Gå til innhold

Neste sommer ......


Espen Tversland

Anbefalte innlegg

Jeg er i godt humør - mitt fantasiske Arsenal (kidsa) vant igjen ..

 

Men... inspirert av tidligere sommer bilder/minner : Hvor går turen neste år?

 

Jeg har en veldig hektisk periode med jobb og utstilling vår og høst, så mitt fiske vil hovedsaklig skje i nordmarka(oslo)

Jeg vurder å gå på tvers av nordmarka - 1-2 i et strekk uker under "værste" vulgata klekking - det vil nok bli det største høydepunktet til neste sommer

 

men hvis tid og fiskegudene vil meg godt -vil jeg oppsøke noen østlandselver også

 

Hva er planen din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007 inneholder følgende planer:

 

Mars - Florida og Connecticut, henholdsvis redfish og striped bass eller bluefish-fiske - tre dagers fiske på 2 uker ferie.

April - Sjø-ørret i Tønsberg

Mai / Juni - Ei langhelg i Rena, ei langhelg i Nordmarka

Sommeren - havfiske på Vestlandet - lyr, makrell og havabbor

Høsten - Rena igjen og mest sannsynlig en tur til Nord-Sverige.

 

Ellers blir det MYE SØ-fiske i Oslofjorden i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det eg veit pr dags dato er at eg skal ei veke til Rena (1. uka i juli) og to langhelger til fjellet. Blir jo mangen turer her i lokale vann og fisker småfisk og da........øver litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to måneders ferie til sommeren' date=' og må bruke en uke med kjærringa i syden. Ellers tror jeg kanskje at det kan bli turer (hver dag?)etter ørret og røyebamsene her i Finnmark og de i Trøndelag 8)8)8)[/quote']

 

Nei lærere og kvinnfolk ....

 

RJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste sommer ser det ut som at jeg kommer til å jobbe ganske nært et av de beste stedene for SØ-fiske i Porsanger. Antar jeg må ha ny stang da :) Skal også prøve Lakselva og andre litt større elver, har kjøpt min første tohandsstang. Men, det er i alle fall sikkert at jeg skal på en lengre fjelltur. Forrige sommer hadde jeg ingen lange turer, liksom noe som mangler da. Tror det blir til Stabbursdalen, har noen fisker der jeg har noe uoppgjort med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007 inneholder følgende planer:

 

Mars - Florida og Connecticut' date=' henholdsvis redfish og striped bass eller bluefish-fiske - tre dagers fiske på 2 uker ferie.

April - Sjø-ørret i Tønsberg

Mai / Juni - Ei langhelg i Rena, ei langhelg i Nordmarka

Sommeren - havfiske på Vestlandet - lyr, makrell og havabbor

Høsten - Rena igjen og mest sannsynlig en tur til Nord-Sverige.

 

Ellers blir det MYE SØ-fiske i Oslofjorden i vinter![/quote']

Virker som et skikkelig drømmeopplegg :D

 

 

det blir vel mye SØ fiske for også meg fremover, og kansje noen turer i marka etterhvert :P

Og så ser jeg frem til fiske etter ørret i telemark :D

Det blir nok en tur til vestlandet når laksesesongen starter også, da vi skal besøke familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med turer etter småørret her hjemme. Faktisk taes det allerede ørret på tørt i vanna rundt Kristiansand, så fjæremyggen er nok bra aktiv nå. Heldigvis er vi forskånet for kulde som kan leggge is på fiskevannene her nede i vinter. Det blir nok en tidlig start på fisket i år.

Til sommeren blir det 4-6 uker på Finnmarksvidda. Der oppe blir det turer etter stor harr og røye. Noen ørretfanter slenger det nok også på. Har mitt faste sted der oppe, men kommer og til å reise litt rundt og prøve nye og ukjente steder.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stakkars student som må jobbe hele sommeren, så blir det men en lang helg til sulldalslågen for å prøve ørreten der og en helg i østerdalen ett sted.

Men sommeren 2008 når student tilværelsen er over, da bærer det 2uker rett til finnmark!! JIPPI laugh.png' alt=':lol:'>

 

Vi får håpe at det ikke blir en alt for tørr sommer og at alle sitter igjen med gode minner fra sesongen 2007.

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren blir det vel ikke de helt store utskeielsene når det gjelder fisketurer, som student må nok sommeren brukes til å jobbe :(

 

Blir vel stort sett med noen småturer rundt på Østlandet. Men siden jeg sommeren 2006 hadde en tre ukers knalltur på Finnmarksvidda som jeg fortsatt lever på, skal det vel gå på ett vis :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på en bra sesong jeg også :D

 

- 13-21 April, Irland.

- 24 juni - 1 juli, Voss kombinert fiske og ekstremsportsveko!

- 7-12 juli, Vindelfjellene.

- 2 uker fiske som ikke er bestent ennå....mulig trøndelag!!

 

Ellers satser jeg på å få med alle NC og NM på Gol, resten av helgene blir det diverse fisketurer. Denne sommern skal det fiskes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se.......

 

7-17 mars, Honduras etter bonefish, permit, tarpon, m.m.

En uke i juni til Baja California, Mexico etter tuna, dorado og billfish

To uker laksefiske i Trondelag i august

Det blir nok noe til hosten ogsaa, men har ikke helt bestemt dette

 

Ellers haaper jeg det blir en del turer langs kysten og offshore her i Texas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt noe særlig enda, men skal nok sette av litt tid til vestlandet og mørekysten denne sommeren. Har fått noen "hemmelige" tips som skal testes ut... ;)

 

Det eneste som er ferdig booket er en tur til Kola, og så blir det å reise "der det skjer noe" resten av sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Siden jeg har en hytte/koie rett ved Renas bredder, så blir nok mesteparten av sommeren tilbrakt der. (Hvis det er noen her på fluefiskesiden som skal til Rena så er dere hjertlig velkommen nedom Persvika for en prat og et par kalde halve.......) Unntaket er 1 uke midt i juli hvor jeg skal på den tradisjonelle årlige gutteturen sammen med en 8-10 kompiser, til ei elv ett sted i Norge.... ;);)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gode varme følelser når jeg leser om "sommer drømmer".

I år har jeg lagt INGEN planer. Å gud hvor deilig, egentlig....

Mine brødre og jeg hadde vår første sommer med fluestang på Hardangerviddas vestvidde, Viveli og Veigdalen. Vi campet og hadde det moro, fisket med Olsen våt, og andre klassikere. tror t.o.m en Royal Coachman #8 ga endel matfisk til bålet vårt...he-he.

 

Har ikke vært på akkurat samme sted siden den gang, begynte å lese fluefiske relatert stoff, og alle andre anbefalte steder måtte jo prøves.

I år har jeg voldsomt lyst til å pakke sekken igjen og nyte en liten uke hvor vi startet vår kjære hobby. Kanskje opplevelsene mine denne gang vil bli helt annerledes enn første gang? laugh.png' alt=':lol:'>

Kanskje jeg skal prøve en tørr Olsen iår ;)

 

:shock: Glemte jo EM førde.....der kan bli moro...og selvsagt NM Gol, for å treffe mange hyggelige mennesker igjen. Lenge siden sist gutter, snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...