Gå til innhold

Er fluefiskerene fra byen eller landet?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Trodde det var blitt bedre der ute jeg Bjørnar, men stoler på deg. Fint at du ikke skriver på dialekt  i hvertfall, slik nordlendingene til støtt og stadig driver med, slik at du gjør deg forstått. Sliter mer med deg på film  ;)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Morrsom tråd som jeg tror kan utvikle seg til rene fyllerøra. Dere som bor på landet har jo en del ting vi i byen ikke har feks. insest (jepp det heter det når du renner over mor di) pub og gatekjøkken. Vi som bor i byen har og pub men da i flertall. Altså pubber. Gatekjøkken og men da heter det kebabsjappe eller burgerking/Mc Donald :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morrsom tråd som jeg tror kan utvikle seg til rene fyllerøra. Dere som bor på landet har jo en del ting vi i byen ikke har feks. insest (jepp det heter det når du renner over mor di) pub og gatekjøkken. Vi som bor i byen har og pub men da i flertall. Altså pubber. Gatekjøkken og men da heter det kebabsjappe eller burgerking/Mc Donald :)

Hadde du vært skikkelig bygutt hadde du vist at insest staves incest  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss Sigve.. Her har vi Statoil bil og bensin burger... laget med sjel... vi må vente til den er ferdiglaget. Dessuten har vi staoil bil og bensin caps... med plastikkskjerm... såkalt "skjermhuv"... At vi ser noenlignende likt ut her på berget ser vi bare på som en fordel. Gjør det ekstra eksotisk når dere bygutta kommer på besøk det :P :P :P

Men nå blir det vel litt ot i forhold til trådens tema Ruffen??? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk JB... skrev på dialekt først. Men brukte Google translate - meldaling - bokmål.

;D ;D

Sushi er jo så og si heller ikke å oppdrive på bygda. I Hemsedal, som er relativt sivilisert pga sterk hyttekoloni, hadde Bar't noe de kalte Sushi, men det var en eller to dager i uka, og ikke i helgen. Fredag kveld etter godt fiske, uten sushi og noen flotte stykker sashimi... Hallo?   :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morrsom tråd som jeg tror kan utvikle seg til rene fyllerøra. Dere som bor på landet har jo en del ting vi i byen ikke har feks. insest (jepp det heter det når du renner over mor di) pub og gatekjøkken. Vi som bor i byen har og pub men da i flertall. Altså pubber. Gatekjøkken og men da heter det kebabsjappe eller burgerking/Mc Donald :)

Hadde du vært skikkelig bygutt hadde du vist at insest staves incest  ;D ;D ;D

Faen.... Den tar jeg på tabbekvoten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morrsom tråd som jeg tror kan utvikle seg til rene fyllerøra. Dere som bor på landet har jo en del ting vi i byen ikke har feks. insest (jepp det heter det når du renner over mor di) pub og gatekjøkken. Vi som bor i byen har og pub men da i flertall. Altså pubber. Gatekjøkken og men da heter det kebabsjappe eller burgerking/Mc Donald :)

Hadde du vært skikkelig bygutt hadde du vist at insest staves incest  ;D ;D ;D

Faen.... Den tar jeg på tabbekvoten :rolleyes:

Insest eller incest, vi ser hva du mener  :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dyktige fluefiskere kommer fra landet, naturlig nok. De har gjerne fiskemuligheter rett utenfor stuedøra, og fisker omtrent daglig sesongen igjennom.

Byfolket unner seg en ukestur med gutta i løpet av sommeren, og kanskje en helgetur. Da gjør de seg til gjengjeld bemerket . . . Eneste turen i året de kommer unna kjerringa, og da skal de ta igjen for resten av året på forholdsvis kort tid  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det JB, sterke møter med "je" og "itte" kan gi kjenslevar personer som oss varige arr på skjela  ;D ;D ;D

Jepp, en ting er tjukke 9 fots ferdigfortommer uten spiss, men "je og itte" gadd ikke klippe av 4-5 cm overskytende etter at flua var knytt på. Da tippet det jo helt for deg, og du vadet ut og tok frem saksa! Dæven som jeg lo!  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det JB, sterke møter med "je" og "itte" kan gi kjenslevar personer som oss varige arr på skjela  ;D ;D ;D

Jepp, en ting er tjukke 9 fots ferdigfortommer uten spiss, men "je og itte" gadd ikke klippe av 4-5 cm overskytende etter at flua var knytt på. Da tippet det jo helt for deg, og du vadet ut og tok frem saksa! Dæven som jeg lo!  ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som er fra landet (og som derfor har litt vondt for å få med seg alt) det så er det tydelig mye en kan lære: hva er  Candaskjorte og Banjo-børse og massy?

Canadasjorte er et plagg man bruker på overkroppen når det er stor fare for bjørneangrep. Den er som regel så full av svette og motorolje at bjørnen spyr med en gang. Da løper man. Som regel har man ingenting fra beltet og ned for lettere å kunne løpe fort.

Samme reglene gjelder når man besøker nabokjærringa 11 kilometer unna.

Banjo er et våpen som brukes mest til å slå i hjel huggormer med. Kan også brukes som instrument under sankthans feiringen. Samt av homser som tar seg litt til rette. Man stemmer dette strenge instrumentet etter lyden i fra 17 mai toget.

Børse er noe man avretter levende dyr og av og til mennesker med. Samt volvo 240.

Veldig populært i afrika. Da ofte i en russisk versjon.

Massy er et vulgert men meget populært kjøretøy på landet. Som oftest betalt med subsidier.

Primært til å imponere 13 år gamle jenter og sekundært til å drive gjøsselkanonen. Noen kan skyte opp til 90 meter bak en massy. Veldig imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som er fra landet (og som derfor har litt vondt for å få med seg alt) det så er det tydelig mye en kan lære: hva er  Candaskjorte og Banjo-børse og massy?

Canadasjorte er et plagg man bruker på overkroppen når det er stor fare for bjørneangrep. Den er som regel så full av svette og motorolje at bjørnen spyr med en gang. Da løper man. Som regel har man ingenting fra beltet og ned for lettere å kunne løpe fort.

Samme reglene gjelder når man besøker nabokjærringa 11 kilometer unna.

Banjo er et våpen som brukes mest til å slå i hjel huggormer med. Kan også brukes som instrument under sankthans feiringen. Samt av homser som tar seg litt til rette. Man stemmer dette strenge instrumentet etter lyden i fra 17 mai toget.

Børse er noe man avretter levende dyr og av og til mennesker med. Samt volvo 240.

Veldig populært i afrika. Da ofte i en russisk versjon.

Massy er et vulgert men meget populært kjøretøy på landet. Som oftest betalt med subsidier.

Primært til å imponere 13 år gamle jenter og sekundært til å drive gjøsselkanonen. Noen kan skyte opp til 90 meter bak en massy. Veldig imponerende!

Hehe ;D

Ikke mye å utsette på dette, bortset fra at Canadaskjorte hadde like stor status i glomma før som simms har idag. Den skulle helst være rød og sort. Jeg brøt normer og hadde hvit og grå, ble ikke godt motatt må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Når det er sagt..KALLE.. du er fra byen.. Jeg riter meg vekk på Sundalsøra ihvertfall (dessuten hørte jeg rykter om 1,50 m med snø i Torbudalen i helga knegg knegg  :):P :P)

Nå har det seg slik at jeg ikke bor på selve øra, men 4km fra sentrum. Så jeg bor på landet!

Desuten sunndalsøra har ikke bystatus men bygd. Så jeg bor på landet! ;D

Alle som var så heldig å dra til torbudalen på påsketur har litt problemer med å komme seg hjem. tror det blir utvidet påskeferie på de heldiggrisene der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å utsette på dette, bortset fra at Canadaskjorte hadde like stor status i glomma før som simms har idag. Den skulle helst være rød og sort. Jeg brøt normer og hadde hvit og grå, ble ikke godt motatt må jeg si.

He-he, jeg hadde ei i grønn/sort og ei i blå/sort . . . Den blå/sorte dro damer over en lav sko, men den veldreide kroppen min var nok også av betydning her.

Den grønn/sorte gjorde ikke mye ut av seg, så den ble brukt på ukedager . . .

I dag ser man kun canadaskjorter blant blitzerne i hovedstaden  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som er fra landet (og som derfor har litt vondt for å få med seg alt) det så er det tydelig mye en kan lære: hva er  Candaskjorte og Banjo-børse og massy?

Canadasjorte er et plagg man bruker på overkroppen når det er stor fare for bjørneangrep. Den er som regel så full av svette og motorolje at bjørnen spyr med en gang. Da løper man. Som regel har man ingenting fra beltet og ned for lettere å kunne løpe fort.

Samme reglene gjelder når man besøker nabokjærringa 11 kilometer unna.

Banjo er et våpen som brukes mest til å slå i hjel huggormer med. Kan også brukes som instrument under sankthans feiringen. Samt av homser som tar seg litt til rette. Man stemmer dette strenge instrumentet etter lyden i fra 17 mai toget.

Børse er noe man avretter levende dyr og av og til mennesker med. Samt volvo 240.

Veldig populært i afrika. Da ofte i en russisk versjon.

Massy er et vulgert men meget populært kjøretøy på landet. Som oftest betalt med subsidier.

Primært til å imponere 13 år gamle jenter og sekundært til å drive gjøsselkanonen. Noen kan skyte opp til 90 meter bak en massy. Veldig imponerende!

Kanon Ruffen...hehehe. Det værste er at jeg savner den gode gamle canadaskjorta.. hehe.. Spesielt etter det innlegget her. Det er noe med canadaskjorte. Det gir stor selvtillit....spesielt i kombinasjon med en grom Massy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Redd for at Vegas plukker en poeng der.

Er vel fra landet å regne egentlig da jeg er fra nord i Sverige i høyde med Bodø, typ, men har ikke bodd der på 15 år. Da jeg ikke har spandert mer enn 2 år i en bolig de siste 20 årene så er dialekten min infisert med blant annet et gjeng enkle snarveisnorske ord. Når jeg sitter på den lokale hamburgersjappa og spiser min flottete "kvart på fire burger" etter en god runde på den lokale puben blir jeg Alltid truet på livet eller med bank fordi jeg snakker "pitefint" og allment rart. Fluefisket startet der oppe for 26 år siden, men om jeg er agral- eller urban fluefisker vetafan. Jeg liker meg best med en latte enn med en kokaffe fra bålet (åker nok på noen kommentarer nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer ikke mange fluefiskere i fra landet. Selv bor jeg sånn midt i mellom. Sentralt men landelig nok til at det er kulehull i nærmeste fotoboks og børnemerker i asfalten på utsiden av nærmeste butikk.

Hvor kommer den gjennomsnittelige fluefiskeren i fra? Landet eller byen?

Jeg tror byen.

Jeg kommer opprinnelig fra et sted oppi nord som heter Stokmarknes. Det er vel 3-4000 innbyggere der, men har visstnok fått "bystatus". Så da kommer vel jeg fra byen :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at Vegas plukker en poeng der.

Er vel fra landet å regne egentlig da jeg er fra nord i Sverige i høyde med Bodø, typ, men har ikke bodd der på 15 år. Da jeg ikke har spandert mer enn 2 år i en bolig de siste 20 årene så er dialekten min infisert med blant annet et gjeng enkle snarveisnorske ord. Når jeg sitter på den lokale hamburgersjappa og spiser min flottete "kvart på fire burger" etter en god runde på den lokale puben blir jeg Alltid truet på livet eller med bank fordi jeg snakker "pitefint" og allment rart. Fluefisket startet der oppe for 26 år siden, men om jeg er agral- eller urban fluefisker vetafan. Jeg liker meg best med en latte enn med en kokaffe fra bålet (åker nok på noen kommentarer nå).

Slapp av. Du skal få lov å være svensk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...