Gå til innhold

Tidenes fisketur.


slappfisken

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Da hadde jeg starta i slutten av mai, begynnelsen av juni i England, og fisket noen av de kjente kalkelvene der. Etter det hadde jeg stikki til Island og loffa rundt der i noen uker, for så å stikke til USA og Montana i midten av august. Blitt der tre ukers tid, så hatt et lite opphold hjemme, før jeg hadde stikki til New Zeeland i november til ut i desember. Feirer jo jul hjemme... Deretter hadde jeg kanskje tatt en tur til New Zeeland igjen, i februar/mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Mener du fiske etter tigerfisk i Zambezi i Tanzania eller ørretfiske i Tasmania, Kim?

Det siste frister meg bittelitt over sånn passe når jeg vet hva som kryper rundt beina nedi der. Var nok av dem i Australia om jeg ikke skulle utfordre det enda mer ved å reise til Tasmania. Jeg liker å kunne sitte på bakken innimellom. :o

For 300.000 kunne jeg kanskje fått leid Hemsil for meg selv i 3-4 dager i beste perioden...  ;D

Eller et lite strekke for en måned... ;D

Nei det hadde vel bare rekt til halvparten... :rolleyes:

Hadde nok blitt en tur til NZ, men først og fremst utforsking av hjemlige strøk. Joda, jeg vet det er større fisk Russland, Argentina, Nepal og andre Disney World's, men jeg er ute etter komfort, natur, hygge og godt selskap når jeg skal fiske. Ikke ørret som like gjerne kunne vært laks. Hva skal jeg f.eks. med ei Argentina eller Kolapurke i en natur som er så å si identisk med ei moltemyr i Lykkja (Hemsedal), når jeg kan kose meg glugg ihjel i fjellene i f.eks. Spania til 1/10 av prisen? Og 300.000 øremerket for fisketurer gir meg faktisk mulighet til å be med meg en kompis eller to til NZ + at jeg får møte en av dem der nede også. Kanskje til og med flere ganger.  :D

Det er ikke størrelsen det kommer an på, men....  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fiske etter tigerfisk i Zambezi i Tanzania eller ørretfiske i Tasmania, Kim?

Det siste frister meg bittelitt over sånn passe når jeg vet hva som kryper rundt beina nedi der. Var nok av dem i Australia om jeg ikke skulle utfordre det enda mer ved å reise til Tasmania. Jeg liker å kunne sitte på bakken innimellom. :o

For 300.000 kunne jeg kanskje fått leid Hemsil for meg selv i 3-4 dager i beste perioden...  ;D

Eller et lite strekke for en måned... ;D

Nei det hadde vel bare rekt til halvparten... :rolleyes:

Hadde nok blitt en tur til NZ, men først og fremst utforsking av hjemlige strøk. Joda, jeg vet det er større fisk Russland, Argentina, Nepal og andre Disney World's, men jeg er ute etter komfort, natur, hygge og godt selskap når jeg skal fiske. Ikke ørret som like gjerne kunne vært laks. Hva skal jeg f.eks. med ei Argentina eller Kolapurke i en natur som er så å si identisk med ei moltemyr i Lykkja (Hemsedal), når jeg kan kose meg glugg ihjel i fjellene i f.eks. Spania til 1/10 av prisen? Og 300.000 øremerket for fisketurer gir meg faktisk mulighet til å be med meg en kompis eller to til NZ + at jeg får møte en av dem der nede også. Kanskje til og med flere ganger.  :D

Det er ikke størrelsen det kommer an på, men....  ;D

he he.. han har snakket mye om tasmania i det siste så det er nok det han skal frem til :) stussa litt over den jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fiske etter tigerfisk i Zambezi i Tanzania eller ørretfiske i Tasmania, Kim?

Det siste frister meg bittelitt over sånn passe når jeg vet hva som kryper rundt beina nedi der. Var nok av dem i Australia om jeg ikke skulle utfordre det enda mer ved å reise til Tasmania. Jeg liker å kunne sitte på bakken innimellom. :o

For 300.000 kunne jeg kanskje fått leid Hemsil for meg selv i 3-4 dager i beste perioden...  ;D

Eller et lite strekke for en måned... ;D

Nei det hadde vel bare rekt til halvparten... :rolleyes:

Hadde nok blitt en tur til NZ, men først og fremst utforsking av hjemlige strøk. Joda, jeg vet det er større fisk Russland, Argentina, Nepal og andre Disney World's, men jeg er ute etter komfort, natur, hygge og godt selskap når jeg skal fiske. Ikke ørret som like gjerne kunne vært laks. Hva skal jeg f.eks. med ei Argentina eller Kolapurke i en natur som er så å si identisk med ei moltemyr i Lykkja (Hemsedal), når jeg kan kose meg glugg ihjel i fjellene i f.eks. Spania til 1/10 av prisen? Og 300.000 øremerket for fisketurer gir meg faktisk mulighet til å be med meg en kompis eller to til NZ + at jeg får møte en av dem der nede også. Kanskje til og med flere ganger.  :D

Det er ikke størrelsen det kommer an på, men....  ;D

Hahahaha.... :D Vel, det var selvfølgelig tazmania ja... :D Fiske sand i tansania er vel ikke akkurat så hett... :D eller, hett er det vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt en sommer på div plasser i norge med en svipptur til kola kansje. Selv om kola er en møkkaplass på alle måter..  Det er deilig å ha det jævlig at og til.                     Så hadde jeg reist på en lang tur til nz. Og til slutt avslutte med myggfiske i agder.      Måtte vel tatt meg råd til å leige inn en til å være mann og pappa for de hjemme av og til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamczatka...uten tvil    http://nn.wikipedia.org/wiki/Kamtsjatkahalvøya    

Prøvd og google litt dette staffan, finner lite  :-\  

kan du si mer om hvordan fiske er der ?

Du kan jo anskaffe denne filmen Tore, så får du et visst inntrykk av fiske fra området :

Skulle gjerne vært der selv, ikke først og fremst for å fiske, men for å oppleve den storslåtte naturen og dyrelivet  :)

Man kommer seg forøvrig ikke dit sånn helt uten videre, og det arrangeres heller ikke turer dit, såvidt meg bekjent.

Ca Kola-pris.

http://www.penguintravel.no/Offer/Fiskereiser/560/FiskereisepaKamtsjatkaiRussland.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fiske etter tigerfisk i Zambezi i Tanzania eller ørretfiske i Tasmania, Kim?

Det siste frister meg bittelitt over sånn passe når jeg vet hva som kryper rundt beina nedi der. Var nok av dem i Australia om jeg ikke skulle utfordre det enda mer ved å reise til Tasmania. Jeg liker å kunne sitte på bakken innimellom. :o

For 300.000 kunne jeg kanskje fått leid Hemsil for meg selv i 3-4 dager i beste perioden...  ;D

Eller et lite strekke for en måned... ;D

Nei det hadde vel bare rekt til halvparten... :rolleyes:

Hadde nok blitt en tur til NZ, men først og fremst utforsking av hjemlige strøk. Joda, jeg vet det er større fisk Russland, Argentina, Nepal og andre Disney World's, men jeg er ute etter komfort, natur, hygge og godt selskap når jeg skal fiske. Ikke ørret som like gjerne kunne vært laks. Hva skal jeg f.eks. med ei Argentina eller Kolapurke i en natur som er så å si identisk med ei moltemyr i Lykkja (Hemsedal), når jeg kan kose meg glugg ihjel i fjellene i f.eks. Spania til 1/10 av prisen? Og 300.000 øremerket for fisketurer gir meg faktisk mulighet til å be med meg en kompis eller to til NZ + at jeg får møte en av dem der nede også. Kanskje til og med flere ganger.  :D

Det er ikke størrelsen det kommer an på, men....  ;D

Hahahaha.... :D Vel, det var selvfølgelig tazmania ja... :D Fiske sand i tansania er vel ikke akkurat så hett... :D eller, hett er det vel :D

Jeg stusset ikke over dette i det hele tatt. Har en kompis som er sørafrikaner, og han har invitert meg med på fluefiske etter Tigerfish som Erik nevner. Skal visstnok være helt rått. (Selv om jeg deler samme bekymringer som Erik...)

Ellers så er jeg ikke veldig keen på Tasmania. Et mini-NZ med digre tigerslanger som bonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med noen forslag...?  hehe..  ;D

Nei jeg skal ikke drive reklame her, men personlig ville jeg først dratt til en del steder jeg har kontakt med i dag, men som jeg ikke vil selge og markedsføre pga meget lav etterspørsel i Norge. Altså litt "sære" destinasjoner...

Tigerfisk i Tanzania har lenge stått meget høyt på ønskelista mi, samt ferskvannsdorado nord i Argentina, og jeg ville helt klart lagt inn en tur til Amazonas for å fiske på alt mulig rart der. Den store karpa Mahseer i India hadde også vært fin å fått på flue..

Men etter en eller to kromspring etter disse "uvanlige" artene ville jeg nok uten tvil prioritert bonefish i Cuba og Venezuela, permitfiske i Belize, og tarponfiske i Mexico! Jeg ville brukt opp de pengene som var igjen på fiskelodger med dyktige guider i dette området, og jeg ville ikke reist hjem igjen før lommeboka var tom!!!  ;D

Må jo tilføye at dette er en meget urealistisk tråd! Men det er lov å drømme... :-*  ;D

Hvem skulle f.eks betalt for ekteskapsrådgiver etterpå..????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

edit: svigerfar kjenner jo en gubbe som eier en fluesjappe som har en sønn som guidet® der, så jeg skal jo dit ;D

Har fluesjappa en sønn?!? Du verden...  ;);D

Ellers er det visst nok man kan ønske seg av turer ja.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: svigerfar kjenner jo en gubbe som eier en fluesjappe som har en sønn som guidet® der, så jeg skal jo dit ;D

Har fluesjappa en sønn?!? Du verden...  ;);D

Ellers er det visst nok man kan ønske seg av turer ja.  ;D

Jada. De er sånn over der. Du skulle møtt søstera til gubben som eier fluesjappa som har en sønn.. hun har en datter som har en butikk en annen plass som har en annen datter som også jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg nok brukt noen kroner på bestikkelser av myndihetene på en "hemmelig/ikke tilgjengelig" plass jeg hvet om i russland. Og fisket på vakvillig ørreter 5-6-7 kilos klassen.

Ola

Og hvem har du fått det tipset av?  ;D:D

Dette er min greie - men vi reiser dit begge to, og langt øst, om det blir noe av, du og jeg Ola. Men det gjelder å holde tett inntil da  ;) Helt tett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...