Gå til innhold

Det glemte kastet . . .


-Lars-

Anbefalte innlegg

Kan hende det er noe der, jeg vet ikke. Det så jo lett ut men......er det kult nok  ???

Godt poeng, Turbo !

Jeg syntes jo fluefiske er gøy, men skal ikke legge skjul på at det er langt viktigere å være kul enn å få disse slimete fiskene på kroken, eller enda verre; i håven  :o  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt var litt ironisk ment med tanke på hvor mye skog og kratt jeg ofte koser meg med i bakslengen i området (marka) her jeg fisker. Poenget mitt var bare alt til sitt bruk. Overhodetkastet går nok aldri av moten selv om internetfenomenet kanskje legger mer vekt på andre kast i nåværende tid. Og flink, det er han helt sikkert. Kjenner ikke ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt var litt ironisk ment med tanke på hvor mye skog og kratt jeg ofte koser meg med i bakslengen i området (marka) her jeg fisker. Poenget mitt var bare alt til sitt bruk. Overhodetkastet går nok aldri av moten selv om internetfenomenet kanskje legger mer vekt på andre kast i nåværende tid. Og flink, det er han helt sikkert. Kjenner ikke ham. :)

Hvilken snor foretrekker du i dette trange markafisket ditt da? Jeg har brukt GL Presentation, men syns det presenterer så rælete. Fint om jeg får litt input her. Blir en del rullingskast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barrio er spennende. Har kun kasta med det ved et par anledninger, men kortklump-utgavene lader fort, og er flere ganger bedre enn feks Presentation på alle måter etter min smak. ps: Presentation er og blir et plaskete, tullesnøre med alt for brutal fronttapering og nedlegg...  ;D Sær? Tjæ.....  ;)

Til mitt markafiske brukes det som oftest longbellysnører aka highwater, wulff og Eikre... Føler jeg takler dem like godt til nærfiske som kortklump, og en sjelden gang innimellom så har man baksleng og vannkaste-muligheter i bøttevis  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein ligger ikke på latsiden nå om dagen. Til dere med problemer med bakslengen; Stein har løsninger for dere og ;D

Her er det snakk om vannkast,og det løser ikke problemet for de som såkalt har problemer med baksleng.

Skal du løse problemer med baksleng så må du også konsentere deg om bakslengen og ha en baksleng.

Dette er ikke noen løsning hvis du har ræva baksleng.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det kanskje Stein mener er at når du har kastet lenge nok og begynner med vannkast

så vil det ofte ta over for vanlige OHK i mange situasjoner der det strengt tatt ikke er nødvendig.

Overhodekastet blir benyttet mindre og mindre på tross av at det er fullt mulig å bruke det.

Hvis jeg har misforstått,så for all del ha meg unnskyldt. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...