Gå til innhold

Hvor ofte blir det bomtur


Eirik Rusten

Hvor ofte blir det bomtur?  

99 stemmer

  1. 1. Hvor ofte blir det bomtur?

    • Idiotisk spørsmål
      12
    • Nesten hver bidige gang, din helsikes osteklokke
      11
    • Såpass ofte at det er flaut å svare på "fikk du nåkka fesk?"
      23
    • Tenker vi sier annenhver gang sånn ca
      21
    • Ikke irriterende ofte
      13
    • Skjer bare av og til må jeg innrømme, gumman
      11
    • Herrefred, det er sjelden det, ass. Husker nesten ikke sist, kjære vene.
      6
    • Hvem denne böömtür vara?
      9


Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hva er Bomtur? Ikke få fisk? Ikke ha en koselig tur? Jeg for min del gjør endel bomturer i løpet av en sesong...

Mye på grunn av at jeg 99 av 100 tilfeller KUN fisker tørt, og på vak.

Sånn som i Rena, kan det gå kvelder der jeg ikke bløter fortommen min engang. Der sitter jeg gjerne og venter på èn bestemt fisk, og fisker ikke på de andre som vaker.

Det har faktisk hendt at det kun har vært 1 steady fisk der jeg er, og har da bare blitt sittende å kose meg med kaffe,bayer eller en knært, mens jeg har beundret vakene ;D

Nei, det er ikke alltid jeg får fisk... ikke alltid jeg fisker engang, men det er ikke dermed sagt at det er en bomtur ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Det er slettes ikke hver gang jeg får fisk på mine turer, men det er sjelden jeg regner dem som bomturer alikevel.

Jeg reiser stort sett på tur i perioden hvor det normalt klekker et eller annet, til steder hvor jeg vet det er brukbar fisk, og da er det været det står på. Dvs vind  :-\

Og vind, det får man i bøtter og spann, stort sett hele tia, uansett hva storm og yr melder  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hva er Bomtur? Ikke få fisk? Ikke ha en koselig tur? Jeg for min del gjør endel bomturer i løpet av en sesong...

Mye på grunn av at jeg 99 av 100 tilfeller KUN fisker tørt, og på vak.

Sånn som i Rena, kan det gå kvelder der jeg ikke bløter fortommen min engang. Der sitter jeg gjerne og venter på èn bestemt fisk, og fisker ikke på de andre som vaker.

Det har faktisk hendt at det kun har vært 1 steady fisk der jeg er, og har da bare blitt sittende å kose meg med kaffe,bayer eller en knært, mens jeg har beundret vakene ;D

Nei, det er ikke alltid jeg får fisk... ikke alltid jeg fisker engang, men det er ikke dermed sagt at det er en bomtur ;D

nahrung002-001.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Bomtur? Ikke få fisk?

Jepp, her er som sagt  bomtur = ikke få fisk. Selv drar jeg aldri på fisketur uten å fiske - da tar jeg heller og drar på tur :) Nei, det er ikke bestandig det å få fisk er det viktigste, selv liker jeg å komme hjem og ha lært noe. Ikke bestandig det skjer heller :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Bomtur? Ikke få fisk? Ikke ha en koselig tur? Jeg for min del gjør endel bomturer i løpet av en sesong...

Mye på grunn av at jeg 99 av 100 tilfeller KUN fisker tørt, og på vak.

Sånn som i Rena, kan det gå kvelder der jeg ikke bløter fortommen min engang. Der sitter jeg gjerne og venter på èn bestemt fisk, og fisker ikke på de andre som vaker.

Det har faktisk hendt at det kun har vært 1 steady fisk der jeg er, og har da bare blitt sittende å kose meg med kaffe,bayer eller en knært, mens jeg har beundret vakene ;D

Nei, det er ikke alltid jeg får fisk... ikke alltid jeg fisker engang, men det er ikke dermed sagt at det er en bomtur ;D

nahrung002-001.gif

cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

man er da ute, og da kan man ikke kalle det for bomtur....... dersom man har andre måter å vurdere tur på så må man revurdere fiskemetode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hva er Bomtur? Ikke få fisk? Ikke ha en koselig tur? Jeg for min del gjør endel bomturer i løpet av en sesong...

Mye på grunn av at jeg 99 av 100 tilfeller KUN fisker tørt, og på vak.

Sånn som i Rena, kan det gå kvelder der jeg ikke bløter fortommen min engang. Der sitter jeg gjerne og venter på èn bestemt fisk, og fisker ikke på de andre som vaker.

Det har faktisk hendt at det kun har vært 1 steady fisk der jeg er, og har da bare blitt sittende å kose meg med kaffe,bayer eller en knært, mens jeg har beundret vakene ;D

Nei, det er ikke alltid jeg får fisk... ikke alltid jeg fisker engang, men det er ikke dermed sagt at det er en bomtur ;D

Liker! cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er da ute, og da kan man ikke kalle det for bomtur....... dersom man har andre måter å vurdere tur på så må man revurdere fiskemetode

Her ble bomtur definert som det å ikke få fisk. Poenget var bare hvor ofte man reiser hjem uten å ha fått fisk, kunne sikkert kalt det for noe annet enn bomtur (men de fleste skjønner vel poenget) :)

At jeg kan ha hatt en superduper fabelaktig tur uten å få fisk, var liksom ikke poenget.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spesifisere for de vrange så regner jeg med at hunken mente definisjonen var bomtur = de gangene du har vært på tur og har slengt snøret i vannet uten å få fisk  ;)

Selv har jeg hatt to dagsturer i år og fått fisk på en(1000 moh :o :O ) men sett over en hel sesong er det ikke irriterende ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spesifisere for de vrange så regner jeg med at hunken mente definisjonen var bomtur = de gangene du har vært på tur og har slengt snøret i vannet uten å få fisk  ;)

Selv har jeg hatt to dagsturer i år og fått fisk på en(1000 moh :o :O ) men sett over en hel sesong er det ikke irriterende ofte ;)

For de vrange...? ;D For NOEN er kanskje det å ikke få fisk en bomtur.

Mens for MEG, og iallefall NOEN andre, er det ikke bomtur selv om man ikke får fisk... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spesifisere for de vrange så regner jeg med at hunken mente definisjonen var bomtur = de gangene du har vært på tur og har slengt snøret i vannet uten å få fisk  ;)

Selv har jeg hatt to dagsturer i år og fått fisk på en(1000 moh :o :O ) men sett over en hel sesong er det ikke irriterende ofte ;)

For de vrange...? ;D For NOEN er kanskje det å ikke få fisk en bomtur.

Mens for MEG, og iallefall NOEN andre, er det ikke bomtur selv om man ikke får fisk... ;D

haha!  ;D nå er du vrang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagsturer i marka skyldes som oftest manglende fangst dårlige vindforhold eller manglende klekking.  Det varierer jo også hvor jeg fisker, noen vann er mer safe enn andre..men ikke nødvendigvis mest spennende.  Jeg tipper at jeg totalt sett kommer hjem uten å ha landa fisk i halvparten av tilfellene.

Når det er sagt..har jeg enda tilgode å ha en bomtur i skauen, for min del tror jeg ikke det er mulig.  Trives nemlig der.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av en tur, er avhengig av forventningene du har. Er kravet ene og alene kilosfisk, og du fisker i områder hvor det er langt mellom disse, vil du ha mange bomturer. Du bare ødelegger turen for deg selv.

Jeg er sikker på at en som er en rev til å fiske 300 grammere på sørlandet, men som aldri har tatt en kilos ørret, kan fiske ræva av en som drar kiloser hver uke på østlandet.

Selvfølgelig er det moro med motstand i andre enden, men se på det som rein bonus. Da blir gleden større!

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere være så forbaska politisk korrekte?

Kan dere ikke bare innrømme at det er gøy å få fisk og målet med fisketuren er å få en grisestor en?  ;D

Litt frustrasjon, opp og nedturer er en del av gamet. Uten nedturene blir det heller ingen oppturer vet dere. Dersom man ikke lenger kan ergre seg litt over en fisk man ikke fikk så har man også fått en likegyldig holdning til fisket og spenningen er borte. Da kan man like godt melde seg inn i DNT og legge fiskestanga på hylla hvis det bare er det å komme seg ut på tur som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...