Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest AndreBrun

Ehhh, nå ble jeg for en gang skyld svar skyldig fordi jeg ikke har prøvd helt rådyr eller elg før til ørret, men jeg tror/antar at rådyret kan driftes dead drift, Lars - men elgen er jeg ikke sikker på :D

 

Lars, på grunn av fly tilbake på søndag under DFF må jeg binde tidlig søndag. Går det greit slik som sist? PM eller mail meg gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

I dag fikk jeg endelig tak i de nye cdc fjærene fra Nordic og det var en særdeles gledelig overraskelse. Spesiellt gledelig var jumbo cdc, makan til tette cdc fibre tror jeg ikke jeg har sett før. Kommer til å bli en drøm å legge cdc i papirklemme med disse.......

Det var også mange interessante farger og en meget god ferdig blandet dubbing.

Selected cdc var også utrolig flott.

 

Legger ved noen cdc no hackle døgnfluer..........bakkroppene er en cdc fjær som er tvunnet og surret rundt kroken.

 

 

Terje!

post-0-13949847404111_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Hvem selger egnede papirklemmer til cdc' date=' tro ?

Den jeg har er for stor til at den er særlig brukervennelig !

Regner med man må betale en latterlig sum skal man kjøpe fra en fluefiskeforhandler ![/quote']

 

Hei Godsmack!

Jeg kjøpte mine av Staffan. De følgte med serafil tråd pakka. De er små og meget godt egnet for cdc.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem selger egnede papirklemmer til cdc' date=' tro ?

Den jeg har er for stor til at den er særlig brukervennelig !

Regner med man må betale en latterlig sum skal man kjøpe fra en fluefiskeforhandler ![/quote']

 

Marc Petitjean sitt system er jo fint, men som du sier; det koster litt mer enn ei vanlig papirklemme. Du kan se det her:

 

http://www.petitjean.ch/eng/MagicTool/default.asp

 

Bjørnar F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marc Petitjean sitt system er jo fint' date=' men som du sier; det koster litt mer enn ei vanlig papirklemme. Du kan se det her:

 

http://www.petitjean.ch/eng/MagicTool/default.asp

 

Bjørnar F[/quote']

Jada, har sett litt på dette, og det ser bra ut !

Men da jeg ikke engang fikk ut fingern og kjøpte det til halv pris hos Thorsbua har jeg vel ikke andre enn meg selv å skylde på laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jævlig bra.... :D .

Kan prøve å omformulere litt.... Er ikke falskjermhackel kun for å få flua til å flyte, eller er det en silluett-greie med den også..? Og hvis det kun er for å få flua til å flyte er det vell litt mot sin hensikt å vekte opp flua med goldhead. Kan jo være at du ønsker flytt de første metrene for så å fiske den vått....eller?

 

Skjønner vell egentlig ikke helt hvordan man fisker den flua. Det her ble kanskje litt rotete(igjen.. :? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var like før jeg brukte den Tjekkersaken jeg fikk deg oppi Trysil den gangen Lars, den med 5-6 kulehuer på....,men jag hadde ikke lyst til å lime på fallskjerm på den.....var nok litt for redd for å få den i bakhue ved praktisk fiske! :D

 

En sak jeg har hørt og ikke vet helt om er sann var historia om en Normann som bestilte 200 fallskjerm-duns fra Asia og fikk tilsendt 200 nydelig bindte fallskjerm-duns på dobbeltkrok.....den er vanskelig å slå.....hvis det er sant da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var like før jeg brukte den Tjekkersaken jeg fikk deg oppi Trysil den gangen Lars' date=' den med 5-6 kulehuer på....,men jag hadde ikke lyst til å lime på fallskjerm på den.....var nok litt for redd for å få den i bakhue ved praktisk fiske! :D[/quote']

 

Hehe... Ja du må ikke ankre helt opp!!

Men du er en kreativ sjel, så du får nok bruk for den Tsjekkeren å.. ;)

 

Jeg har en liten plan med ei flue nå.... men skal sjekke ut om den funker først.... Kan bli veldig bra...

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har fulgt med på inspirasjonstråden på GG har sikkert fått med seg Slettengen's utallige varianter der hvor han bruker flatbraid tinsel kombinert med forskjellige typer med antron 'luftboble' :) Dette er varianter som ser utrolig spennende ut, så da får en prøve og binde noen av de til sesongstart ;)

 

19149_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er forsatt på cdc kjøret.

Ingen nye mønstre men kun kos med en cdc som er utrolig gøy å jobbe med.

Legger ved en cdc spent spinner og en cdc parachute.

Lagde fallskjerm hackle ved å legge cdc i papirklemme og deretter i serafil bindetråd. Lengden på cdc jumbo passer ypperlig til dette.

 

Har brukt kun cdc som materiale på disse fluene med unntak av halefibre av Coq de leon hackle.

 

Terje!

post-0-13949847405172_thumb.jpg

post-0-13949847405662_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsatt på cdc kjøret.

Ingen nye mønstre men kun kos med en cdc som er utrolig gøy å jobbe med.

Legger ved en cdc spent spinner og en cdc parachute.

Lagde fallskjerm hackle ved å legge cdc i papirklemme og deretter i serafil bindetråd. Lengden på cdc jumbo passer ypperlig til dette.

 

Har brukt kun cdc som materiale på disse fluene med unntak av halefibre av Coq de leon hackle.

 

Terje!

 

Lækkre fluer Terje :) Ser at jeg må ta meg selv i nakken for å binde opp noen cdc fluer, ligger litt etter der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Er forsatt på cdc kjøret.

Ingen nye mønstre men kun kos med en cdc som er utrolig gøy å jobbe med.

Legger ved en cdc spent spinner og en cdc parachute.

Lagde fallskjerm hackle ved å legge cdc i papirklemme og deretter i serafil bindetråd. Lengden på cdc jumbo passer ypperlig til dette.

 

Har brukt kun cdc som materiale på disse fluene med unntak av halefibre av Coq de leon hackle.

 

Terje!

 

Lækkre fluer Terje :) Ser at jeg må ta meg selv i nakken for å binde opp noen cdc fluer' date=' ligger litt etter der[/quote']

 

Takk for det Jan Erik :D

Måtte jo prøve ut cdc`n du skaffa meg, vet du :D

Jeg ringer, du bringer........ :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...