Gå til innhold

Diamond Hard UV resin


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Satt å så noen fluebindesnutter med David McPhail igjen, og ble litt nysgjerrig på denne guffa :

http://www.deercreek.co.uk/Diamond-Hard-UV-resin-kit.html

Noen som har erfaring med denne her ?

Er dette det samme som bug bond ?

Dette er vel noe lignende som Bugbond ja. Har ikke hørt om det før heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke testet, men bestiller på søndag om jeg ikke finner noen motforestillinger noe sted. Så om noen kan oppdatere tråden med info er det fint.

Goo lukter forresten pyton og er ganske klebrig. Dessuten er forpakningene elendige.

Bug Bond er slett ikke "tack free". At han som selger det i det hele tatt tør å påstå noe slikt er ganske drøyt. Men det lukter ikke like ille som Goo - det skal han ha, og forpakningene er veldig bra.

Om ei drøy uke kan jeg sikkert bekrefte eller avkrefte at overflaten er steinhard. Jeg så McPhail gni fingeren bort på limet etter at det hadde herdet for å "bevise" at overlaten ikke var klebrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startkit med den sterkeste UV lampa utgjør 30 GBP = 266,- NOK

I tillegg kommer frakt og toll/MVA. Totalt så havner den vel litt under startkitet til BB. Skal ikke være bastant, men mener jeg betalte rundt 500(?) fra Jarle & Bjørnar for BB kitet.

Må si jeg er ble hypp på denne selv... Er lei av å slå av lys og bruke lang tid på herdingen for så å uansett måtte hive på et lag neglelakk  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surret 12 buzzere i kveld og limt/lakket med Diamond Hard UV resin. Syns det er helt sykt bra. Fikk prøvet denne Bug Bond saken i fluebindehelgen og syns ikke den var like god. Den ble klissete selv etter en god stund med uv lys. Diamond Harden blir hard umiddelbart og ikke klissete i det hele tatt. Og så har du prisen da. Jeg betalte 32 pund for lim og UV lykt. En del mindre enn BugBond sitt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surret 12 buzzere i kveld og limt/lakket med Diamond Hard UV resin. Syns det er helt sykt bra. Fikk prøvet denne Bug Bond saken i fluebindehelgen og syns ikke den var like god. Den ble klissete selv etter en god stund med uv lys. Diamond Harden blir hard umiddelbart og ikke klissete i det hele tatt. Og så har du prisen da. Jeg betalte 32 pund for lim og UV lykt. En del mindre enn BugBond sitt sett.

Sweet. Du kjøpte den kit'en på den linken til Lars?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surret 12 buzzere i kveld og limt/lakket med Diamond Hard UV resin. Syns det er helt sykt bra. Fikk prøvet denne Bug Bond saken i fluebindehelgen og syns ikke den var like god. Den ble klissete selv etter en god stund med uv lys. Diamond Harden blir hard umiddelbart og ikke klissete i det hele tatt. Og så har du prisen da. Jeg betalte 32 pund for lim og UV lykt. En del mindre enn BugBond sitt sett.

Takk for feedback! Har blåst noen kroner på bug bond og clear cure goo. Endelig noe som fungerer  cccheers

Da er det bare å kvitte seg med to tonn CCG og en dose bug bond...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surret 12 buzzere i kveld og limt/lakket med Diamond Hard UV resin. Syns det er helt sykt bra. Fikk prøvet denne Bug Bond saken i fluebindehelgen og syns ikke den var like god. Den ble klissete selv etter en god stund med uv lys. Diamond Harden blir hard umiddelbart og ikke klissete i det hele tatt. Og så har du prisen da. Jeg betalte 32 pund for lim og UV lykt. En del mindre enn BugBond sitt sett.

Kult å høre, Sigve . . . Da får jeg sørge for at de får nok en bestilling fra norge  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd "Clear Cure Goo - Tack Free" ?

Er den virkelig Tack free?

Jeg fikk ikke den til å bli tack free nei, clear cure er det som er minst tack free sålangt av det jeg har prøvd.

Har du da testet den nye Rune, eller er det den "orginale" du tenker på? ser det er en ny variant å få kjøpt siden jeg testet det.

http://www.clearcuregoo.com/page1/page6/page6.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...