Gå til innhold

#5-test i Alt om Fisk


Gjest Teton

Anbefalte innlegg

det er viktig å ha en god stang om man vil kaste langt uansett hvor god du er...

man klarer ikke å prestere like godt med en billig nybegynnerstang som en dyr' date=' god en.[/quote']

 

Jeg vet ikke om jeg tror på dette utsagnet uten videre, at det nødvendigvis er en klar sammenheng mellom prisen på en stang og hvor god den er å kaste med.

 

I de stangtestene jeg har gjennomført med lengdemålinger, har jeg aldri klart å se noen klar sammenheng mellom pris og kastelengde. Om du har en stang som er riktig konstruert, og der aksjonen passer deg, vil jeg påstå at prislappen har forsvinnende lite å si for kasteprestasjonene.

 

I motsetning til for relativt få år siden så produseres det i dag en mengde alldeles glimrende stenger i de lave prisklassene. Se bare på de positive tilbakemeldingene Streamstixstengene får i en annen tråd her. Jeg har ikke prøvd dem selv, men vet at mange erfarne fluefiskere og kastere skryter veldig av Hi-level og Slate-stenger. Jeg har kastet med flere kjempegode Vision og Guideline stenger i de rimelige prisklassene. Også om man titter på de mer "eksklusive" merkene finner du rimelige oppstenger, jeg synes ikke Sage Launch 9' #5 står tilbake for noe annet jeg har kastet med. Det kan også nevnes at i årets første 5'ercup, stilte Knut Ekelund fra Tønsberg, som jeg mener er en av landets aller beste enhåndskastere, opp med en skambillig Pool12-stang. Dette til tross for at han har en G. Loomis Streamdance Max Line speed hjemme i stanggarderoben. Knut gjorde neppe det fordi han synes synd på konkurrentene. :D Slik kan det fortsettes å ramses opp......

 

 

Mvh

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg deler hlt fullt ut synspunkter om at stangvalg er og blir en personlig greie. Vi kaster stort sett litt forskjellig alle mann. Derfor har jeg aldri eg.entlig fokusert på at man må kjøpe dyrt for at det skal gå enda lengre. Tvert i mot. Billige stenger som Pool12 og ikke minst Troutstix#4 og #5 har jeg mang en gang opplevd at kursdeltakere, kunder etc skryter mye av. Dette fordi de har en lettkastet jevn aksjon. Noe jeg også setter umåtelig pris på. Når jeg skal fiske, skal jeg FISKE, ikke stå å kjempe med en 100% timing for å få utnyttet max av en dyr stang. Nå er det heldigvis slik at mange "dyre" stenger også fremstår som svært lettkastede. Det gjelder bare å finne dem.

Når jeg tidligere har skrytt av Troutstix#5 er det fordi den har vært en "enkel" stang å kaste/fiske med. Når jeg siden går avgårde og skryter uhemmet av f.eks. Streamstix Evolution II, er det fordi jeg får fremdeles en svært lettkastet stang, som yter meg enda mer når jeg vader ut til midjedypt vann og er avhengig av å presentere flua på korte og lange hold. Raskere, mer spenstig, men likefullt en drøm. Det finnes nok flere slike stenger, jeg har bare ikke testet alle. Men bevares, det finnes dessverre mange "vanskelige" og dyre stenger der ute. Viktig at "drømmestanga" testes med en lineprofil du er kjent med, før kjøp.

Alt går langt med en tung klump og runningline. Og tester man en stang i #7 er ikke dette nødvendigvis overførbart til samme merke i #5.

Les gjerne testene, men for guds skyld, ikke bare hold dem i handa, test dem med snøre. laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler hlt fullt ut synspunkter om at stangvalg er og blir en personlig greie. Vi kaster stort sett litt forskjellig alle mann. Derfor har jeg aldri eg.entlig fokusert på at man må kjøpe dyrt for at det skal gå enda lengre. Tvert i mot. Billige stenger som Pool12 og ikke minst Troutstix#4 og #5 har jeg mang en gang opplevd at kursdeltakere' date=' kunder etc skryter mye av. Dette fordi de har en lettkastet jevn aksjon. Noe jeg også setter umåtelig pris på. Når jeg skal fiske, skal jeg FISKE, ikke stå å kjempe med en 100% timing for å få utnyttet max av en dyr stang. Nå er det heldigvis slik at mange "dyre" stenger også fremstår som svært lettkastede. Det gjelder bare å finne dem.

Når jeg tidligere har skrytt av Troutstix#5 er det fordi den har vært en "enkel" stang å kaste/fiske med. Når jeg siden går avgårde og skryter uhemmet av f.eks. Streamstix Evolution II, er det fordi jeg får fremdeles en svært lettkastet stang, som yter meg enda mer når jeg vader ut til midjedypt vann og er avhengig av å presentere flua på korte og lange hold. Raskere, mer spenstig, men likefullt en drøm. Det finnes nok flere slike stenger, jeg har bare ikke testet alle. Men bevares, det finnes dessverre mange "vanskelige" og dyre stenger der ute. Viktig at "drømmestanga" testes med en lineprofil du er kjent med, før kjøp.

Alt går langt med en tung klump og runningline. Og tester man en stang i #7 er ikke dette nødvendigvis overførbart til samme merke i #5.

Les gjerne testene, men for guds skyld, ikke bare hold dem i handa, test dem med snøre. laugh.png' alt=':lol:'>[/quote']

 

Enig !

Når jeg fisker har jeg full fokus på fisken jeg kaster på. Kastingen må gå helt automatisk. Troutstix#5 er i så måte en glimrende stang, man slipper å konsentrere seg om kastingen, men kan konsentrere seg om fiskingen.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror alle, på et visst stadium (et stadium vi alle er innom), at stanga i veeeeldig stor grad bestemmer...

 

...helt til vi blir så dyktige teknisk at vi forstår at det i liten grad er tilfelle... (tar noen år)

 

Tilstreb derimot en så god tilpasning av stangtype og snøretype som du klarer, etter det fisket og de kastvariantene du vil bruke og/eller spesialisere deg på.

 

Kanskje burde vi ha flere tester av stang- og snørekombinasjoner, relatert til ulike formål?

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er veldig opptatte av at det er viktig å ha en god stang når man skal kaste langt. Jeg synes at det er langt viktigere å ha en "god" stang når man skal kaste kort. Eller litt mer presist. Jeg synes at det er svært viktig å ha en stang som presterer godt når man trenger å få ut 5-15 meter snøre kjapt.

 

En god stang i mine øyne er altså en stang som; 1) ikke kollapser under lange kast (når mye snøre må holdes i lufta), og 2) jobber godt (spennes lett opp) selv med lite snøre utenfor toppringen. Min drømmestang er altså svært progressiv.

 

Når det gjelder punkt 1 så er det min soleklare oppfatning at de fleste stengene på markedet i dag presterer brukbart godt på lange kast. Det vil selvfølgelig være forskjeller, men jevnt over er det bra. Derimot synes jeg at ting varierer mer på punkt 2. Jeg har kastet med stenger i 6-7000 kroners klassen, som var komplett umulige å spenne med 2-3 meter snøre utenfor toppringen. På en av disse (en såkalt kastekanon) måtte jeg bruke 20-30 blindkast, og bedrive vill veiving i 10-20 sekunder før flua lå 10 meter ute på vannet. Det holder ikke! :? Denne stanga ble (ikke overraskende kanskje? ;) ) forkastet av undertegnede, og avskrevet som det reneste søppel. Forøvrig en stang som er en av de aller mest populære under femmercup`en... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror alle' date=' på et visst stadium (et stadium vi alle er innom), at stanga i veeeeldig stor grad bestemmer...

 

...helt til vi blir så dyktige teknisk at vi forstår at det i liten grad er tilfelle... (tar noen år)[/quote']

 

Ja du har vel et godt poeng der , men samtidig må vi ta høyde for at det er ikke alle som strever like hardt for å bli en god fluekaster.

For dem vil nok en stang som det er lett å føle seg fortrolig med , være svært viktig.At så langt de fleste stenger er mere enn gode nok er en ting, men du finner ikke nødvendigvis "godfølelsen" i dem alle.

Kanskje burde vi ha flere tester av stang- og snørekombinasjoner' date=' relatert til ulike formål?

 

Jan.[/quote']

 

Jeg tror nå en "ren" snøretest for ulike formål haddd holdt lenge.Stang/snørekombinasjon er jeg redd for ville bli for omfattende , men selvfølgelig hvis noen er villig til det ,sett i gang ;) .Et godt snøre ville stort sett være helt ok på de flest vanlige stenger/aksjoner.Snører ,vil på lik linje med stenger, få mindre betydning etter hvert som en blir flinkere og bedre teknisk.Men godfølelsen må jo være der selvfølgelig, men det er det jo kun oss selv som kan bedømme .

 

Det som jeg mener er primært i slike tester er ikke å kåre en vinner men å få plukket ut eventuelt "søppel" ,utfyllende beskrivelse av produktet eller få knekkt evtuelle myter som vi så eksempel på i denne testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror alle' date=' på et visst stadium (et stadium vi alle er innom), at stanga i veeeeldig stor grad bestemmer...

 

...helt til vi blir så dyktige teknisk at vi forstår at det i liten grad er tilfelle... (tar noen år)[/quote']

 

Ja du har vel et godt poeng der , men samtidig må vi ta høyde for at det er ikke alle som strever like hardt for å bli en god fluekaster.

For dem vil nok en stang som det er lett å føle seg fortrolig med , være svært viktig.At så langt de fleste stenger er mere enn gode nok er en ting, men du finner ikke nødvendigvis "godfølelsen" i dem alle.

Kanskje burde vi ha flere tester av stang- og snørekombinasjoner' date=' relatert til ulike formål?

 

Jan.[/quote']

Snører ,vil på lik linje med stenger, få mindre betydning etter hvert som en blir flinkere og bedre teknisk.

 

Helt ålreit det du skriver i innlegget ditt ovenfor ;) , men akkurat den setningen jeg siterer deg på her, er jeg faktisk ikke helt enig i. Snører har stor betydning, og snarere får de større betydning, ettersom det tekniske reportoaret øker. Men du mener kanskje at en som er god teknisk, også lettere behersker alle snøretyper? Ja, det er vel sant.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du mener kanskje at en som er god teknisk' date=' også lettere behersker alle snøretyper? Ja, det er vel sant.

Jan.[/quote']

 

ja ! ;) ..og også stang/snørekombinasjoner.Man kan vel også bli for opphengt i dette med stang/snørekombinasjon og da tenker jeg i hovedsak på wf snører .Et godt WF snøre passer til stort sett de fleste stenger er nå min mening .Enda enklere er det med en klump siden de gjerne kan

tilpasses i både front og bak. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøret er jo noe av det viktigeste for det er jo på en måte det som skal skytes ut. men selvfølgelig 98 prosent er jo opp til kasteren og stangen er laget for at kasteren skal kunne holde ut gjennom hele kastet.

det er jo litt smak og behag, så det bør man egentlig prøve selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes først og fremst at denne testen viser at det er flere stangdesignere som bygger stenger som er langt stivere enn det snøreklassifiseringen skulle tilsi. Skal ikke si at det er juks, men det er i alle fall urettferdig mot nybegynnere som ikke vet at en stang i klasse 5 faktisk skal bøye seg når man kroker en liten harr.

Det kan godt være at disse stengene som scoret høyt på ERN kaster et femmersnøre greit, men det kan ikke være eneste kriterium for en femmerstang. Det bør jo være en mulighet for å kjøre fisk og få en god fiskeopplevelse uten å måtte opp i mangekilosklassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert en avsporing, men jeg skaffet meg en såkalt bra 5èr stang i de øvre prisklasser for å nå ut til godfisken jeg vanligvis ikke når. Fisker vanligvis med en Sage LL klasse 3. Jeg rakk ut til fisken, men rettet kroken på første andre og tredje forsøk :evil: Jeg justerte så tilslaget og rettet kroken ytterligere x antall ganger. :shock: Jeg pakket sammen vidunderet og har lagret den på kontoret sammen med gamle saker jeg ønsker å glemme. Det går an å legge for mye snøre i vannet. Den gode gamle ligtlinen må nok gjøre jobben noen år til.

 

PS: dersom noen er interessert i stangen så er det en 4 delt Sage SLT klasse 5, brukt 1 time i Jølstra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du retter ut kroken med en SLT, som er en ganske rolig stang, så ville jeg absolutt ha byttet krokmerke! :D

Jeg har ennå tilgode å rette ut en eneste krok (bortsett fra ett merke) med min SLT, og den har kroket ca. 3-400 fisk mellom 1,5 og 2,5 kg.

 

MEN, jeg har absolutt sans for din smak på stenger :D . LL serien er noe av det mest delikate som finnes.

 

Jeg er ganske sikker på at det er mange som er interessert i SLT'en din. Den regnes faktisk for å være en "ren" 5'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Jeg har ennå tilgode å rette ut en eneste krok (bortsett fra ett merke) med min SLT' date=' og den har kroket ca. 3-400 fisk mellom 1,5 og 2,5 kg.

[/quote']

 

Hvilket krokmerke?

 

Jeg kutta også ut SAGE for mange år siden fordi de var gode kastestenger, men heller dårlige fiskestenger og absolutt ikke verdt prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags Skrevet: 04 Des 2006 23:28 Tittel:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hvis du retter ut kroken med en SLT, som er en ganske rolig stang, så ville jeg absolutt ha byttet krokmerke!

Jeg har ennå tilgode å rette ut en eneste krok (bortsett fra ett merke) med min SLT, og den har kroket ca. 3-400 fisk mellom 1,5 og 2,5 kg.

 

 

:D Hyggelig at du liker stang valget mitt TMags. Det kan være at jeg retter krokene som følge av krokmerke. 2Xfin tørrfluekrok av anerkjent merke. Jeg benyttet kun stangen til lange kast i stri elv. Kast jeg ikke klarer med 3 er stangen. Dette var det stangen var tenkt brukt til. Jeg tror det ble for høyt press på kroken som følge av mye snøre i strømmen. Klarte ikke å løfte nok snøre opp i luften under og etter tillslag. Dette er ikke problem med treer stangen da den ikke legger ut like mye snøre. Snøret er tynner og skaper ikke så mye press på krok heller. Siste fisken jeg ikke fikk ble kroket på nymfekrok. Da kom en del av leppen med fluen hjem igjen. Nok var nok og jeg byttet stang.

 

I stille vann, eller i mindre stri elv, eller som nymfestang er nok dette en perfekt stang. Fantastisk å kaste med. God å ta på. Fantastisk finish, i det hele tatt en lekkerbisk. :D

 

Når det gjelder størrelsen på fiskene dine TMags så er det med sorg jeg må bekjenne at fiskene som rettet krokene mine neppe var over halvkiloen :(

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg
Jeg kutta også ut SAGE for mange år siden fordi de var gode kastestenger' date=' men heller dårlige fiskestenger og absolutt ikke verdt prisen.[/quote']

 

Hei Fjellfant og andre som vil være så vennlige å svare meg!

 

Siden jeg er så enspora at jeg har fiska med den samme, gamle antikviteten, en SP590 to-delt må jeg få spørre: Hva er det som gjør den stanga så dårlig å kjøre fisk med? Jeg synes den er helt fantastisk selv, men hva vet vel jeg! laugh.png' alt=':lol:'>

 

Og som sagt, jeg har ikke peiling, selv om jeg skrev et innlegg her på Fluefiskesiden i fjor en gang. Der påsto jeg at det ikke spilte noen rolle hva slags stang man kasta med, for like langt kommer man allikevel. Snøre/luftmotstand/vekt er begrensningene her. Derimot er jeg enig i valget av personlige favoritter utfra enhver brukers lagte kriterier. Morsomt å prøve noe nytt, slik jeg selv erfarte i sommer. Men noe lenger kasta jeg ikke!

 

Må også spørre hva som har gjort min SP til ei dyr stang. Har vel hatt den i mer enn tolv år nå, og prisen lå vel på rundt 8.000,- den gangen jeg kjøpte den. Så da lurer jeg på dette: Hvorfor har dette vært ei dyr stang for meg? Fjellfant! Hvem av oss to har hatt størst utgifter på fluestenger de siste tolv åra?

 

Utfra min ringe erfaring, og med selvfølgelig unntak blant maestroene blant dere som skriver her på Fluefiskesiden, tror jeg at jeg kaster like godt som de fleste som diskuterer kasting. Rare greier med ei så gammal stang! ;)

 

Så: Hva har gått fremover? Hvilke stang skal jeg kjøpe meg til våren for å få noe vesentlig bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant
Jeg kutta også ut SAGE for mange år siden fordi de var gode kastestenger' date=' men heller dårlige fiskestenger og absolutt ikke verdt prisen.[/quote']

 

Hei Fjellfant og andre som vil være så vennlige å svare meg!

 

Siden jeg er så enspora at jeg har fiska med den samme, gamle antikviteten, en SP590 to-delt må jeg få spørre: Hva er det som gjør den stanga så dårlig å kjøre fisk med? Jeg synes den er helt fantastisk selv, men hva vet vel jeg! laugh.png' alt=':lol:'>

 

Og som sagt, jeg har ikke peiling, selv om jeg skrev et innlegg her på Fluefiskesiden i fjor en gang. Der påsto jeg at det ikke spilte noen rolle hva slags stang man kasta med, for like langt kommer man allikevel. Snøre/luftmotstand/vekt er begrensningene her. Derimot er jeg enig i valget av personlige favoritter utfra enhver brukers lagte kriterier. Morsomt å prøve noe nytt, slik jeg selv erfarte i sommer. Men noe lenger kasta jeg ikke!

 

Må også spørre hva som har gjort min SP til ei dyr stang. Har vel hatt den i mer enn tolv år nå, og prisen lå vel på rundt 8.000,- den gangen jeg kjøpte den. Så da lurer jeg på dette: Hvorfor har dette vært ei dyr stang for meg? Fjellfant! Hvem av oss to har hatt størst utgifter på fluestenger de siste tolv åra?

 

Utfra min ringe erfaring, og med selvfølgelig unntak blant maestroene blant dere som skriver her på Fluefiskesiden, tror jeg at jeg kaster like godt som de fleste som diskuterer kasting. Rare greier med ei så gammal stang! ;)

 

Så: Hva har gått fremover? Hvilke stang skal jeg kjøpe meg til våren for å få noe vesentlig bedre?

 

Hei Jostein, tenkte jeg kunne komme med mine erfaringer. Fint at du også kommer med dine. Men her skulle det handle om en stangtest i Alt om Fiske...... :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Siden jeg ikke tror det var kroken' date=' eller stangen, men rett og slett for mye snøre i for stritt vann. Gjør jeg da muligens noe feil ? Forslag og innspill mottas med glede.

 

Mvh Stig[/quote']

 

Jeg skal ikke være for påståelig, men jeg registrerte at du bruker 2x fine det har jeg svært dårlige erfaringer med. Fikk retta ut kroken på halvkilos fisk et par ganger og da var det slutt med de krokene. De var også av såkalt beste merke.

Min konklusjon er: Dette har nok ingen ting med for mye snøre i stritt vann å gjøre ei heller stanga, men rett og slett at kvaliteten på kroken ikke holder mål. Bytt til standard kroker å unngå 2x fine. De krokene som lages idag er så bra og lette at du trenger ikke 2x fine.

 

PS. Jeg understreker at dette er bare basert på mine egne og noen andres erfaring.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke tak i stort bedre fiskestang enn SP'en' date=' hverken i dag eller om 10 år ;)[/quote']

 

...må si meg enig laugh.png' alt=':lol:'> . Men Zaxis nærmer seg "like bra" tror jeg.

Men nå er det lenge siden jeg kastet med SP'n.

 

Det har forøvrig aldri vært så mye gode stenger på markedet som nå. Nesten vanskelig å finne en dårlig en, nesten.

 

Ang. krokmerket Fjellfant så tror jeg ikke jeg skal si det. Det vil gi et dårlig rykte på et merke som jeg vet fungerer utmerket godt Norge. Hva man foretrekker av myke eller harde kroker blir også et høyst personlig valg. Når jeg tenker etter så er det faktisk to merker :) .

 

Eh, skal vi se....stangtest ja. Det er spennende saker laugh.png' alt=':lol:'> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg
Du får nok ikke tak i stort bedre fiskestang enn SP'en' date=' hverken i dag eller om 10 år ;)[/quote']

 

Stanga blir nok ikke dårligere av at vi liksom har blitt litt kompiser! laugh.png' alt=':lol:'>

 

Fjellfant sa:

Hei Jostein, tenkte jeg kunne komme med mine erfaringer. Fint at du også kommer med dine. Men her skulle det handle om en stangtest i Alt om Fiske......

 

Jada, Fjellfant. Jeg vet hva tråden har handlet om. Du kom med din betraktning av et stangmerke, jeg svarte deg med min. Siden jeg svarte deg, så har kanskje det utrolige skjedd at jeg ikke var den første som fikk tråden til å skli ut? :D

 

Dessuten vil det jo være mer interessant å få vite spesifikt hva du har å utsette på en Mercedes. "Mercedes er noe dritt, så det kjører jeg ikke lenger!" Tillater du deg å komme med slike utsagn, så tillater jeg meg å spørre deg hvorfor. :idea:

 

Det var en gang en som skrev dette som svar på at jeg hadde fleipa om stanga hans: "Tøff eller, Jostein?! Si hva du vil om kona og bilen - kanskje også katten, men kom ikke her og antyd at stanga ikke er av god kvalitet!" laugh.png' alt=':lol:'> (Her må nevnes at dette er snakk om fluestanga, selv om alt snakket om lengder kan få en til å lure en smule)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg er av den oppfattning at alle de stangtestene som utføres i diverse blader og magasiner egentlig ikke har annet å bidra med enn å trigge min lyst til å prøve nye stenger.

 

Til syvend og sist er det faktisk jeg som avgjør hvilken stang jeg liker best og som fungerer best til mitt tørrfluefiske.

Hva alle disse testerne måtte mene er egenlig totalt uinteressant så lenge jeg kan få muligheten til å prøve stenger og finne den jeg trives best med.

 

Det hadde vært gøy engang å hatt en titalls stenger hvor alle merkenavn og kjennetegn fra stangprodusenten var fjerna, og utifra det kunne prøvd ut stengene og plukket ut den man likte best. Kan jo hende man hadde blitt overraska over både hvilket merke man endte opp med og hvilken pris man havna på. Det er kanskje sånn man burde teste stenger?????

 

En annen ting er også at blant de siste 10 testene jeg har lest så får stort sett alle stengene meget god kritikk og høy score, uavhengig av om de koster 2000 eller 8000 kroner. Det sier meg at kvaliteten har økt enormt de siste årene på dagens fluestenger.

 

Trenger vi disse testene i det hele tatt?????? Ja fordi gutter er gutter (ha meg unskyldt dere jenter som leser dette, det er fortsatt en guttegreie) og vi elsker slike tester, og så er det fortsatt vanvittig gøy å lese disse testene.

Men rent praktisk, er svaret mitt NEI. Fordi vi er helt og holdent i stand til selv å finne den stanga som passer best. (med litt veiledning da selvfølgelig for den helt ferske fluefiskeren)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig, og takk for sist laugh.png' alt=':lol:'>

Du kjøpte ikke "katta i sekken". Men du og jeg må snakke litt sammen, jeg har noe jeg tror du ville sette umåtelig stor pris på... :oops:

Send meg en mail eller ring, så skal vi dra ut å kaste/fiske med min "nye" #4. Spennende saker.......

Godt å lese at Tore (tmags) snakker fint om andre stangserier, selv om vi vet han ikke kommenterer skryt "hans eget" stangmerke får 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...