Gå til innhold

For "Proffe", hele gjengen?


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Selv er jeg med i Team Lars, og vi . . . eh, jeg trives utrolig godt på fisketur uavhengig av hva det står på stanga eller snella.

Snører og bekledning er ikke like tilfeldig, for her er det mulig selv for en middelmådig fluefisker å merke kvalitetsforskjeller.

Det er ikke gøy å bli gjennomvåt etter ei lita regnskur, klam på beina, eller å kaste med snører som kveiler seg som en orm.

I mitt micro-team består gleden i å være på tur med gode venner, klekkinger, et vak i ny og ne, lite vind, kroke et tre eller seg selv fra tid til annen, og kanskje til og med en fisk.

Og selvfølgelig øl og rullings da . . . der vet jeg å skille klinten fra hveten  :D

Jeg for min del har prøvd å bli medlem i "team-Lars" i flere år nå, men jeg har dessverre ikke lykkes i bli tatt opp i dette eksklusive teamet.

Sliter veldig med rullingskravet iom at jeg har kuttet røykingen. Prøvde å la være å trekke ned og spille meget rullingsavhengig men jeg ble avslørt og pælma på huet ut :'( Så livet er litt tøft for tiden :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

-Hvorfor leverandører i det hele tatt gidder å lage "team", er meg fullstendig uforståelig.

Hvorfor sponse noen som når ut til maks et par hundre interesserte?

Det kan da ikke lønne seg?

Ble fortalt at de dyre Loop LTS, eller hva de het, til kr. 7.000,00 kostet kr. 300,00 og få lagd/få til Norge.

Får du solgt noen hundre ekstra så blir det penger.

Blir som det meste, utviklingen koster. Blir opplaget stort nok så triller pengene inn. Det samme med aviser og blader, opplaget er viktig for å overleve.

Jo men så hadde "Teamet" mange flyturer til Korea  :o

Det har alltid vært meg en gåte hvorfor noen high end østenstenger koster 2000.-  mens andre (fra samme fabrikk ?) koster 7000.-  

Se på US-stenger, de koster (omsatt til NOK)  kr 4000,- der borte....   Her koster  samme greia inntil 7000.-  :o

Respekterer at dette er en sesongaktivitet og at det er lov å tjene penger, men det får vre grenser...  

Beklager OT.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har prøvd å bli medlem i "team-Lars" i flere år nå, men jeg har dessverre ikke lykkes i bli tatt opp i dette eksklusive teamet.

Sliter veldig med rullingskravet iom at jeg har kuttet røykingen. Prøvde å la være å trekke ned og spille meget rullingsavhengig men jeg ble avslørt og pælma på huet ut :'( Så livet er litt tøft for tiden :'(

Problemet med deg Frode er at du er så jævla lang . . . Det blir på en måte skadelig for mitt image som gjengleder å ta inn folk som garantert ville få mye mer oppmerksomhet enn meg, om du skjønner.

Utover det så fremstår du som en usedvanlig trivelig fyr, som har opp til flere Sage-stenger. Vision vadebukse og røykeboikott er en stygg ripe i lakken, men siden du er så latterlig flink med mat og snakker så rart, kunne jeg godtatt det også.

Du kan anse deg som prospect inntil videre  ;D

Selvoppnevnte Guruer med gudekomplekser samlet i et Team. Fyda!

Team Lars i særdeleshet. Selv om jeg tror han er en fryktelig hyggelig fyr å dra på tur med.

Foreslår at jeg og Ruffen tar en tur oppover til dine trakter Tørrbjørn, så kan vi drive team-building mens du viser oss alle gromplassene dine ?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har prøvd å bli medlem i "team-Lars" i flere år nå, men jeg har dessverre ikke lykkes i bli tatt opp i dette eksklusive teamet.

Sliter veldig med rullingskravet iom at jeg har kuttet røykingen. Prøvde å la være å trekke ned og spille meget rullingsavhengig men jeg ble avslørt og pælma på huet ut :'( Så livet er litt tøft for tiden :'(

Problemet med deg Frode er at du er så jævla lang . . . Det blir på en måte skadelig for mitt image som gjengleder å ta inn folk som garantert ville få

Selv om jeg tror han er en fryktelig hyggelig fyr å dra på tur med.

Nå så jeg plutselig min plass i ditt selskap..... ikke noe hyggelig å reise på tur med denne karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har prøvd å bli medlem i "team-Lars" i flere år nå, men jeg har dessverre ikke lykkes i bli tatt opp i dette eksklusive teamet.

Sliter veldig med rullingskravet iom at jeg har kuttet røykingen. Prøvde å la være å trekke ned og spille meget rullingsavhengig men jeg ble avslørt og pælma på huet ut :'( Så livet er litt tøft for tiden :'(

Problemet med deg Frode er at du er så jævla lang . . . Det blir på en måte skadelig for mitt image som gjengleder å ta inn folk som garantert ville få mye mer oppmerksomhet enn meg, om du skjønner.

Utover det så fremstår du som en usedvanlig trivelig fyr, som har opp til flere Sage-stenger. Vision vadebukse og røykeboikott er en stygg ripe i lakken, men siden du er så latterlig flink med mat og snakker så rart, kunne jeg godtatt det også.

Du kan anse deg som prospect inntil videre  ;D

Selvoppnevnte Guruer med gudekomplekser samlet i et Team. Fyda!

Team Lars i særdeleshet. Selv om jeg tror han er en fryktelig hyggelig fyr å dra på tur med.

Foreslår at jeg og Ruffen tar en tur oppover til dine trakter Tørrbjørn, så kan vi drive team-building mens du viser oss alle gromplassene dine ?  :D

Har jo som du forslo tatt kontakt med den klinikken i estland som baron blod var og byttet ut beina sine for å korte inn litt men jeg hadde ikke råd.

Så jeg for fortsette å leve i håpet. Men bare så det er sagt så er jeg veldig stolt av å kunne kalle meg prospect. (det er jo nesten som å være fullverdig medlem) Bare se i profilen min. Huff, nå blir det vel kjøring av team Lars til alle kanter og klekkevakt hele sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare så det er sagt så er jeg veldig stolt av å kunne kalle meg prospect. (det er jo nesten som å være fullverdig medlem) Bare se i profilen min.

;D  ;D  ;D

Jeg lar meg imponere, og din vei til fullverdig medlem ser med ett overkommelig ut  :D

Kult (og litt skremmende) å tenke på at antall medlemmer i teamet nå ligger an til å dobles, og det blir utrolig kjekt å ha med noen til å løsne fluene mine fra trær og annet brask som jeg kroker i bakslengen. Her vil dine drøye 2 meter komme til nytte  :D

Jeg driver også å utvikler en ny type fluefisketobakk i #5, og her ser jeg for meg at du involverer deg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er ERN egentlig?  Får man mer fisk om man bruker disse?

Det er bare en skrivefeil som har balla på seg. Er fikk med en litt uheldig n og så har vi hatt det gående siden det ;D Kastenissene kjører side opp og side ned, uten å ha forstått at det var bare en liten feil... La de holde på ;D

Hehe, genialt. Best vi ikke sprer dette. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske dreier seg mest om det å komme seg ut å fiske. Veldig mye her inne er bare tidtrøyte, og teoretiseringer av fluer og utstyr. Forumet har tatt en pub-rolle. Her kan vi sitte og taste skit med likesinnende, men vi kommer ikke så mye videre.  

Skal jeg blir en bedre fluefisker må jeg fiske mer, men skal jeg fiske enda mer enn det jeg allerede gjør så må jeg være enda mer borte fra familien, og vil jeg det? Nei.  Og er det viktig å bli så mye bedre? Nja, skulle gjerne fått litt mer dreis på nymfefiske og bli litt bedre til å kaste. Klarer jeg å treffe litt på forholdene så tror jeg uttellingen blir tilfredsstillende nok likevel (det er jo morsommere å fiske når man får fisk...). Uansett, det vil gjøre godt i kropp og sjel den dagen jeg ser åpent vann og kan legge ut en flue. Men, så lenge det er godt skiføre så kan sesongen godt drøye litt til. Smurte tørrvoks i dag, blandet lilla og blått + lilla glider på glidesonene. Supert feste og god glid. Jeg gråt da jeg passerte målgang sidelengs, mens jeg viste fingeren til en svenske som stod på parkeringsplassen og knotet med skiboksen (bor oppe i strøket her, og han tittet rart på meg - den humørløse svenskegjøken).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at teknikk og utstyr er viktig for mange, man havner veldig lett på dette kjøret dersom interessen er stor nok.  For meg er det viktigste å komme meg ut på tur, om det så er i skauen eller elvelangs. Det er dette jeg trives med og teknikk eller utstyr har egentlig en veldig liten rolle i dette.  Er som det ble nevnt her, disse tingene er viktigst når man sitter hjemme foran pc'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier det på feisbukksk: Liker

(eller terningkast 6 som de sier i VG)

Jeg forstår at teknikk og utstyr er viktig for mange, man havner veldig lett på dette kjøret dersom interessen er stor nok.  For meg er det viktigste å komme meg ut på tur, om det så er i skauen eller elvelangs. Det er dette jeg trives med og teknikk eller utstyr har egentlig en veldig liten rolle i dette.  Er som det ble nevnt her, disse tingene er viktigst når man sitter hjemme foran pc'n.

Fluefiske dreier seg mest om det å komme seg ut å fiske. Veldig mye her inne er bare tidtrøyte, og teoretiseringer av fluer og utstyr. Forumet har tatt en pub-rolle. Her kan vi sitte og taste skit med likesinnende, men vi kommer ikke så mye videre.  

Skal jeg blir en bedre fluefisker må jeg fiske mer, men skal jeg fiske enda mer enn det jeg allerede gjør så må jeg være enda mer borte fra familien, og vil jeg det? Nei.  Og er det viktig å bli så mye bedre? Nja, skulle gjerne fått litt mer dreis på nymfefiske og bli litt bedre til å kaste. Klarer jeg å treffe litt på forholdene så tror jeg uttellingen blir tilfredsstillende nok likevel (det er jo morsommere å fiske når man får fisk...). Uansett, det vil gjøre godt i kropp og sjel den dagen jeg ser åpent vann og kan legge ut en flue. Men, så lenge det er godt skiføre så kan sesongen godt drøye litt til. Smurte tørrvoks i dag, blandet lilla og blått + lilla glider på glidesonene. Supert feste og god glid. Jeg gråt da jeg passerte målgang sidelengs, mens jeg viste fingeren til en svenske som stod på parkeringsplassen og knotet med skiboksen (bor oppe i strøket her, og han tittet rart på meg - den humørløse svenskegjøken).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk skal fiske akkurat på den måten de vil. Jeg mener de skal bruke hvilket utstyr de vil, og jeg mener de skal fiske med hvilken flue de vil. Dette mener jeg oppriktig. Hvis de mener at utstyrshyling er overdrevet, så synes jeg de skal – på en lett måte – holde seg unna diskusjoner om..ja nettopp utstyr! Hvis de derimot er særdeles interessert i å vite hvorfor og hvordan osv? Da er det jo perfekt å ha et medium der slikt kan diskuteres.

Selv er jeg personlig medlem av et slikt ”team” som det snakkes om her. Jeg har faktisk vært så heldig eller uheldig at jeg har vært medlem av ulike team i mange år. Skjønner selvfølgelig at det er delte meninger om nytten av slike team, eller om man er et like bra menneske om man deltar i et slik team.

Vil bare klargjøre noen ting omkring det. For det første er det – etter det jeg vet – ingen jeg kjenner som tror de er noe bedre enn andre som medlemmer av slike lag (da har de etter min mening ikke noe der å gjøre). Hvis noen der ute har opplevd meg hoverende eller påtrengende i forhold til spesielt utstyr, håper jeg dere sier det til meg. Da må jeg få vite det!

For det andre vil jeg avkrefte myten om at det lages ”team” for å snikpåvirke etablerte fiskere rundt omkring. Det stemmer overhodet ikke. Da ville vi hatt motsatt effekt. Det vet alle sta, egenrådige fluefiskere rundt omkring.

Ja vel… noen i team stiller opp på enkelte messer med mikrofon og sier noen ord og gjør noen kast. Mulig de er noen idioter. Men leverandører blir faktisk spurt om de har noen å stille opp med som kan gjøre det, for å ha et program de kan skilte med. Akkurat som at Steimler høvler bambus, eller at Terje binder fluer. Derfor er mange i et ”team” også bekveme i å prate foran en stor forsamling – noe som slett ikke er en selvfølgelighet for alle og enhver. Det kan til og med være at noen i slike team er dyktigere enn gjennomsnittet i enkelte emner og har noe å lære bort også?

Jeg er medlem i et team. Vet dere hva mine arbeidsoppgaver i vinter har vært? Jeg har stilt opp uten lønn i tre lokaler sammen med min kompis og gitt av min erfaring innen fluebinding. Mye av det vi kommer med har deltagerne sett før, men mange fikk sikkert noen input selv også (håper i alle fall det) Ellers har jeg holdt et nybegynnerkurs i fluekasting (gratis). Har et par på trappene i nær framtid også. Jeg skal være ærlig og si at det er en gjentjeneste for noen butikker som har solgt stengene. Sannsynligvis er det også et salgstriks også. Men salget har ikke jeg gjort. Jeg lærer bort kastingen jeg. Utover våren har jeg mange slike oppdrag. Håper virkelig det kan føre til at noen får en mykere start på fluefiskekarrieren sin.

Tilleggsoppgaver jeg har, er å kurse butikkfolk innen fluefiske. Nå er det vel slik at de fleste kan alt. Men skulle det formodentlig være noen som har et spørsmål om noe, så skal jeg da sette ansatte litt mer inn i fluefiskeverden (der interessen kanskje dreier seg mest om sykkel kanskje?). I tillegg drives det utstrakt utstyrsutvikling. Det er sikkert mange som kan gjøre det bedre enn meg, men etter mange år med utprøving av mer utstyr enn de fleste i kombinasjon med produksjonkunnskaper, så er det lettere å ha meninger om ting.

Konklusjonen min er.. Hva er feil i å fiske ekstremt mye, som enkelte gjør. Hva er feil med å være lidenskapelig interessert i ulikt fiskeutstyr, som enkelte er. Hva er feil med å jobbe delvis med dette emnet, som enkelte gjør (kanskje de til og med fortjener det?.)

PS: Jeg kommer gjerne rundt og bidrar hvis noen vil høre mine erfaringer. Skal det være et foredrag, ønsker jeg en bitte liten kompensasjon. Da jeg bør dele med folk som her hjelper meg med produktet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BjørnarSkj

Det var jo faktisk et innlegg som var helt på sin plass og vert å lese. beste så lang i denne tråden i alle fall.

De som er med i team bruker nok langt mere fritid en de aller fleste på sin hobby og det står respekt av at de gidder å dele av sin kunnskap uten å få noen igjen for det. Noen tror de som er med i team flyter ned av gratis utstyr og alt det nye som kommer. Klart det kan bli noe å hente for test mm men i forhold til tiden man bruker så tror jeg nok de aller fleste vil tjene ganske så bra på å kjøpe sin stang og heller ta en time eller to med overtid...((-;

/Tsnusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er fluefiske en hobby. For andre er det en lidenskap. De mest ekstreme tar livsendrende avgjørelser basert på fluefiske.

De som har det som hobby synes sikkert at de mest ekstreme er noen skikkelige raringer. Og det er de (vi) ofte også.

Men jeg tror det beste for ALLE, uansett hva man får ut av sitt fluefiske at man aksepterer at vi er forskjellige. Og ikke minst at vi viser hverandre respekt.

Noen synes sikkert at verden hadde vært mye bedre hvis alle var som dem selv. Men slike tanker kommer det sjeldent noe godt ut av.

Og det er (foreløpig) alt jeg har å si om den saken...  :-*

Lidenskap eller galskap? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får da ikke fisk før lina er kokt og fortommen er 30 fot lang med 8x spiss. Man kan få mange tips fra et fora, men til og med Michael Jordan kan ikke skrive deg god. Learning by doing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske dreier seg mest om det å komme seg ut å fiske. Veldig mye her inne er bare tidtrøyte, og teoretiseringer av fluer og utstyr. Forumet har tatt en pub-rolle. Her kan vi sitte og taste skit med likesinnende, men vi kommer ikke så mye videre.  

Skal jeg blir en bedre fluefisker må jeg fiske mer, men skal jeg fiske enda mer enn det jeg allerede gjør så må jeg være enda mer borte fra familien, og vil jeg det? Nei.  Og er det viktig å bli så mye bedre? Nja, skulle gjerne fått litt mer dreis på nymfefiske og bli litt bedre til å kaste. Klarer jeg å treffe litt på forholdene så tror jeg uttellingen blir tilfredsstillende nok likevel (det er jo morsommere å fiske når man får fisk...). Uansett, det vil gjøre godt i kropp og sjel den dagen jeg ser åpent vann og kan legge ut en flue. Men, så lenge det er godt skiføre så kan sesongen godt drøye litt til. Smurte tørrvoks i dag, blandet lilla og blått + lilla glider på glidesonene. Supert feste og god glid. Jeg gråt da jeg passerte målgang sidelengs, mens jeg viste fingeren til en svenske som stod på parkeringsplassen og knotet med skiboksen (bor oppe i strøket her, og han tittet rart på meg - den humørløse svenskegjøken).  

Blir nok klister i dag Jørn  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar;

Er helt enig i din redegjørelse...mitt innlegg var satt litt på spissen.

Selvsagt må man ha noen som bidrar utover "vanlig arbeidstid" for å nå frem, skape nye medlemmer til vår hobby..og lokale gode butikker ønsker selvsagt også drahjelp fra sine leverandører.

Dere skiller dere nok fra en del andre, da dere har mye å bidra med på selve fiskefronten.

Og det er viktig å flette inn i utstyrspresentasjonene.

Og jeg er overbevist om at mange setter pris på at ting blir synliggjort. Slik at alle fiskere i alle miljøer har noe å mene noe om.

Skulle forundre meg om ikke jeg var å finne på et podie med mic dersom jeg hadde representert f.eks Winston....min lidenskap til fisket mitt er så stort at jeg umulig kunne klare å holde det for meg selv, da hadde mine sosiale gener blitt holdt tilbake, og dertil lagt en stor demper på min generelle trivsel/livskvalitet.

Jeg er en medium kaster, medium fisker, men det jeg vet noe om liker jeg selvsagt, i likhet med mange andre, å dele.

Dessuten så har jo folk vist i "VM" tråden at de liker folk som stikker seg frem...da må det også være håp om at den store folkeoppfatning synest det er mer enn kjekt at noen står frem å presenterer sitt merke.

Men selvsagt; sier de at dette er mye bedre enn annet...så stkker de hodet frem på en måte som slår tilbake på dem selv.

Man trenger engasjement, fra leverandører, lokale butikker og kurspådrivere...slik får vi sider som detet, som gjør at folk og fe kan slå ihjel vinterdepresjoner, og ikke minst; lære mye om emner de ønsker lære mer om (megselv inkludert)

Og er det ikke interesse for bambusstenger, ja så styrer jeg av helt naturlige årsaker unna slike tråder.

Kaste perler for svin er det ingen som liker, så keep up the good work Bjørnar, og dere andre som er "team" medlemmer..eller sagt på annen måte; Rekrutterings skapende mennesker :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt med "team" som med toppidtrettsutøvere (bortsett fra at lønna er litt anerledes)... Fisher gir ikke bort ski og betaler PN store penger bare for å være snill... Eller Elan og Svindal, Nike og Jordan.... Det er jo selvfølgelig for reklamen det gir...... "alle" ønsker jo å bli som helten sin, bevisst eller ubevisst... Om en som nybegynner møter f.eks Bjørnar, Rune, Andrè eller Eirik ute og de fisker og (selvfølgelig :) ) får fisk, vil dette bevisst eller ubevist påvirke den som ser på og snakker med og får tips..... Dette er noe produsentene trenger, for å markedsføre utstyret sitt..... Og for oss (som ikke kan så mye) er det ALLTID mye å lære av "de proffe" :)

Det vi skal være litt glad for er at vi har en så "snever" intresse at det ikke lønner seg med TV reklame.....

Tenk reklamen mellom Nyhetene og Sporten på tv2. Først simms, så loop, så guideline, så sage deretter avsluttes det med always ultra (som faktisk kan brukes istedenfor amadou)

Takke seg til "proffteam" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Her ble det tydeligvis tråkket på noen tær.

Men det får bare være.

Selv fisker jeg sykt mye. Jeg har for lenge siden gjort det klart for alle i familien, og ymse arbeidsgivere, at hele Juni er uaktuelt for samarbeid og sammenkomster. Og egentlig Mai, Juli(OK, Her tar jeg et par ukers pause), August, og September... De andre månedene slapper jeg helt av, hilser på venner og familie, og er knapt i sjøen og denger etter SØ. Bare en gang eller to i uka.

Jeg må vel få skryte såppass av meg selv, at jeg tør påstå at jeg KAN dette med fluefiske. Etter tjue-tredve år, så skulle det bare mangle.  

Skjønt, de få her inne jeg har truffet i Det Virkelige Liv vet at jeg suger på vannkast.

Så, hva er det jeg er så jævlig flink til da?

Jo, jeg har blitt flink til å fiske mye. Og jeg har blitt flink til å vite hvor de store kan stå.

Samt å binde enkle og greie fluer som funker.

Noen liker å mobbe meg litt, fordi jeg stort sett bare har et par tre typer tørrfluer;

-Chuts, spente spinnere, og vårfluegreier. OK, noe myggsaker til ventefiske i marka også.

Jeg fisker mye i elver mange her inne anser som "småfisk-elver". Og takk&pris for at folk tror det...

Jeg har faktisk opplevd at folk har rynket på nesa av favorittstanga mi. At de som regel ikke vet noe om denne "Plus"`n, får være.

Jeg har også fått beskjed om at jeg kaster "stygt". Ad omveier. Fra en fjagg jeg ga tips til to år før.

At jeg fortsatt kasta noen meter lenger enn ham, se det ble ikke nevnt.

Men han hadde jo blitt INSTRUKTØR og medlem i et av disse teamene. Så da så.

Altså. Det som vipper meg litt av pinnen med mye av "miljøet" er hvor raskt folk blir "proffe". I løpet av få år, er mange(!) så enormt tekniske rundt denne fritidssysselen som fluefiske egentlig er. Jeg har ikke nubbetjangs til å følge med i diskusjonene lenger.

Det er sikkert fordi jeg har blitt haugammal.

OK. Man skal jo akseptere at folk har forskjellige interesser. Tilogmed at folk faktisk trener inne i haller om vinteren. Og tar opp høyhastighetsfilm av greia. Og analyserer etterpå. Samt at noen hadde fått ødelagt fisketuren fullstendig om de ikke hadde full kontroll på ERNERN-tallene på stanga si.

At noen helt klart får utslett av stenger som ikke er håndlagd av en skjeggete raring i USA, aksepterer jeg også.

-Er det "Østenallergi" det heter?

Og dermed rakk jeg å fornærme minst to av mine beste venner på det groveste!

-Tjobing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har blitt tråkka på tærne her, er bare du som ser det slik og i ditt tilfelle skriver du et innlegg basert på en eller noen flere enkelt tilfeller opplevd av bare deg. Det betyr jo ingenting i den store sammenheng, uansett miljø der en hobby blir praktisert er det slik, noen tar det lengre og bruker masse fritid for å hjelpe og stille opp for andre, det gjelder å skille ut det man vil høre,se og oppleve selv.

Livet går videre og positivitet er det å hente uansett, er bare opp til enkelte å vurdere selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ødelegge denne tråden mere enn det jeg allerede har gjort. Vil bare få poengtere at iallefall ikke jeg har følt at mine tær er blitt trampet på. Her er det kun ulike meninger. Var slett ikke derfor jeg la inn mitt innlegg. Følte bare for å gi en forklaring slik jeg såg på ting. I og med at andre hadde synspunkter på roller som blant andre jeg føler jeg er endel av, samt at jeg ikke kjente meg igjen i det som ble skrevet.

For å føye noe til diskusjonen. Jeg er så glad for at man kan være så nerdete over noe så lite viktig som fluefiske. Vi er utrolig heldige synes jeg. Vi er så sære at vi må treffes på halvveien i sørnorge for å pleie likesinnede på Koppang etter at sesongen er over til og med. Det er vel slik for de som går turrenn, sykler styrkeprøven, quilter, dykker, osv osv. Folk fra Meldal har faktisk unnet seg opptil to turer til Holmenkollen i løpet av VM (kona ymtet frampå om det heim her også, i mitt hodet var jeg så egoistisk at jeg tenkte at da kunne ei linse eller ei snelle koster like mye) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Bjørnar. Her er det kanskje på plass med en liten unnskyldning. Unnskyld.

Jeg trekker meg litt på all jablingen om Team og sånn. Noe jeg har for vane å gjøre de fleste ganger jeg har vært flåsete og ironisert litt...

Er tøff bittelittegrann. Så angrer jeg litt.

Mente ihvertfall ikke å sparke mot deg, spesifikt.

Jeg må jo også påpeke at jeg ikke anser folk som er totalt nerdete som idioter eller lignende.

Men for meg så har mye av dette rundt fluefiske blitt vel teknisk. Det kunne heller ikke falle meg inn å handle sneller eller stenger til sykt høye priser, bare fordi det står det "riktige" navnet på de. Den trenden har etter min mening vært sterkt økende de siste åra.

Bare ta en titt på utstyret(Nei! Ikke DET utstyret!) til folk du treffer langs elver og sjøer.

Greit. Når jeg er ute og fisker nå, så ser jeg nok ut som en skikkelig utstyrshore sjæl. Det er Simms fra topp til tå. Bortsett fra den ti år gamle capen.

Men alt dette er kvalitet. Bortsett fra den ti år gamle capen. Det er kjøpt på salg på Hemsedal sport. 50, eller 70% avslag, trur jeg det var da de faset ut Simms der.

Jeg har heller aldri kjøpt ei stang til fullpris. Og den dagen jeg slenger ti lapper på bordet for en slik, så håper jeg det er voksne til stede som stopper meg.

Men å blåse tjue på ei linse, ja det du....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig det dryflyfool. Men som sagt så følte jeg meg ikke sparket på. Det er viktig at ulike meninger kan ha plasser å ytre seg på. Hvis alle er enige og alt er bare fryd og gammen hadde det nesten ikke vært vits i et slikt forum.

Det er vel også slik at hvis man stikker deg fram litt, må man også tåle å bli ertet litt også.

Men on topic. Jeg føler det er for lite nye store ting innen fluebinding nå. Det er mars. Jeg har rett og slett lyst til å kjøpe noe og leke meg med på promperommet. Men vet ikke hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...