Gå til innhold

Noen som har teoriene for sesongen 2014 klare for seg?


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg skal (i teorien) fiske litt mer tidlig sjøørret, og kommer også til å fange felere fisk i elv etter denne høstens intensivkurs på Kola.

Jeg skal også teste noen kastetekniske teorier, forhåpentligvis vil fortommene rulle pent over!

Teoretisk sett skal det også bli en litt varmere vår men kjøligere sommer, som skal legge til rette for en perfekt, lang sesong.

I teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt startet med fluebinding. I vinter er planen å få bundet opp en del fluer selv som jeg kan bruke i neste sessong. Skal også prøve å få blitt med på bindekurs og kanskje noen form for kaste-trening om det blir muligheter for det i Oslo-området (det gjelder vel nesten som neste sessong).

I 2014 skal jeg være klar til sjøørretsessongen i fjorden! Det inkluderer turer til hytta i Skjeberg tidlig på våren. Det har jeg villet i 2 år nå, men grunnet eksamenstid med studier har det vært vannskelig. Får det i år også, men denne gangen skal det prioriteres <<l

I år jobbet jeg absolutt hele sommeren. Neste år blir det kun jobbing en 4 ukers tid. Resten skal brukes til noen skikkelige fiskeferier. Hvor er ubestemt, men jeg har et lite håp om blandt annet finnmarksvidda. Det blir mer planlegging av det til vintern.

Ellers blir det bare å fortsette med mye fisking når det er tid. Gleder meg allerede, selv om jeg har en del fisking igjen av årets sessong   <<l

Edit: I teorien  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har neste sesongs teorier klare for meg. Har du?

Har en teori om at dersom jeg fisker mer i 2014, får jeg mer fisk. Får jeg mer fisk, er sjansen større for at det er stor fisk jeg får. Får jeg stor fisk, vil jeg skryte om det på ffs. Skryter jeg av det på ffs, får jeg flere beundrere. Får jeg flere beundrere, er sjansen stor for at det er en gal person blant dem. Er det en gal person blant dem, kan jeg ende opp innestengt i kjellern til personen. Da får jeg ikke fisket i 2015, eller de neste 20 sesongene. Mulig jeg burde fiske litt mindre neste år.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teori om at dersom jeg fisker mer i 2014, får jeg mer fisk. Får jeg mer fisk, er sjansen større for at det er stor fisk jeg får. Får jeg stor fisk, vil jeg skryte om det på ffs. Skryter jeg av det på ffs, får jeg flere beundrere. Får jeg flere beundrere, er sjansen stor for at det er en gal person blant dem. Er det en gal person blant dem, kan jeg ende opp innestengt i kjellern til personen. Da får jeg ikke fisket i 2015, eller de neste 20 sesongene. Mulig jeg burde fiske litt mindre neste år.

SPennende hypotese. Jeg syns du bør teste det ut :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teori om at dersom....

konspirasjonsteori? høres ut som om du trenger hjelp, Eirik. trenger du noen å snakke med? ;D;)

selv skal jeg binde tørrfluer som flyter til vinteren/våren, synes det funker bedre enn de jeg bant i år..

du da, Swede, noen teorier?

Det høres ambisiøst ut: Sjelden jeg får mine tørrfluer til å flyte inn i neste sesong altså  ;D

Min noe ambisiøse teori er at det må gå an å kreere selve universalflua, som fikser like godt under absolutt alle forhold. Jeg er redd for at det blir noe med egg-yarn men skal teste ut litt på et par gullfisk jeg vet noen har i en bolle ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste sønn har flytta! Planen er å lage verdens fineste fluebinderom ++.

Da det er ferdig kommer fluene "av seg sjæl". Er bare fluene det står på og litt Å lage den perfekte fortom som ruller flua ut <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Har en teori om at dersom....

konspirasjonsteori? høres ut som om du trenger hjelp, Eirik. trenger du noen å snakke med? ;D;)

selv skal jeg binde tørrfluer som flyter til vinteren/våren, synes det funker bedre enn de jeg bandt i år..

du da, Swede, noen teorier?

Joa, teoriene er klare. Gi meg et par øl til så skal jeg redegjøre for 14-sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at det vil blåse stort sett hver dag fra 1 mai - 15 sept,  men at det alikevel vil klekke noe insekter i denne perioden. Skal se om jeg finner ut av det, må bare få unnagjort kommende vinter først.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori for 2014 sier at;

hvis jeg fisker så mye jeg vil, er jeg plutselig singel, men hvis jeg får så mye fisketid jeg trenger og en god porsjon flaks, så får jeg en fisk eller to neste år også!!

PS! Denne er basert på synsing og ikke  målbare fakta.. Foreløpig! .

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Teorin min er at det ikke blir en veldig kald vinter. Sommeren blir ikke så nær på stabil som i år. Dette leder til en betydelig forskjell i døgnflueklekkingen sammenlignet med i år. Ergor mer aktivitet på overflaten. Jeg tror rett og slett at 2014 blir et av de villeste årene på lenge. Som harrkongen tror jeg på et bra rhodani men også et godt sulphureaår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes - teorien blir i år som de hvertfall 10 siste årene, eller feil å si teori også - men kanskje teorier som går i planer - som går i vasken  :rolleyes:

Sitte og bruke vintermånedene til å studere nye fiskeområder, planlegge turer. Binde en haug med fluer som aldri finner veien ned i boksen - men det er jo gøy i seg selv.

Prate en haug med "shitprat" med fiskekompisser, planlegge nye turer.

Binde enda flere fluer- tro at man har funnet opp det ultimate mønsteret, som viser seg at ble funnet opp på 70`tallet, og fungerer ikke (teorien falt i grus omtrentlig i august)

Teorien for 2014 - er at om jeg gir beng i alt dette i vinter og ikke tenker fiske før 10.mai neste år - får jeg det mye bedre med meg selv

Dog - dette er en teori fantasert om tidlig i september....huhm - nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Binde enda flere fluer- tro at man har funnet opp det ultimate mønsteret, som viser seg at ble funnet opp på 70`tallet, og fungerer ikke"  ;D

Teoriene for det nye året tar jeg nærmere, tjaa, det nye året ;D Håper ikke romjula blir like kald og vintern like lang som i år... Første isdekke i marka tidlig oktober er beinhardt for mange av oss fluefiskere.

Her ett fra romjula, sju-åtte og tjuende desember i fjor. Bitende(-12) kaldt på svaberget, og kun snakk om dager før isen forsegler alt sammen

8334383253_d9188cdb73_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...