Gå til innhold

Rena 2011


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Flotte bilder Terje. Kjenner det skal bli godt å komme på plass. Som André skriver, sitte der på kveldene med gode fiskekompiser å snakke piss og drømme oss bort i hverandres fiskehistorier. Det er Rena det :)

Takk, forresten Terje for hyggelig telefonsamtale. Følte sann glede på mine veier for ny pers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 493
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Hvordan er renaelva nå? Ser med gru det kommer litt regn de neste dagene til jeg skal reise opp.

Var der en tur i går kveld for å gjøre noen greier på hytta.

Det var veldig mye vann. Rant inn i skogen på oversiden og nedsiden av hytta.

Ikke særlig fiskbart fra land.

I dag ser jeg at elva har gått ned 19 cm fra i går, så det må ha skjedd i løpet av natta for

det så ikke sånn ut i går kveld.

Går elva ned ytterligere 30-40cm så er vi på nivå som er fiskbart etter mitt syn.

Følg med på Glommaguiden.com

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ned 40 til, så er det helt perfekt :)

Mye vann fortsatt.

Som Henning sier så bør den ned 40 cm.

Terje

Er det rett og slett så mye at du velger å sitte forran pcen en lørdag? Burde vel finnes muligheter på denne vannføringen?

Det er ikke mange plasser du kommer til fra land da vannet renner godt inn skogen flere steder.

Det finnes noen få muligheter men båtfiskerene har større muligheter enn meg :D

Det klekker forøvrig litt rhodani men rapportene jeg har fått sier at det er svært lite vak å se.

Da blir jeg heller hjemme og ser dårlige amerikanske filmer ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har du eller andre målt temperaturen?

Staffan fikk ihvertfall ikke rett i at aurivillien var utklekket til sankthans  ;D

11 grader i dag hørte jeg rykter om.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er ikke så ille det da. Blir nok aurivilli til neste søndag  ;D

Det spørs hva som skjer i den uka som kommer. Det er jo sagt at det skal regne helt frem til neste helg.

Regnet bøtter ned her nå og jeg frykter at Storsjøen er stinn av vann og at elva vil stige igjen

hvis det fortsetter å regne.

Da kan det fort gå lenge før det blir særlig fiskbart fra land :rolleyes: ::)

Dette er til å grine av :'( :'(

Går lotto´n inn med storgevinst i kveld eller i nærmeste fremtid så flytter jeg til varmere strøk (les New Zealand) snarest :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å kjøre opp i slutten av den kommende uka, men tror nå jeg ser det an litt.  Den aktuelle ferieuka lar seg vel skyve på tror jeg....i og med at det er jeg som setter opp feriene hos oss.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hadde egentlig tenkt å kjøre opp i slutten av den kommende uka, men tror nå jeg ser det an litt.  Den aktuelle ferieuka lar seg vel skyve på tror jeg....i og med at det er jeg som setter opp feriene hos oss.  ;D

Tror det kan være greit å ha litt is i magan, Hans Jørgen.

Nå striregner det her og jeg må si jeg frykter en lengre periode med litt for mye vann i elva.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...