Gå til innhold

Små barn, store gleder !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Lille Eira hadde mast i lengre tid på å få være med på en høsttur etter harren, da hun hadde bundet masse fine harr-fluer hun ville jeg skulle teste.

De pripne fiskekompisene mine er for fine til å fiske harr, så det ble enkelt å velge reisefølge til denne turen  :)

Lågen lå der i all sin uskyld, omtrent på samme sted den rant i fjor.

10123000455_ef11f2e047_c.jpg

Det var skremmende lite vak å se, så jeg begynte etterhvert sånn smått å riste på nymfeboksen.

"Hva du enn gjør, ikke knyt på nymfe . . . Vær så snill ?", sa Eira . . . Jeg hadde selvfølgelig ikke hjerte til å trosse henne, så tørt ble det.

Nå er harren heldigvis så vennelig innstilt at den mer enn gjerne går opp å tar ei tørrflue selv om den ikke vaker på noe annet, og for noen rugger elva kunne by på denne dagen.

10123137023_5105b8ed4d_z.jpg

Eira var i fyr og flamme, og jeg kan ikke nekte for at jeg kjente adrenalin-rushet selv . . . Lågen-harren er såvisst ikke å kimse av. Det ble flere flotte fisker fra 100-150gr, tilogmed et par over den magiske 2 hektos-grensa utover dagen, og vi spiste medbragt eplekake mellom slagene.

Jeg måtte fiske på mitt aller beste for å virkelig overbevise den kravstore frøkna som hele tiden coachet meg fra barnevogna, og jeg ble rent svett mellom øra et par ganger.

10123053366_39b7c3f71f_z.jpg

10122944854_4a7ba50ace_z.jpg

Jeg ble litt latterliggjort for å benytte den hissige Scott S4 stanga mi til dette fisket (fortomsdødaren, som Eira kaller den), og jeg innså vel at jeg heller burde valgt G2'en selv  :-\

10123048276_0f315b4a11_z.jpg

Vi røk heldigvis ikke så mange fisker denne dagen, og var enige om at dette måtte vi gjenta flere ganger før vinteren kommer  <<l

10122947054_0c183d4e83_z.jpg

10122929164_e783c2c84f_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om dere har hatt en fin dag i sammen Lars! Det virker som om hun også synes ditt valg av stang til dette fisket var litt originalt..    ;-)

Hadde tenkt å ta en Lågen tur selv i dag, men måtte i bursdag, men satser på å få lurt med Tor Arne på tirsdag..

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om dere har hatt en fin dag i sammen Lars! Det virker som om hun også synes ditt valg av stang til dette fisket var litt originalt..    ;-)

Hadde tenkt å ta en Lågen tur selv i dag, men måtte i bursdag, men satser på å få lurt med Tor Arne på tirsdag..

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Var flotte forhold i dag . . . Men de har lagt skuffende lite tilrette for barnevogn langs breddene av lågen, så det ble litt begrenset område å fiske på  ;D

Har sendt en forholdsvis krass mail til de som styrer med saker og ting i dalen og forlangt gangvei langs begge sider av elva, senest til neste høst !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, og 200 gramsgrensa er magisk! Man husker ikke alle fiskene man får, men harr over 2 hekto brenner seg fast i hjernebarken. Det skal være sikkert og visst!  <<l

Så sant - så sant, Jørn  :)

Må vel si det var de aller minste fiskene som skapte mest bryderi i dag. Om man ikke sørget for at fisken lå på bredsida i håven så forsvant den gjennom nettmaskene, og alle vet jo hva slags kaos det kan skape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...