Gå til innhold

Fluebinderhelgen i mars.


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 252
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hva om man samordnet slik at man på ulike steder forsøkte å arangere treff med online overføringer osv. Et nasjonalt traff på ulike steder i Norge. Kan i såfall forsøke å få til noe fra Vestfold. Fluebinding fra nord til sør.

Håhå Og ha et "hovedstudio" som styrer. Blir jo som dagen før dagen på nrk dette.

"Over til Alta" Hvordan går det? Vill jubel høres osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man samordnet slik at man på ulike steder forsøkte å arangere treff med online overføringer osv. Et nasjonalt traff på ulike steder i Norge. Kan i såfall forsøke å få til noe fra Vestfold. Fluebinding fra nord til sør.

Problemer med bilen? Det kommer jo folk helt fra Kristiansand og kanskje Stavanger...

Selv har jeg hørt at det spøker på Skogsborg, men passer datoen kommer jeg. Interessert å ta en tur med stanga også, om forholdene er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man samordnet slik at man på ulike steder forsøkte å arangere treff med online overføringer osv. Et nasjonalt traff på ulike steder i Norge. Kan i såfall forsøke å få til noe fra Vestfold. Fluebinding fra nord til sør.

Problemer med bilen? Det kommer jo folk helt fra Kristiansand og kanskje Stavanger...

Selv har jeg hørt at det spøker på Skogsborg, men passer datoen kommer jeg. Interessert å ta en tur med stanga også, om forholdene er ok.

Tenkte mer å kunne mobilisere flere slik at det ble arrangert flere lokale treff også. Litt som TV aksjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bort ifra at jeg tar turen i mars 2013 også, selv om jeg syntes ideen om innslag fra fluebindeverksteder over det ganske land fra Worldmaster var spennende  ;D

Greia er at disse happeningene er noe man bør stille opp på om man ønsker å profilere seg selv (hvem ønsker ikke det? :o), og skaffe seg et solid navn i miljøet (hvem ønsker ikke det? :o).

Husker hvordan vi rakket ned på alle de som ikke var der i fjor, og jeg vil nødig være en av dem  ;D

For ikke å snakke om hvor produktiv jeg er bak bindestikka under slike sosiale fluebinder-treff. Tror jaggu jeg rakk å binde en halv mygg i løpet av den helga.

Men tror ikke jeg ønsker å bosette meg i den fryseboksen av ei hytte igjen som vi hadde der i fjor . . . Begredelige greier, og jeg tror helt sikkert det spøkte der  :-\

Håper ihvertfall vi kan bytte ut alkoholen med noe mer lystbetont, feks sangbøker, på neste treff  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke allsang, så kunne kanskje noen kulturelle innslag være artig?

Selv skriver jeg på et kåseri med lysbilder der jeg trekker underfundige og snodige paralleller mellom ulike fluemønster og fluebinderstiler på den ene side og kunstmaleriets utvikling opp igjennom historien på den andre. Her trekkes paralleller fra første fluefiske av Ælian og Giottos Madonna og barnet (bare fødselssymbolikken for så vel fluefiske som Kristus er en liten godbit her). Videre til Paolo Uccellos verker, via Nicholoas Hilliard, før vi kommer til det lille høydpunktet der jeg sammenligner Black Gnat med Henry Raeburns festlige maleri Presten Robert Walker på skøyter. Videre finner jeg det tidvis hysterisk å se på fluer til nordiske funksjonsbindere som Lindstrøm og Bergstrøm opp mot malerier av Edgar Degas, og helt lattis blir det når vi kommer til Degas' Pike som tørker seg bak.

Hva tror dere om dette? Kan det være noe?

PS! Trenger nødvendigvis ikke ta mye over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke allsang, så kunne kanskje noen kulturelle innslag være artig?

Selv skriver jeg på et kåseri med lysbilder der jeg trekker underfundige og snodige paralleller mellom ulike fluemønster og fluebinderstiler på den ene side og kunstmaleriets utvikling opp igjennom historien på den andre. Her trekkes paralleller fra første fluefiske av Ælian og Giottos Madonna og barnet (bare fødselssymbolikken for så vel fluefiske som Kristus er en liten godbit her). Videre til Paolo Uccellos verker, via Nicholoas Hilliard, før vi kommer til det lille høydpunktet der jeg sammenligner Black Gnat med Henry Raeburns festlige maleri Presten Robert Walker på skøyter. Videre finner jeg det tidvis hysterisk å se på fluer til nordiske funksjonsbindere som Lindstrøm og Bergstrøm opp mot malerier av Edgar Degas, og helt lattis blir det når vi kommer til Degas' Pike som tørker seg bak.

Hva tror dere om dette? Kan det være noe?

PS! Trenger nødvendigvis ikke ta mye over en time.

Hvorfor ikke sette inn i en mer forfallsestetisk ramme også? Mener det ligger mye uforløst der. Ellers kan man jo se døgnfluer med brente vinger i en kontekst knyttet til Brødrene Wright og deres pionerarbeid innen luftfart. Da har du 30 minutter her også.

Ellers mener jeg at bilde "Pike som tørker seg bak" er et ypperlig eksempel med stor overføringsverdi for fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Om ikke allsang, så kunne kanskje noen kulturelle innslag være artig?

Selv skriver jeg på et kåseri med lysbilder der jeg trekker underfundige og snodige paralleller mellom ulike fluemønster og fluebinderstiler på den ene side og kunstmaleriets utvikling opp igjennom historien på den andre. Her trekkes paralleller fra første fluefiske av Ælian og Giottos Madonna og barnet (bare fødselssymbolikken for så vel fluefiske som Kristus er en liten godbit her). Videre til Paolo Uccellos verker, via Nicholoas Hilliard, før vi kommer til det lille høydpunktet der jeg sammenligner Black Gnat med Henry Raeburns festlige maleri Presten Robert Walker på skøyter. Videre finner jeg det tidvis hysterisk å se på fluer til nordiske funksjonsbindere som Lindstrøm og Bergstrøm opp mot malerier av Edgar Degas, og helt lattis blir det når vi kommer til Degas' Pike som tørker seg bak.

Hva tror dere om dette? Kan det være noe?

PS! Trenger nødvendigvis ikke ta mye over en time.

Definitivt. Det var mange foredrag sist.

DEt toppet seg da Robban kjørte et spontanforedrag i 03.30 tida søndag morgen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Og bare så det er klart, jeg kommer selvfølgelig i 2013 også !  <<l

Jeg vil gjerne ha plass i "the haunted mansion" denne gangen... Hyttene var ok, men huset var nok bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke allsang, så kunne kanskje noen kulturelle innslag være artig?

Selv skriver jeg på et kåseri med lysbilder der jeg trekker underfundige og snodige paralleller mellom ulike fluemønster og fluebinderstiler på den ene side og kunstmaleriets utvikling opp igjennom historien på den andre. Her trekkes paralleller fra første fluefiske av Ælian og Giottos Madonna og barnet (bare fødselssymbolikken for så vel fluefiske som Kristus er en liten godbit her). Videre til Paolo Uccellos verker, via Nicholoas Hilliard, før vi kommer til det lille høydpunktet der jeg sammenligner Black Gnat med Henry Raeburns festlige maleri Presten Robert Walker på skøyter. Videre finner jeg det tidvis hysterisk å se på fluer til nordiske funksjonsbindere som Lindstrøm og Bergstrøm opp mot malerier av Edgar Degas, og helt lattis blir det når vi kommer til Degas' Pike som tørker seg bak.

Hva tror dere om dette? Kan det være noe?

PS! Trenger nødvendigvis ikke ta mye over en time.

Påsken er i slutten av mars og jeg ser for meg temaer knyttet til død, i form av spent spinner, og oppstandelse i form av andre generasjon baetis. De to sistnevnte er jo begge omtvistet og gir næring for gode diskusjoner ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foredraget til robban var enestående utover natta, bare synd alle satt å halvsov drita fulle;) Hadde jeg vært klar i pappen når robban pratet hadde jeg nok lært veldig mye om tropisk fiske, asp fiske, gjedde fiske ++:-)

Og foredraget før på kvelden(som jeg fikk med meg) flott:-)

Foredraget til gisle var også topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt når Tony begynte å snorke som bare faen. Men Robban brydde seg ikke om slike filleting. Her var det bare å toge videre 8) Det var en hyggelig kveld. Var det ikke du og meg som foressten drakk opp vinen til Gisle? Gaven hans :rolleyes:

Tør si det nå som han er i NZ og ikke får tak i meg ;) Glemte vel å kjøpe ny tror jeg.

Så jeg skylder Gisle en flaske vin.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha skylda for og drikke opp vinen til gisle, hehe. eller var det en av de over her du mente kansje? Eneste jeg husker er at jeg stadig var på whisky flaska til ruben;)

Nei det var deg jeg tenkte på. Jeg legger skylden på deg uansett jeg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man samordnet slik at man på ulike steder forsøkte å arangere treff med online overføringer osv. Et nasjonalt traff på ulike steder i Norge. Kan i såfall forsøke å få til noe fra Vestfold. Fluebinding fra nord til sør.

Problemer med bilen? Det kommer jo folk helt fra Kristiansand og kanskje Stavanger...

nord trøndelag også, hvis det passer med ferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt når Tony begynte å snorke som bare faen. Men Robban brydde seg ikke om slike filleting. Her var det bare å toge videre 8) Det var en hyggelig kveld. Var det ikke du og meg som foressten drakk opp vinen til Gisle? Gaven hans :rolleyes:

Tør si det nå som han er i NZ og ikke får tak i meg ;) Glemte vel å kjøpe ny tror jeg.

Så jeg skylder Gisle en flaske vin.  

Snorker vel ikke jeg ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt når Tony begynte å snorke som bare faen. Men Robban brydde seg ikke om slike filleting. Her var det bare å toge videre 8) Det var en hyggelig kveld. Var det ikke du og meg som foressten drakk opp vinen til Gisle? Gaven hans :rolleyes:

Tør si det nå som han er i NZ og ikke får tak i meg ;) Glemte vel å kjøpe ny tror jeg.

Så jeg skylder Gisle en flaske vin.  

Snorker vel ikke jeg ;D ;D

Jo det gjør du ;D Veldig masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt når Tony begynte å snorke som bare faen. Men Robban brydde seg ikke om slike filleting. Her var det bare å toge videre 8) Det var en hyggelig kveld. Var det ikke du og meg som foressten drakk opp vinen til Gisle? Gaven hans :rolleyes:

Tør si det nå som han er i NZ og ikke får tak i meg ;) Glemte vel å kjøpe ny tror jeg.

Så jeg skylder Gisle en flaske vin.  

Snorker vel ikke jeg ;D ;D

Jo det gjør du ;D Veldig masse!

Ja mulig det da :P Sikkert fordi jeg hadde spist så mye den kvelden ;)

He he ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...