Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl
Hei Terje.

Går du inn her:

http://www.grandesfluefiske.no/bestilling/produkter.htm

klikker på "syntetisk" i menyen' date=' finner du Gummiben type MIKRO. De skal være halve tykkelsen av vanlige gummiben.

Her ser du et eksempel på en jeg har lagd, hvor jeg har brukt dette, vet ikke helt om det er natt/dag forskjell men er vel noe mindre. Dette er en krok #12. Beklager den dårlige vinkelen på flua.[/quote']

 

Takker så mye for tipset. :D:D

 

Den ser tynnere ut ja. Skal prøve den varianten.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over ei nettside som solgte "micro rubber legs" i spraglet farge (Tarantula).

Men min teflon-hjerne har selvsagt glemt adressen :evil:

Jeg liker spraglede materialer da det tilfører flua mye liv, f.eks rapphøns, perlehøne, tiur, cree hane osv.....

Skal jeg lage "Daddy" med fasanhalefibre bruker jeg gullfasan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Etter inspirasjon fra Terje Refsahl, Jan Erik Lund, og Tore Slettengens tidligere fluer i denne tråden, dukket denne lille paraloop myggklekkern opp i flueboksen min i kveld. Etter å ha prøvd paraloop konseptet nå i kveld, er dette noe jeg garantert vil bruke mere framover. Det var både moro, og gikk ganske greit etter litt trening. :)

post-0-13949847383353_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Etter inspirasjon fra Terje Refsahl' date=' Jan Erik Lund, og Tore Slettengens tidligere fluer i denne tråden, dukket denne lille paraloop myggklekkern opp i flueboksen min i kveld. Etter å ha prøvd paraloop konseptet nå i kveld, er dette noe jeg garantert vil bruke mere framover. Det var både moro, og gikk ganske greit etter litt trening. :)[/quote']

 

Visst er det moro laugh.png' alt=':lol:'>

Det var en tøff liten myggklekker det gitt. laugh.png' alt=':lol:'>

 

Bra jobba. :D:D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usannsynlig mye tørr(& trasig :D )fluer her.

Her kommer en av favorittnymfene mine, "Flashback Pheasant Tail".

Mangler kun en dråpe epoxy på vingesekken.

.....Jada, jeg vet at bildekvaliteten suger ;)

 

Flashback-Pheasant-Tail.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun
Hos Nordisk fiskeutstyr har døm veldig tynn mikro-rubber fra Spirit River i forskjellige farger....og det er skikkelig tynt! :)

 

Det er riktig som Tore sier. På Nordisk har de originalen av Micro Round Rubber. Tundra fører også noen tynne gummibein.

post-0-13949847383962_thumb.jpg

post-0-13949847384332_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hos Nordisk fiskeutstyr har døm veldig tynn mikro-rubber fra Spirit River i forskjellige farger....og det er skikkelig tynt! :)

 

Det er riktig som Tore sier. På Nordisk har de originalen av Micro Round Rubber. Tundra fører også noen tynne gummibein.

 

Takker og bukker. :D

Det stemte det. Nå er det bestillt.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall fin nymfe Lars M.

Hva slags flashmateriale har du brukt i vingesekken?

Denne skal jeg binde noen av :D

 

Har brukt "Mirage tinsel", farge opal.

Originalt brukes det vanlig pearl flashabou, men synes denne skaper mere refleks samt at den bryter flere farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Har ikke sett kombinasjon av vinge og paraloophackle før, derfor ble jeg i tvil. Fin flue!

 

Nå går de siste eksemplarene av "Stuck chuck midge" # 18-22 inn i boksen.

Prøvde den for første gang under fjærmyggklekkinger i sommer, nå er den fast inventar! Gjett om den leverte.... Ørreten elsket den, sjørøya enda mere :D

Begge fiskene i avataren falt for et gråbrunt eksemplar i str. 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Så kom endelig micro rubber legs i hus.

Ganske så mye tynnere og mye mer egnet som bein de her.

 

Takker for alle tips laugh.png' alt=':lol:'>

 

Tok noen raske bilder men på grunn av at jeg hadde litt dårlig tid, så ble de ikke spesiellt bra. Derfor lagde jeg en liten variasjon i bildet i dag.

 

Terje!

post-0-13949847392251_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hei Terje dette var da en lekker liten skapning' date=' bruker du foam for å lage halen på den også ?

 

mvh

 

Ivar[/quote']

 

Takker for det. :D

Ja i denne har jeg brukt foam over hele linja :D

 

Du ser den bedre på en av de foregående sidene.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ulf skrev:

En Leptophlebia-nymfe. Ikke verdens vakreste kreasjon. Men det kan jo hende en svaksynt ørret lar seg lure i halvskumringen til sommeren

 

Jeg ser ikke bort i fra at en ørret med godt syn lar seg lure av denne også ;);)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...