Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

dette her Jan Erik , det er sånn en bare vet funker utmerket . å ikke minst er super raske å fylle boksen med.

 

Kan brukes til det meste avhengig av størrelse å farge!

 

Jepp, regner med at det er et utallig muligheter. Og ja....superkjapp og binde. Og sist men ikke minst, måten den kan fiskes på både i tørr variant hvor en gir den en dråpe med cdc olje og den flyter som en dupp.Og som litt våtere variant hvor man ikke forimpregnerer cdc'n og fisker den tørt først, for å så ta 'våtfluesvingen' og *smakk* så sitter'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe Fine fluer terje, men du kan da ikke gjøre annet en å binde :o F.. katta så mange nye mønstre

 

Du har et poeng der gitt ;D ;D

Sitter for tiden i husarrest, på grunn av en kneoperasjon. Istedet for å se dårlige amerikanske filmer, setter jeg meg ned ved bindestikka. Setter på litt fet rock musikk, og binder som bare f......... ;D ;D

 

Terje!

 

Du får se det posetive i det Terje, at operasjonen ikke skjedde i den beste Aurevilli tiden i Rena. Men da hadde du vel uansett ikke møtt opp til avtalt time tenker jeg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

hehehe Fine fluer terje, men du kan da ikke gjøre annet en å binde :o F.. katta så mange nye mønstre

 

Du har et poeng der gitt ;D ;D

Sitter for tiden i husarrest, på grunn av en kneoperasjon. Istedet for å se dårlige amerikanske filmer, setter jeg meg ned ved bindestikka. Setter på litt fet rock musikk, og binder som bare f......... ;D ;D

 

Terje!

 

Du får se det posetive i det Terje, at operasjonen ikke skjedde i den beste Aurevilli tiden i Rena. Men da hadde du vel uansett ikke møtt opp til avtalt time tenker jeg? ;)

 

Det kan du skrive under på at jeg ikke hadde gjort. ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Terje!

Her er noen mere detaljerte bilder av fluene.

 

 

 

Takk skal du ha, Lars. ;D

Den hvite foamen (antar det er foam). Er det først og fremst for å gjøre flua synligere for deg eller er det andre grunner, og er det gummibein du har brukt???

 

Knall fine fluer de der Lars.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje!

Her er noen mere detaljerte bilder av fluene.

 

 

 

Takk skal du ha, Lars. ;D

Den hvite foamen (antar det er foam). Er det først og fremst for å gjøre flua synligere for deg eller er det andre grunner, og er det gummibein du har brukt???

 

Knall fine fluer de der Lars.

 

Terje!

 

 

Foamen er kun for å synliggjøre flua. Bruker ofte denne flua som attraktor i skikkelig ruskevær, da er det greit å ha et blikkfang.

Det er gummibein jeg har brukt. Til sommeren har jeg som mål å ta ørret over 4 kg på tørt, da kommer slike fluer til sin rett :-)

 

Her svømmer det schvære fisker .......

post-0-13949847732169_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en Aurii for små korte kast, ser så bra ut i elva men proppelerer. Men har skikkelig troen på små utstikkere av elva, glatte små bakevjer. er mange av disse i aurri elva mi, har som regel også noe kjerr/buskker man kan hjemme seg bak, derfor korte kast.

Heheh er ikke mye på denne flua som er bundet fra sckratch men:)

post-957-13949847759806_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er en Aurii for små korte kast, ser så bra ut i elva men proppelerer. Men har skikkelig troen på små utstikkere av elva, glatte små bakevjer. er mange av disse i aurri elva mi, har som regel også noe kjerr/buskker man kan hjemme seg bak, derfor korte kast.

Heheh er ikke mye på denne flua som er bundet fra sckratch men:)

 

Den var jo snerten da. 8)

Hva slags vingemateriale er det der?????

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Om ca en mnd, (vær og vind tatt i betraktning) begynner steinfluene å røre på seg ved Glomma`s bredder.

Disse fluene bruker jeg sjelden, men er greie å ha noen dager i mars/april. De er raske å binde og består av litt svart dubbing, vagwing og cdc.

 

Terje!

post-0-1394984778995_thumb.jpg

post-0-13949847790441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott flue Terje!!

 

Unnskyld at æ spør, men... Har du familie, vænna etc...??

Kvær gang æ logge på har du lagt ut et nytt mønster!  Ikke at ikke det e positivt, lurte bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Mathisen : Når du binder denne Madam X flua, begynner du da med å feste hjortehårene, for så å dra dem bakover ?

Og bruker du de hårene som havner under krokstammen til hale og oppbygging av kropp ?

Fikk lyst til å prøve meg på denne  :)

Noen som vet om det finnes steg for steg beskrivelse av hvordan denne flua bindes noe sted ?

Meg og hjortehår har ikke vært noen god kombinasjon tidligere, så de caddisene jeg har ser ikke ut i måneskinn  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Flott flue Terje!!

 

Unnskyld at æ spør, men... Har du familie, vænna etc...??

Kvær gang æ logge på har du lagt ut et nytt mønster!  Ikke at ikke det e positivt, lurte bare :-)

 

Knall godt spørsmål. :)

young (definisjonsspørsmål.....), free and single..... ;D

Alle kompisene er gift og har unger og holder på med sitt, så da kan jeg fokusere på det som gir livet mening og da er vel fluefiske/fluebinding et godt alternativ........  ???:) :)

De fleste kompisene er forøvrig også ihugga fluefiskere, og sitter godt spredt rund om i det ganske land.(har heldigvis noen av dem i Hamar og omegn også.....)

Når man da i tillegg har blitt student på sine gamle dager, så blir det alltids litt tid til overs til å dyrke favoritthobbyer (les livsstil......) og da kan jeg kose meg glugg i hjel her på fluefiskesiden. Føler vel egentlig at jeg er del av en familie her på denne glimmrende siden.......så jeg klager ikke på tilværelsen ;D ;D

........å til sommeren skal jeg tilbringe stort sett hver dag ved elva mi, sammen med en haug av gode fluefiske kammerater/nerder........ahhhh for et herlig liv..... ;D ;D

 

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

He he he ja du sier noe der Terje!

Du skal ikke se bort fra at jeg å daggeren kommer å banker på døra di i persvika til sommeren! :);D

 

Du er hjertelig velkommen Eirik. :)

Du kan jo veien allerede..........

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er også snart mygg tid. De første myggene som viser seg i glomma er heldigvis ikke av de aller minste.

Jeg har lagd en palmermygg variant med cdc hackle bundet med paraloop teknikk,

Myggen ser ut som en skikkelig ulldott, men nå er det ingen irriterende hackle på undersiden av kroken.

Jeg inbiller meg at flua på denne måten får et veldig lett avtrykk på grunn av den myke og lette cdc`n.

I tillegg vil hackle fibrene bevege seg litt på elva på grunn av paraloopen, da denne blir bevegelig.

 

Jeg har bevisst valgt å ikke trimme flua alt for mye bare for å vise hvordan den ser ut, her kan man rive bort eller klippe bort fibre etter behov.

 

Terje!

post-0-13949847826162_thumb.jpg

post-0-13949847826761_thumb.jpg

post-0-13949847827182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det der så meget giftig ut Terje!

 

Du får fram kroppen samtidig som du får intrykket av liv. Eller at den surrer på vannet som vi sier.

Dere Renagutta burde danne Fluefiskeklubben Paraloop.

 

Har ikke testa`n enda så det skal bli spennende når myggene begynner å prege Glomma om ikke alt for lang tid.

 

Fluefiskeklubben paraloop, god ide` ;D ;D

Skal drøfte det med Tore S,Tore LR, Jan Erik og Ole Marius ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Mens vi er inne på paraloop.....

Da jeg satt å surra de myggene i går, satt jeg samtidig å funderte på om det var mulig å bruke dette på en eller annen måte til å lage noen vårfluer.....

Så tok jeg meg en tur inn på Glommaguiden og la inn et bilde av myggen, og tru det eller ei ikke lenge etterpå hadde Tore Slettengen lagt ut bilder som tydelig beviste at det lot seg gjøre. :) :)

Takker og bukker Tore..... ;D ;D

 

Dermed var det gjort, det var bare nok engang å sette seg ned ved bindestikka å forsøke å få til dette.

 

Denne flua kan også friseres etter forgodtbefinnende.........

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...