Gå til innhold

Tidenes fisketur.


slappfisken

Anbefalte innlegg

edit: svigerfar kjenner jo en gubbe som eier en fluesjappe som har en sønn som guidet® der, så jeg skal jo dit ;D

Har fluesjappa en sønn?!? Du verden...  ;);D

Ellers er det visst nok man kan ønske seg av turer ja.  ;D

Jada. De er sånn over der. Du skulle møtt søstera til gubben som eier fluesjappa som har en sønn.. hun har en datter som har en butikk en annen plass som har en annen datter som også jobber.

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

edit: svigerfar kjenner jo en gubbe som eier en fluesjappe som har en sønn som guidet® der, så jeg skal jo dit ;D

Har fluesjappa en sønn?!? Du verden...  ;);D

Ellers er det visst nok man kan ønske seg av turer ja.  ;D

Jada. De er sånn over der. Du skulle møtt søstera til gubben som eier fluesjappa som har en sønn.. hun har en datter som har en butikk en annen plass som har en annen datter som også jobber.

Nå begynner det å ligne noe, hehe.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: svigerfar kjenner jo en gubbe som eier en fluesjappe som har en sønn som guidet® der, så jeg skal jo dit ;D

Har fluesjappa en sønn?!? Du verden...  ;);D

Ellers er det visst nok man kan ønske seg av turer ja.  ;D

Jada. De er sånn over der. Du skulle møtt søstera til gubben som eier fluesjappa som har en sønn.. hun har en datter som har en butikk en annen plass som har en annen datter som også jobber.

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tittelen "tidenes fisketur"....

Jeg tror det er slik at dette vil forandrer seg hele tiden. Man har en drøm eller mål om å fiske et sted, oppleve noe nytt, eller utforske nye fiskearter - og når man endelig får ut fingeren og drar på en slik tur så får man jo selvfølgelig NYE drømmer og mål man vil prøve ut..

Å prøve noe nytt er noe av det som "driver" meg når det gjelder fluefisket. Jeg vil gjerne fiske nye steder, prøve utradisjonelle eller nye teknikker, fiske på forskjellige arter. Om det er asp i Øyern, eller sailfish i Costa Rica er forsåvidt underordnet. Jeg tror det viktigste er at man har noen drømmer og mål her i verden, og kanskje får gjennomført noen av dem... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tittelen "tidenes fisketur"....

Jeg tror det er slik at dette vil forandrer seg hele tiden. Man har en drøm eller mål om å fiske et sted, oppleve noe nytt, eller utforske nye fiskearter - og når man endelig får ut fingeren og drar på en slik tur så får man jo selvfølgelig NYE drømmer og mål man vil prøve ut..

Å prøve noe nytt er noe av det som "driver" meg når det gjelder fluefisket. Jeg vil gjerne fiske nye steder, prøve utradisjonelle eller nye teknikker, fiske på forskjellige arter. Om det er asp i Øyern, eller sailfish i Costa Rica er forsåvidt underordnet. Jeg tror det viktigste er at man har noen drømmer og mål her i verden, og kanskje får gjennomført noen av dem... ;)

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Loffa rundt en mnd i Fiordland på NZ. :D

Den skjønner jeg:) Det har jeg gjort og det er noe jeg drømmer om å gjøre igjen. Helst Nov/Des da alle de store befinner seg i alle de små elvene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ble faktisk ikke det, men det er kanskje bare meg...  ;D

"Grupper" av mennesker, flåter... Not my cup of tea. Flåter og båter er veldig vanlig hos guider i USA. Fluefiskeren sitter foran og guiden styrer skuta. Da tar jeg heller gjeddefiske i Vestvannet hjemme, uten guide.  ;D

Men Montana og også Wyoming har mye fint å by på, og jeg er sugen på en tur tilbake etter å ha fått en liten smakebit for et par år siden. Har en kjenning i Jackson Hole, og han foreslo horseback inn til et par lureelver og overnatting. I skikkelige western-omgivelser. Vil da selvfølgelig be om en Winchester i sadelen og en Colt SAA .45 i hylsteret til å gå sammen med Stetson hatten. DET er kanskje drømmeturen hvis jeg måtte velge noe nå. Noe jeg egentlig ikke gjør...  :D

Ah, nå kom jeg på noe. Aitutaki! DET frister, etter at en kompis var der. http://www.akaiamiflyfish.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg ble faktisk ikke det, men det er kanskje bare meg...  ;D

Nei, vi er to. Har driftet slik i Snake River og det frister null. Greit å ha det gjort, men det finns bedre alternativ. Henrys Fork var forøvrig en av de største skuffelsene jeg har fått og Flat Creek i Jackson Hole en av de mest overraskende i positiv retning. Prøvde også horseback, men det er en helt annen historie som bør fortelles i mulm og mørke og kun til enkelte utvalgte...  :-X Men skulle jeg tatt turen innover ved Greys River (Grays? Husker ikke) så ville jeg tatt med meg godt med grov ammunisjon og en eller annen fiende som jeg kunne bruke som "dummy" i eventuelle møter med moose eller grizzly. Den siste har et dårlig rykte og den første vil jeg helst slippe å komme nærmere enn sist gang. Norsk elg er søren meg nesten som nyfødt kalv i forhold. Muuuß! er "mamma, jeg vil hjem" for meg.  :o

God tur tmags! Du slipper i alle fall mas fra meg på turen, hehe. Men et lite tips skal du få med. Når gresset reiser seg i sporet er ikke dyret langt unna...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en norsk sommer med brukbart vær, klekkinger og ikke for mye vann, så er jeg fornøyd. Her har vi masse å ta av, både i Sør-, Midt- og Nord-Norge. Mange uprøvde perler. Og det koster ikke all verden. Det er det med TIDEN som er problemet. Den går for fort, så sommeren blir altfor kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden til JFL om fiske i Bosnia tror jeg jaggu jag hadde tatt en all inclusive i en mnd der borte. Hadde tatt med meg kompisen og spandert alt på han også, turen blir alltid bedre når man deler den med noen som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å gå ut av båten ? :o

Tenkte litt sånn da: To dagers ridetur for å komme inni i relativt uberørt mark.Godt fiske,hyggelig selskap rundt bålet osv......

Men alt det der gjør jeg jo i Norge hele tiden,bortsett fra hesteryggen,det har jeg ingen peiling på.

Og moose;nei takk,ikke bare å skubbe seg på. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette ? :D

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dgKpDMjqPCc

Blir man ikke fristet av dette........... :rolleyes:

Joda, jeg ble veldig fristet av elvene og omgivelsene  :D Det samme med maten . . .

Men pågående guider, som både skal fortelle deg hvor du skal kaste, bytte flue for deg og håve for deg, det vil jeg ha meg frabedt. Det samme med disse latterlige driftboatene . . . Ihvertfall å fiske fra dem.

Men du verden, tenk å være der alene, røyke fredspipe med Crazy Horse, Sitting Bull og de andre gutta. Ha med kun fluestang, hest, og en lasso til å fange grizzly og bison til kveldsmat  :D

Kanskje presentere seg som US Marshal Morgan Cane for hver fisk man hilste på . . . Ikke meg imot, nei !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette ? :D

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dgKpDMjqPCc

Blir man ikke fristet av dette........... :rolleyes:

Jeg synes den turen så ganske OK ut jeg..  :)

Hesteriding og en passe komfortabel camp. En villmark og et fiske som slår mye av det vi har her på berget.

Selv om dette ikke står øverst på ønskelista, så virker det jo som en fin tur.

Man skal ikke være så fryktelig redd for å bruke guider i utlandet, tror jeg. Hvis man er litt ydmyk, så lærer man utrolig mye av dyktige guider. Jeg har aldri møtt en guide jeg ikke har kommet overens med, og jeg har innsett at jeg fortsatt har utrolig mye å lære av disse guttas lokalkunnskap og erfaring på det fisket de bedriver. Man kjøper altså veiledning, kunnskap og en fiskekompis når man leier en dyktig guide.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sjøørettplass i Norge som jeg ikke trenger masse penger, helikopeter og guider for å fiske i. Denne plassen regner jeg som mitt annet hjem. Den er rett og slett prisløs!

Her skulle jeg gjerne tilbrakt en uke  :)

Men det høres da veldig enkelt ut å få til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da hadde jeg nok brukt noen kroner på bestikkelser av myndihetene på en "hemmelig/ikke tilgjengelig" plass jeg hvet om i russland. Og fisket på vakvillig ørreter 5-6-7 kilos klassen.

Ola

Og hvem har du fått det tipset av?  ;D:D

Dette er min greie - men vi reiser dit begge to, og langt øst, om det blir noe av, du og jeg Ola. Men det gjelder å holde tett inntil da  ;) Helt tett...

Jeg blir med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til gode å høre om et sted som har bedre fluefiske etter brunørret enn Kola halvøya, så det må nok bli det.

Kamchatka er nok kult though 8)

Det finnes en plass til ;) ;)

:) Ja, det får vi ta om noen år i og med at det er helt på ekspedisjonsnivå og mange skjær i sjøen ennå for at det skal gå i boks, men kanskje du, jeg og Henning fikser det engang  :) I mellomtiden skal vi tre på en roadtrip om ikke så lenge som også forhåpentligvis blir helt sykt bra også  :) Gleder meg sinnsykt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til gode å høre om et sted som har bedre fluefiske etter brunørret enn Kola halvøya, så det må nok bli det.

Kamchatka er nok kult though 8)

Det finnes en plass til ;) ;)

:) Ja, det får vi ta om noen år i og med at det er helt på ekspedisjonsnivå og mange skjær i sjøen ennå for at det skal gå i boks, men kanskje du, jeg og Henning fikser det engang  :) I mellomtiden skal vi tre på en roadtrip om ikke så lenge som også forhåpentligvis blir helt sykt bra også  :) Gleder meg sinnsykt  :)

Du mener 10. Mai...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...