Gå til innhold

Rena 2011


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 493
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ok. Det er jo godt å høre at noen forstår dette.

;D

Tror neppe det Hoje skrev var til inntekt for deg, Ruffen  ;D Hoje/Hans Jørgen har vært der en hel del.

Men jeg skal forklare deg, Frode:   :)

Johnny er en trivelig stabil kar, og han er liksom "vaktmesteren" der. At han går i underbuksa og klipper gresset er liksom "slik det skal være" og ingen tenker over det. Unntatt de som er der for første gang. Han ror gjerne folk over elva i kajakken, koker kaffe og er verdens triveligste kar. Så jeg er helt enig med Terje, Sigve og alle andre; Johnny er en del av Kvarven slik jeg kjenner det - og dukker han ikke opp med vogna, så er det et trivelig element som mangler. Sånn er det bare  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er jo godt å høre at noen forstår dette.

;D

Tror neppe det Hoje skrev var til inntekt for deg, Ruffen  ;D Hoje/Hans Jørgen har vært der en hel del.

Men jeg skal forklare deg, Frode:   :)

Johnny er en trivelig stabil kar, og han er liksom "vaktmesteren" der. At han går i underbuksa og klipper gresset er liksom "slik det skal være" og ingen tenker over det. Unntatt de som er der for første gang. Han ror gjerne folk over elva i kajakken, koker kaffe og er verdens triveligste kar. Så jeg er helt enig med Terje, Sigve og alle andre; Johnny er en del av Kvarven slik jeg kjenner det - og dukker han ikke opp med vogna, så er det et trivelig element som mangler. Sånn er det bare  :)

Svaret mitt var til de store bokstavene dine, men så snek hoje seg inn.

Men særiøst, jeg skjønner dere har det veldig trivlig der opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er det bare vinduene som skal skiftes, eller skal han renovere hele kåken? Hvis det kun er vinduer, er ikke det all verdens jobb, om vi tropper opp 10 mann på trappa hans...

Både vinduer og tak på huset+++, så det er nok en rellativt stor jobb.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vinduene som skal skiftes, eller skal han renovere hele kåken? Hvis det kun er vinduer, er ikke det all verdens jobb, om vi tropper opp 10 mann på trappa hans...

Både vinduer og tak på huset+++, så det er nok en rellativt stor jobb.

Terje

Spesielt for middelaldrende mannfolk som til vanlig ligger halvnakne og soler seg på en gressplen ved en elv inne i skauen, og ikke våkner før de har fått i seg pulverkaffe med sprit når sola har gått ned. Ikke akkurat arbeidslyst som oser av denne gjengen. Ei heller kjøpebrenbvin.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er det bare vinduene som skal skiftes, eller skal han renovere hele kåken? Hvis det kun er vinduer, er ikke det all verdens jobb, om vi tropper opp 10 mann på trappa hans...

Både vinduer og tak på huset+++, så det er nok en rellativt stor jobb.

Terje

Spesielt for middelaldrende mannfolk som til vanlig ligger halvnakne og soler seg på en gressplen ved en elv inne i skauen, og ikke våkner før de har fått i seg pulverkaffe med sprit når sola har gått ned. Ikke akkurat arbeidslyst som oser av denne gjengen. Ei heller kjøpebrenbvin.  ;D

hmmm...... har du stått lenge i skogholtet bak hytta å kikka, Jørn :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vinduene som skal skiftes, eller skal han renovere hele kåken? Hvis det kun er vinduer, er ikke det all verdens jobb, om vi tropper opp 10 mann på trappa hans...

Både vinduer og tak på huset+++, så det er nok en rellativt stor jobb.

Terje

Spesielt for middelaldrende mannfolk som til vanlig ligger halvnakne og soler seg på en gressplen ved en elv inne i skauen, og ikke våkner før de har fått i seg pulverkaffe med sprit når sola har gått ned. Ikke akkurat arbeidslyst som oser av denne gjengen. Ei heller kjøpebrenbvin.  ;D

hmmm...... har du stått lenge i skogholtet bak hytta å kikka, Jørn :D :D

Terje

Han tilbringer sommer'n på dassen inni skauen, flott kikkhull i døra der.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vinduene som skal skiftes, eller skal han renovere hele kåken? Hvis det kun er vinduer, er ikke det all verdens jobb, om vi tropper opp 10 mann på trappa hans...

Både vinduer og tak på huset+++, så det er nok en rellativt stor jobb.

Terje

Spesielt for middelaldrende mannfolk som til vanlig ligger halvnakne og soler seg på en gressplen ved en elv inne i skauen, og ikke våkner før de har fått i seg pulverkaffe med sprit når sola har gått ned. Ikke akkurat arbeidslyst som oser av denne gjengen. Ei heller kjøpebrenbvin.  ;D

hmmm...... har du stått lenge i skogholtet bak hytta å kikka, Jørn :D :D

Terje

Han tilbringer sommer'n på dassen inni skauen, flott kikkhull i døra der.  ;D

Heldigvis unødvendig. Det er så mye kamerautstyr og så mange fotoentusiaster samlet på Kvarven, at jeg bruker halve høsten og vinteren på å komme meg igjennom bildematerialet og fotomontasjene.  Gressplen er hovedmotivet, med ulike variasjoner. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

plenen som Johnny har opparbeidet er svært viktig å holde i orden, det er viktig for trivselen, arealet trenger 3 klippinger iløpet av sommeren.... vet ikke hva som finnes av slåutstyr bortsatt fra "motorisert ljå" og det er ikke så mange arbeidstimer iløpet av året som skal til...... det er jo bare å slå det. Gleder meg å treffe folket igjen om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

plenen som Johnny har opparbeidet er svært viktig å holde i orden, det er viktig for trivselen, arealet trenger 3 klippinger iløpet av sommeren.... vet ikke hva som finnes av slåutstyr bortsatt fra "motorisert ljå" og det er ikke så mange arbeidstimer iløpet av året som skal til...... det er jo bare å slå det. Gleder meg å treffe folket igjen om noen uker!

Har allerede klipp gresset en gang og skal klippe det igjen om noen dager :D

Vi er i rute ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg tenker over..jo mer trist blir jeg ved tanken på at Johnny ikke blir å se.  :(

Ellers er det jo gledelig å se at det også i år blir nydelig preparert bakke for oss teltentusiaster  ;D...og i tillegg får vi jo trening i å sette opp utstyret uten Johnny's hjelp.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy som jeg gleder meg til å komme opp og møte folket etter 9 timers lang biltur. Dette er årets høydepunkt uansett setting. Om Jonny og Roar + fruer mangler skal vi fremdeles holde koken. Det betyr i enkelhet at alle oss andre kan ta litt ansvar. Jeg er jo normalt full av "kenakort" grunnet høysnue så å slå litt gress skal være pisse enkelt.

Det kribler faktisk litt i magen når jeg tenker på denne turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Enig :)

Det er liksom en sånn eksamen av året. Alt bygger seg opp mot denne turen, og jeg er redd at jeg har LITT for god tro denne gangen. Er rimelig sikker på at jeg går på en eller annen smell. Så lyst som jeg ser på den nå, kan fort bli litt farlig.

Åsså har jeg en ekkel følelse av at Sigve kommer til å få eksrem full klaff i år. Ikke det at jeg ikke unner han det etter alle disse forsøkene, men jeg frykter at spesielt JEG kommer til å lide under det :)

(Stavanger dialekt) "javeeelll, kor mange fiska over kiloen har du fått i år då Henning......eg har fått syyyyyv", hver dag, hele dagen :) men men, jeg får vel holde ut, evnt låse meg inn i min helt egne verden og konsentrere meg om mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for gode ønsker. Syns jo selv at jeg fortjener litt mer flax/klaff denne gangen og. Det jeg kan love er at jeg skal jobbe mer i elva enn å slite ut benken på Kvarven. Vi får se om det virker denne gangen :) Uansett så tar jeg alt med knusende ro. Men hvis det skulle skje vil selvsagt DU, Henning, få høre hver minste detalj ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...står forresten en heftig artikkel om Renaelva i siste nummer av "Flugfiskefeber" som dumpet ned i postkassa i dag.. har bare rukket å lese litt, men det var sterke saker for oss som aldri har vært der..

Står forresten noen linjer om noen rare typer og noen telt et visst sted - neste år skulle svenskene også ta med seg teltet dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Siste dugnad før sesongen starer for alvor :D

Vi hadde tenkt å fiske litt i dag, men en nordavind av en annen verden satte en effektiv

stopper for den muligheten :D

Nå er det iallefall strøkent på Kvarven og vi kan begynne å ta imot gode venner

om noen få uker :D

5796916861_172bfc57dc_b.jpg

5797464210_c8be12b16e_b.jpg

5797465582_1863170c43_b.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Terje!  :)

Jeg har avtalt at jeg i hvert fall skal bortover noen dager likt med Sigve og Oddbjørn  :)

Så blir det forhåpentligvis noen turer både før og etter det også, for jeg bor jo ikke så langt unna, men akkurat da er jeg i hvert fall på plass. Skal bli dritkult å treffe fiskekamerater igjen  :) Gleder meg faktisk skikkelig  :) Rena med gode kompiser er et av sommerens høydepunkter. Ikke bare fisket, men rett å slett å ha det kult sammen  :)

Vi ses, karer!

PS. Terje; hørte du forresten at Sigve persa på ørret i dag?  :) Ganske kongebra det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Så bra, Terje!  :)

Jeg har avtalt at jeg i hvert fall skal bortover noen dager likt med Sigve og Oddbjørn  :)

Så blir det forhåpentligvis noen turer både før og etter det også, for jeg bor jo ikke så langt unna, men akkurat da er jeg i hvert fall på plass. Skal bli dritkult å treffe fiskekamerater igjen  :) Gleder meg faktisk skikkelig  :) Rena med gode kompiser er et av sommerens høydepunkter. Ikke bare fisket, men rett å slett å ha det kult sammen  :)

Vi ses, karer!

PS. Terje; hørte du forresten at Sigve persa på ørret i dag?  :) Ganske kongebra det  :)

Gleder meg sykt til de trivelige dagene sammen med gode fluefiskekompiser :D

Som du sier André så er det noe spesiellt med miljøet der nede og den gode stemningen :D

Prata med en svært blid Sigve på tlf i dag :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...