Gå til innhold

Hva er det egentlig som skjer?


TheGuyThatRocked

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som prosjektleder der konflikthåndtering er en viktig kunnskap. Dette er ikke grunnlag for konflikt ettter mitt syn.

Så det som for mange virker som forskjellsbehandling er ikke grunnlag for konflikt? Jeg tror urettferdighet er grunnlaget for mye av konflikten som skjer rundt i verden, men det er nå bare mitt syn. Som prosjektleder er du vel også opptatt av at alle skal behandles på likt grunnlag, og på rettferdig vis?

Når en moderator hevder at han har slettet innlegget til TheGuy fordi det har blitt presentert bevismateriale, så bør vel TheGuy også ha rett til å få se disse bevisene? Såvidt jeg vet, må det - iallefall juridisk sett - bli lagt fram beviser offentlig for at de skal være gyldige i en rettsak, sånn uten sammenligning..

At hele saken er en parodi kan jeg godt være enig i, og at saken burde vært oppklart tidligere er like selvfølgelig, og jeg vil ikke skylde på noen.. MEN.. Jeg synes ikke noe om den behandlingen trådstarter har fått her inne etter det noe krasse åpningsinnlegget. Etter det har han vært saklig, forklarende og argumenterende, uten at noen har giddet å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg må bare presisere at flue.no er selvfølgelig velkommen til å kontakte meg for å ordne opp.

Grunnen til at saken enda ikke er løst er at jeg ikke er kontaktet på annet grunnlag enn om å informere at jeg er utestengt fra å handle der mer.

Som forbruker anser jeg det som flue.no sitt ansvar å ta kontakt for å ordne opp.

Det er jeg som har betalt dem for et produkt, ikke omvendt.  

Og hvis det skal vise seg at det er dem som sitter på feilen så synes jeg det hører hjemme med en unnskyldning.

Fredrik.

Det har jo ingen betydning hva du anser som grunnlag for konflikt og at du er prosjektleder har heller ingenting med saken å gjøre.

Hvis du skal skrive mer i tråden så må du forholde deg til den faktiske diskusjonen.

EDIT.

Ser det allerede har blitt skrevet et par ting til Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Dere får fortsette krangelen uten meg. Jeg ser viljen til å misforstå meg er ganske stor.

Svensk eller norsk. 

Ønsker dere uansett lykke til og at dette får en snarlig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker heller . . . Jeg kjenner jeg blir stresset av denne tråden. Litt artig å følge med på, men man føler man må være kjapp med å lese, da man vet ting kan bli slettet når som helst  ;D

Helt riktig Lars:) Hold dere til saken og ikke diskuter hvem som har kursing i konflikter ;)

Jeg har slettet litt. Ikke ta det personlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet har et greit standpunkt synes jeg:

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8685.0

Klart det er lov til å komme med tilbakemeldinger på annonsører og andre. Men det skal foregå i saklige former og ikke virke støtende på noen parter. Dersom det gjør det så har vi en knapp som heter rapporter til moderator (funker). Vi skal ha, og har takhøyde her innenfor de temaer som diskuteres her.

Joda Hoje, det er min side og mitt forum. Men uten alle dere andre så hadde det ikke vært noe moro. Når jeg startet Runes Fluefiske.com for rundt 11 år siden så var det for å legge ut litt fluer og for å gjøre noe annet enn å bare spille på data'n. Forumet ble opprettet for å få litt mer trafikk og "avlastning". Jeg var ganske driftig en periode på å legge ut ting og tang, men det roet seg litt  ;D

I ettertid synes jeg det er synd at jeg ikke fikk med meg den opprinnelige tråden og ser helt klart at det hadde vært best å ryddet opp i den for å slippe alle ? vedr. slettingen. Men gjort er gjort og det beklager vi.

Litt generelt så undrer jeg meg ofte over engasjementet og trangen til å kommentere i tråder man ikke liker. Såfremt man ikke er glad i å snakke med seg selv, så er det behov for mer enn en part i en diskusjon. Ganske ofte her i livet er taushet gull, selv om det klør så fælt at en tube med Aloe Vera kun dekker en fregne av hele armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken burde vært ute av verden for leeenge siden! Uansett om denne saken har utartet seg, så tviler jeg på at det får noe særlig betydning for flue.no sin omsetning eller videre omdømme. De fleste kjøpere danner seg sitt eget bilde av hvordan de blir behandlet som kunde, og ut i fra dette beslutter om de vil komme til å handle hos flue.no ved senere anledninger.Mitt inntrykk er at tilnærmet alle flue.no sine kunder er fornøyde med sine handler, så om en person ikke er fornøyd spiller det liten rolle for flue.no sitt videre omdømme. For guds skyld - eller for deres skyld og alle oss andre her inne - ordn nå opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Stokkebekk.

Jeg takker for respons og er glad at det er såpass stor takhøyde på dette forumet.

Angående forrige tråd så synes jeg det var leit den ble slettet, men jeg tar imot beklagelsen og er ferdig med det.

Angående min sak med flue.no så håper jeg at jeg snart får en mail der det ordnes opp og beklages.

Jeg håper og er ganske sikker på at flue.no ikke har tatt særlig skade av denne saken, men hadde det vært tilfelle så mener jeg likevel at det er ene og alene deres egen skyld.

Ellers mener jeg bestemt at tråden avdekker andre viktige ting og det finnes holdninger hos enkelte som nesten er skremmende.

Det er bra at denne heksejakten på meg begynner å avta og vi må alle huske å behandle hverandre saklig og med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Stokkebekk.

Jeg takker for respons og er glad at det er såpass stor takhøyde på dette forumet.

Angående forrige tråd så synes jeg det var leit den ble slettet, men jeg tar imot beklagelsen og er ferdig med det.

Angående min sak med flue.no så håper jeg at jeg snart får en mail der det ordnes opp og beklages.

Jeg håper og er ganske sikker på at flue.no ikke har tatt særlig skade av denne saken, men hadde det vært tilfelle så mener jeg likevel at det er ene og alene deres egen skyld.

Ellers mener jeg bestemt at tråden avdekker andre viktige ting og det finnes holdninger hos enkelte som nesten er skremmende.

Det er bra at denne heksejakten på meg begynner å avta og vi må alle huske å behandle hverandre saklig og med respekt.

Føler du deg nærmest som Josef K i "Prosessen"? Sorry, klarte ikke å dy meg...... ikke ment som en del av noe heksejakt. Uansett, håper det løser seg raskt og at begge parter evner å svelge et par kameler og noe stolthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hey, jeg prøver meg uannsett.

Ja, det var en ettersending som ble sendt feil. Det som imidlertidig gjorde meg forholdsvis provosert var at de ga meg skylden for at jeg hadde oppgitt feil adresse.. Og det skjønner de fleste at ikke kan stemme.

Pga av det jeg anså som litt vel mye rot i forkant fra flue.no så bestemte jeg meg, in the heat of the moment, for å skrive et innlegg her.

Bare for å presisere, jeg hadde ikke skrevet et innlegg her hvis ikke flue.no hadde gitt meg personlig skylden for en feil de hadde begått.

Kort sagt.

Saken er vel i utgangspunktet enkel?!??

1. Hvis flue.no har sendt pakken til en annen adresse enn kunden oppga, så må de gjøre opp for seg.

2. Hvis flue.no har sendt pakken til den adressen som kunden har oppgitt, men det viser seg å være feil adresse, så er det kundens ansvar.

Hvis problemet er at flue.no og kunden ikke er enige om hvem som har rotet det til med adressen, så ligger det vel en kopi av bestillingen en eller annen plass som kan avgjøre tvisten?!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hey, jeg prøver meg uannsett.

Ja, det var en ettersending som ble sendt feil. Det som imidlertidig gjorde meg forholdsvis provosert var at de ga meg skylden for at jeg hadde oppgitt feil adresse.. Og det skjønner de fleste at ikke kan stemme.

Pga av det jeg anså som litt vel mye rot i forkant fra flue.no så bestemte jeg meg, in the heat of the moment, for å skrive et innlegg her.

Bare for å presisere, jeg hadde ikke skrevet et innlegg her hvis ikke flue.no hadde gitt meg personlig skylden for en feil de hadde begått.

Kort sagt.

Saken er vel i utgangspunktet enkel?!??

1. Hvis flue.no har sendt pakken til en annen adresse enn kunden oppga, så må de gjøre opp for seg.

2. Hvis flue.no har sendt pakken til den adressen som kunden har oppgitt, men det viser seg å være feil adresse, så er det kundens ansvar.

Hvis problemet er at flue.no og kunden ikke er enige om hvem som har rotet det til med adressen, så ligger det vel en kopi av bestillingen en eller annen plass som kan avgjøre tvisten?!??

Slik jeg har forstått det, dreier det seg om en restordre...den opprinnelige sendingen havnet på rett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan ikke posten å gjøre feil??? det har æ opplevd, aldri fått noe man har bestillt... men heldigvis var det ikke noe dyrt.... (og hvem som står ansvarlig hvis posten roter det bort, regner med flue.no sender fluene som brev uten sporing.... man kan jo havne i den situasjonen at bedriften må sende ut tusenvis av fluer hvis kunden sier at han ikke har fått varen.... det blir jo bare påstand mot påstand....) vet ikke hvordan han sender større ting om han sender med sporingsnr, det hadde no æ ville ha gjort.. men e vel ikke lønnsomt på småe ordrer.... ikke vet æ.. e sikkert langt på villspor....  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært oppe i Nord-Trøndelag og fisket noen dager og sann fordundre meg er det fortsatt full fyr i dette temaet, men nå i en annen tråd. Jeg ser at trådstarter sier at dette ikke er noen viktig sak for han og da lurer jeg på hva han kan finne på om det er noe som virkelig er viktig? Starte en krig? Det må da for faen gå an å bli ferdig med en sak.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel i utgangspunktet enkel?!??

1. Hvis flue.no har sendt pakken til en annen adresse enn kunden oppga, så må de gjøre opp for seg.

2. Hvis flue.no har sendt pakken til den adressen som kunden har oppgitt, men det viser seg å være feil adresse, så er det kundens ansvar.

Punkt 1 er jo greit her,men punkt 2 stemmer ikke i mine øyne.

Altså :

Man bestiller feks. 2 produkter.  Til en adresse !

Så får man det ene produktet i postkassen(feks),med faktura,der det står at det ene produktet blir stående som restbestilling fordi det for øyeblikket ikke er på lager......feks. Og at det vil bli sendt så fort det kommer inn.

Eller noe er feil i første pakke osv.

Vel,man registrerer seg jo med en adresse,og man forandrer vel ikke på den,hvis man ikke har flyttet eller........?

Så da er det vel bare for leverandør å sende den til første oppgitte adresse da.

Altså:

Har første pakke kommet rett,må jo neste pakke ha samme adresse.(Punkt2)

Hvis ikke "The guy..." har flyttet i mellomtiden,så enkelt !

Så: hvis forhandler har sendt pakken med rett adresse,må det være Posten,noe som faktisk er svært sjeldent,men kan skje.

Og når det gjelder å trekke seg fra forumet,tja det får bli opp til deg Nikolaj.

Japan Photo gjør ikke sånt,selvom de både titt og ofte må stå til rette for forskjellig kritikk,de er faktisk medlem av flere forum,her er et eksempel fra diskusjon.no

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260460&st=0

PS:Eksemplet her er jo også en fillesak,men det dreier seg ofte om betjening som ikke "kan" jobben sin,leveranser ol.

Og legg merke til at ingen her har tatt kontakt med JP's ledelse i forkant,her er det rett på forum,for å få en oppklaring. ;)

JP er forøvrig stor annonsør på akam.no(diskusjon.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva posten sier om ansvaret for uregistrerte sendinger:

Postoperatør plikter å betale erstatning for uregistrert postsending som er skadet, bortkommet eller forsinket, dersom dette skyldes grov uaktsomhet.

Hvordan skal man kunne påvise grov uaktsomhet hos posten :rolleyes::

Flue.no har følgende leveringsbetingelser:

Levering

Frakt kommer i tillegg og er avhengig av vekt/verdi. Vanligvis 32,- (135,- er dyreste alternativ) for alle ordre. Forsendelser leveres som A-post(Kjøpers ansvar) eller Norgespakken med Posten. All porto på retur på reklamasjonsvarer er på kundens regning.

Så konklusjonen er at det er kjøper som er juridisk ansvarlig. Om man skal være sikker som kjøper på at varene kommer frem så kan man jo betale for sporet sending, da har man i allefall krav på erstatning fra posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva posten sier om ansvaret for uregistrerte sendinger:

Postoperatør plikter å betale erstatning for uregistrert postsending som er skadet, bortkommet eller forsinket, dersom dette skyldes grov uaktsomhet.

Hvordan skal man kunne påvise grov uaktsomhet hos posten :rolleyes::

Flue.no har følgende leveringsbetingelser:

Levering

Frakt kommer i tillegg og er avhengig av vekt/verdi. Vanligvis 32,- (135,- er dyreste alternativ) for alle ordre. Forsendelser leveres som A-post(Kjøpers ansvar) eller Norgespakken med Posten. All porto på retur på reklamasjonsvarer er på kundens regning.

Så konklusjonen er at det er kjøper som er juridisk ansvarlig. Om man skal være sikker som kjøper på at varene kommer frem så kan man jo betale for sporet sending, da har man i allefall krav på erstatning fra posten.

Du har rett,man stiller dårlig når det gjelder krav om erstatning når det gjelder brevpostsendinger.Hvis du får igjennom krav,uten at det kan dokumenteres at noe er ødelagt(bortkommen/stjålet post kan du bare glemme)dekkes bare porto ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Flue.no har følgende leveringsbetingelser:

Levering

Frakt kommer i tillegg og er avhengig av vekt/verdi. Vanligvis 32,- (135,- er dyreste alternativ) for alle ordre. Forsendelser leveres som A-post(Kjøpers ansvar) eller Norgespakken med Posten. All porto på retur på reklamasjonsvarer er på kundens regning.

Ansvarsfrasrivelse så det holder! Det er for det første hevet over enhver tvil at ved reklamasjon er det selger som skal dekke kostnader ved retur fra kunde. Kunden skal ikke lide ved at selger har sendt produkt med feil.

For det andre, bare for å nevne noen, cdon.com, play.com m.f. erstatter alle brevpakker som blir borte i posten, dersom det var slik at dette var kundens ansvar så hadde neppe disse store aktørene gladelig gitt vekk produktene sine. Og det er en grunn til at seriøse aktører gjør dette, les punkt 7 og 8 i Forbrukerombudets salgsbetingelser for netthandel.

Butiken står IKKE fritt til å lagne egne regler så lenge disse er i strid med gjeldende rett.

Sagt på godt norsk, er pakken blitt borte, ja så er det selgers plikt å levere på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt på godt norsk, er pakken blitt borte, ja så er det selgers plikt å levere på nytt.

Så fremst ikke kunden har oppgitt feil bostedsadresse, right?!?? (PS! Jeg snakker generelt, og ikke spesifikt om denne saken)

Forøvrig kan jeg på det sterkeste anbefale en liten nettbutikk, laaaangt oppe i nord, med særdeles god service:

http://www.grandesfluefiske.no/

Når det gjelder www.flue.no spesielt, så har jeg vært veldig godt fornøyd med de to leveransene jeg har fått fra denne sjappa. Jeg har bare gode erfaringer med kundeservicen der i gården.

Samtidig vet man jo at det er menneskelig å feile, og det gjelder vel både for forhandlere og kunder. Håper at konflikten løser seg, og at dette ender på en måte som begge parter kan leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om en feil fra postens side.

Jeg fikk beskjed fra flue.no om hvor pakken var sendt og det var ikke min adresse.

Jeg takker for tipset om nettbutikk, dead drift.

Samtidig kjenner jeg på at jeg synes nesten det blir litt urettferdig mot flue.no at det kommer anbefalinger av andre nettbutikker i denne tråden.

Alle må huske at denne saken tydeligvis er et spesielt enkelttilfelle og at folk er av generell oppfatning at flue.no utøver særdeles god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en feil fra flue.no sin side.

Jeg lurer faktisk på om det er et lite mysterium for dem hvordan den første pakken egentlig havnet riktig.

Ifølge dem har jeg registrert meg to ganger og begge gangene i en by jeg aldri har bodd i.

Til kommentarer som f.eks rbk01 skriver.

Jeg skjønner ikke poenget med sånne innlegg.

Det er da ikke min skyld at saken enda ikke er ordnet opp i, og at den går så langt er ene og alene et resultat av dårlig håndtering av en kundesak.

Som jeg og flere andre gjentatte ganger har sagt så er saken i seg selv bare en bagatell.

Men pga omstendighetene har det blitt en litt prinsipiell sak.

Ohlala.

Jeg har ikke sett den filmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke mange kronene.

Du kan si at selve manglene fra første sendig var bare et par fluer. Pluss at et par av fluene synes jeg ikke var av tilfredstillende kvalitet.

I selve pakken tror jeg han la med et par ting som et flueskrin og noen ekstra fluer.

Så på dette punktet var det ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...