)

5584252475_a431464426_o.jpg

Laksefjordvidda, Norway 01.04.2011 [Explored] by Lars Mathisen Photography , on Flickr

Skaff meg et sted å bo,og jeg flytter til Finnmark ! :D

Utrolig bra igjen,10 bilder ? Ble det ikke kaldt ? Er vel ikke 1/100 eksponeringer dette. ;D

Stemningsfullt og velkomponert.

Det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær. Med dun-bekledning fra topp til tå klarer man fort et par timer i kulda..

Denne aktiviteten varte i omlag fem minutter.

Kjørte blender f/1,8 og iso 1600 for å presse lukkertiden litt. Kjørte 2 sekunders eksponeringer for å fryse nordlyset etter beste evne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...