Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Nok en hekleflue; Streaking Torild  :D

 

(Litt dårlig formklipping av fremkropp, men den fanger sikkert fisk likevel.)

 

Herlig kreativt :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har sittet å lagd vårfluer i forskjellige varianter to kvelder på rad og ville prøve en ny .

Fant en variant av Vinc Wilcox som heter A.C. ( Anything Caddis ) som så spennende ut .

 

Krok 12 tmc 2488 med vinnylkropp og vinge av rådyr og oliven hacle .

Skal bli morro å prøve denne om noen måneder  ;D ;D

post-404-13949853571097_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt litt å knotet i kveld med blandt annet biots kropper. Her er resultatet.

 

Jeg trenger noen innspill på den cdc-no hackle, har ikke bundet slike før så bare kom med forbedringer.

 

 

 

Hei Isak,

 

Det er litt vanskelig å se vinkelen på vingene. Men det er viktig at det de sitter 45grader til siden, de skal være med å bære og stabilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bundet opp noen nye cdc-no hackle, med to vinger å hele stasen ;D Ikke så spennende dette heller, men du verden så morro å få det til. (synes jeg selv i allefall)

 

 

Der har du'n! Ser bra ut dette Isak! Den der kommer til å fiske bra. For å lettere splitte vingene bruker jeg en slik liten puslete cdcfjær som jeg ellers ville ha kastet. Polygarn funker også. Men, du får det til bra uten. Nå må du lage oliven, det er min favoritt og der jeg mener det er viktigst. Krok 14 og 16, gjerne 18 også. Til baetis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du'n! Ser bra ut dette Isak! Den der kommer til å fiske bra. For å lettere splitte vingene bruker jeg en slik liten puslete cdcfjær som jeg ellers ville ha kastet. Polygarn funker også. Men' date=' du får det til bra uten. Nå må du lage oliven, det er min favoritt og der jeg mener det er viktigst. Krok 14 og 16, gjerne 18 også. Til baetis.[/quote']

 

Knall! Jeg har en hel haug med plygarn og organza som vinger, men har så langt ikke bundet cdc så mye. Morro å få til den også. Har jo naturlig nok ikke fisket så mye med dem heller. Den som er avildet er krok 14, får vel bare starte opp bindestikka å binde videre ;D Takk for inspillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Godsmack !

 

Fine fluer - fine fluer  ;D - kan ikke se fejl på dem!!!!

 

Kan se, at du også synes, at det er ok med orange vinge - eller er det den manglende "hvidbalance"  ;) ;)

 

Faktisk så bruger jeg selv orange - og fanger fint med fisk - til vinge på tørfluer, da jeg ofte kan have svært med at se en hvid vinge i modlys eller mod skum på elva....

 

Er det også på den baggrund at du bruger orange ??

 

Mvh

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se, at du også synes, at det er ok med orange vinge - eller er det den manglende "hvidbalance"  ;) ;)

 

Faktisk så bruger jeg selv orange - og fanger fint med fisk - til vinge på tørfluer, da jeg ofte kan have svært med at se en hvid vinge i modlys eller mod skum på elva....

 

Er det også på den baggrund at du bruger orange ??

 

Mvh

Torben

Hei Torben !

Ja, jeg bruker gjerne orange i vingene på mine tørrfluer, av samme grunn som deg ! Ser ikke ut som fisken finner det mistenkelig heller  ;)

Bruker også orange cdc på bibio-fluer, og noen ganger på maur !

Bakgrunnen på disse bildene er faktisk ei kritthvit papplate  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har akkurat kommet igang med vinterens flueproduksjon, så det er litt ymse resultater  ;D

Noen er nok i grenseland for å kalles imitasjoner, men fisken syntes ikke å bry seg nevneverdig . . .

Og hvitbalanse, hva er det  ;D ?

 

 

 

Rett og slett kanonflotte fluer, Godsmack :) :)

 

Bare for moroskyld la jeg to av bildene dine i Lightzone og endret på hvitbalansen,skarphet og lys (zonemapper)

Tar sjansen på å vise dem, si fra hvis du ikke liker det så sletter jeg dem med en gang.

 

Terje!

post-0-13949853688004_thumb.jpg

post-0-13949853688497_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble endring til det bedre dette ja, Terje  ;)

Skal sies at jeg tok disse bildene i hui og hast, så jeg visste resultatene ikke ville bli all verden !

Funksjonen "Intense farger" var også på, fant jeg ut i etterkant, og det gjorde nok ikke resultatet bedre  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ble endring til det bedre dette ja, Terje  ;)

Skal sies at jeg tok disse bildene i hui og hast, så jeg visste resultatene ikke ville bli all verden !

Funksjonen "Intense farger" var også på, fant jeg ut i etterkant, og det gjorde nok ikke resultatet bedre  ;D

 

Resultatene dine var mer enn bra nok. :) Ville bare gjøre litt reklame for Lightzone som jeg storkoser meg med :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...