Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til at de spør da mon tro?

Fordi noen surrehuer på forum som dette er så opptatt av å fremstille fluefiske så jævlig komplisert, deriblant noe så banalt enkelt som å finne egnet fluesnøre til stanga si.

Aner ikke hvorfor man skal gjøre noe nummer ut av dette, annet enn kanskje i et forsøk på å fremstå som en som "virkelig har peiling" ;-)

Endret av -Lars-
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant som det er sagt.Surrehuer er det nok av.

 

 

Tom - det største surrehuet er deg, og jeg er så ærlig at jeg sier det rett til deg, det de fleste tenker. Det er ikke noe vondt ment. Faktisk  <<l  Arrester gjerne pianisten, jeg har rygg til å bære det  :)

 

Du kaller gjerne opp flertallet av oss her, med jevne mellomrom, med dårlige karakteristikker. Så kan du jo ta en ærkjennelsesrunde med deg selv: Er de fleste her som fisker mye ekstremt dumme, eller er det du som mangler litt ydmykhet? Det blir ofte spøkt om ydmykhet og liksom-ydmykhet, men ekte ydmykhet er en veldig god egenskap, synes jeg. 

 

Ha en fin kveld  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom - det største surrehuet er deg, og jeg er så ærlig at jeg sier det rett til deg, det de fleste tenker. Det er ikke noe vondt ment. Faktisk  <<l  Arrester gjerne pianisten, jeg har rygg til å bære det  :)

 

Du kaller gjerne opp flertallet av oss her, med jevne mellomrom, med dårlige karakteristikker. Så kan du jo ta en ærkjennelsesrunde med deg selv: Er de fleste her som fisker mye ekstremt dumme, eller er det du som mangler litt ydmykhet? Det blir ofte spøkt om ydmykhet og liksom-ydmykhet, men ekte ydmykhet er en veldig god egenskap, synes jeg. 

 

Ha en fin kveld  <<l

 

Feil tråd.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det største surrehuet her inne?  Jeg har ofte tenkt at det er Tom, men så tenker jeg at det er han svenske elvisen isteden.  Noen ganger tenker jeg at det er de sø fiskerne som ikke har forstått at sø fiske ikke er fluefiske, og noen ganger tenker jeg at det er meg selv. Når alt kommer til stykket, og jeg får samlet tankene, er jeg likevel overbevist om at det er JB.

 

Hva tenker dere?

Endret av Lillevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Arrester gjerne pianisten, jeg har rygg til å bære det  :)

 

 

Visste faktisk ikke at du kunne spille piano, mr. Brun!  Det er interessant.  Jeg spiller piano selv.  Ikke fordi jeg ville lære å spille piano, men fordi moren min syntes at pianospilling var noe som passet seg for barn i hennes omgangskrets.  Drit kjedelig i mange år, men rett skal være rett, nå er jeg glad for at min mors ambisjoner på mine vegner resulterte i at jeg kan traktere et piano.  Ikke veldig godt, slik min mor hadde planlagt, men godt nok til at jeg kan imponere folk som er oppvokst i tradisjonelle arbeiderklassehjem uten trang til pianoundervisning.  Dog er det best at de har litt promille, men det har de som regel.  I hvertfall de gangene jeg finner det opportunt  å sette meg ned ved klaviaturet.

 

Hvile sjangere foretrekker du?

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste faktisk ikke at du kunne spille piano, mr. Brun! Det er interessant. Jeg spiller piano selv. Ikke fordi jeg ville lære å spille piano, men fordi moren min syntes at pianospilling var noe som passet seg for barn i hennes omgangskrets. Drit kjedelig i mange år, men rett skal være rett, nå er jeg glad for at min mors ambisjoner på mine vegner resulterte i at jeg kan traktere et piano. Ikke veldig godt, slik min mor hadde planlagt, men godt nok til at jeg kan imponere folk som er oppvokst i tradisjonelle arbeiderklassehjem uten trang til pianoundervisning. Dog er det best at de har litt promille, men det har de som regel. I hvertfall de gangene jeg finner det opportunt å sette meg ned ved klaviaturet.

Hvile sjangere foretrekker du?

Det var billedlig talt det med "arrester gjerne pianisten" :D Skjønt og antatt ment som: "Skyt ikke pianisten, men heller komponisten - det er han som tross alt har komponert stykket".

Når det er sagt; jeg spilte gitar (grøss; hadde en hvit Jackson - skikkelig kuleste 1980-talls), dorisk er den kuleste skalaen og humbucker'n fra Seymour Duncan gav Jackson-gitaren det den fortjente. Anlegg jeg hadde? Seff Mesa Boogie 4x12 kasse og 100w rør <<l Eneste som var i nærheten og kunne ydmyke det anlegget var en rør 100w Mashall med 4x12. Den var også cool :-D NESTEN like cool :-D

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og binder Red Frances, men så ser at jeg mangler kalvehale av svin.

Noen gode nettbutikker som fører det?

Prøv en av halalsjappene, om noen av de har nettbutikk ;-)

Hvis ikke så ville det overraske meg om ikke Jula har noe slikt på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, du satte meg på rett spor!

Fant det på Jernvaren i går, svin,kalv, men mest sannsylig oppdrett/syntetisk. Tapetbørst.

Kom iallefall litt videre med Frances, men nå trenger jeg rødt ullgarn, helst ikke fra svin, kanskje fra helalslatktet sau fra Kaukasus, Kan Biltema ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars og spesielt JB responderer jo ikke, men min oppfatning av surrehue er en som leser innleggene her b o k s t a v e l i g.

Surre meg her og surre meg der, det jeg egentlig kanskje lurer på er hvorfor vi fisker?

Det er ikke min oppfatning av betydningen av ordet.

I og med at Lars eller JB ikke svarer så er vel det på grunn av at de ikke gidder å svare,eller

synes at det er helt unødvendig å svare på et så tullete spørsmål.

Derimot å klare å plukke ut det største,eller det minste surrehuet på nettet sier en god del om den som plukker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for interessant spørsmål, Lillevann. Husker ikke helt hva det var, men om du på ironisk vis forsøker antyde at jeg er strukturfascist og en systematiker av ypperste rang, så tar du nok litt feil. Jeg improviserer og leker meg gjennom livet på en svært vellykket måte. Tidvis også til ovasjoner. Det er ikke bare bare å være en ener, men noen må ta den jobben også.   8)

 

PS! Utrolig lenge siden jeg har fått en vanskelig spørsmål her inne, så jeg føler meg nok litt overflødig på denne siden. A. Brun, Robban og andre semiprofesjonelle klarer å hjelpe dere så langt det rekker og enda lenger til. Ekspertbehovet har nok vært overvurdert.  

Endret av JB.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett.  På snedig vis forsøkte jeg å antyde at du er en strukturfascist og systematiker av ypperste rang.  Tipper du ikke klemmer kaviartuben på midten.

 

Det gjør jeg definitivt ikke, og jeg blir uvel når jeg ser noen drikke melk fra kartongen eller spiser hele brødskiver som ikke er snittet skrått på midten.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og mer forvirret jeg Lars og JB.

Er surre det samme som å rote?

Og er rote det samme som å ikke å gidde å rydde opp?

Sjekket litt i bokmålsordboka og det gjorde ikke saken noe enklere.

Surre:

Dure svakt,summe

Steke ved svak varme (ørret for eksempel)

Løpe rund,svirre

Rote,tulle

Binde fast med tau eller lignende.

Binde sammen

Er egentlig alle noen surrehuer?

Hvorfor blir huet koblet inn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. På snedig vis forsøkte jeg å antyde at du er en strukturfascist og systematiker av ypperste rang. Tipper du ikke klemmer kaviartuben på midten.

Finnes det virkelig folk som klemmer kaviartuben(og andre tuber) på midten?

Og hvorfor gjør de det, prøver de å få ut innholdet i begge ender samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...