Gå til innhold

Den samme elva!


Pål H

Anbefalte innlegg

Endelig kom den til meg også, 20/2. Sier meg enig med dere andre som også reagerer på lange ventetider. Jeg forhåndsbestilte både denne boka og filmen Rett Linje og begge måtte jeg vente veldig lenge på. En ting er jo leveringstid på vanlige bestillinger, men poenget ved forhåndsbestilling blir jo borte...... Der kan Bokklubben bli MYE MYE bedre.

 

Utenom det så gleder jeg meg stort til å sette meg ned om litt, åpne boka, og forhåpentligvis kose meg like mye som med Flyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Leser boka nå, og sitter samtidig med kart for å finne hvor elva kan være ;D ;D

 

 

Nemmen trenger du kart for det da? 8) 8)

 

Selv var jeg overbevist om at det var i Disneyland, men så viser det seg altså at det er i Skrapdalen i norge  ???

Ble rimelig skuffet da jeg så at det hverken var nøyaktige kartreferanser eller liste over hva slags utstyr Lenth brukte (underbukser osv) med i boka !

Nå har jeg imidlertid fått tak i Special Edition utgaven (signert av Reidar) der alt dette er med , så nå har jeg endelig noe å planlegge ut i fra  ;D  ;D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har vurdert å melde meg inn i Bokklubben.

Trur jeg legger den tanken fra meg, de virker jo helt latterlige.

 

1 positiv uttalelse og den er trukket tilbake  ;D ;D

Jeg har ikke hatt noe problemer med klubben enda. Hvorvidt det går et par dager eller tre før jeg har en bok i postkassa bryr ikke jeg meg så alvorlig mye om. Den største fordelen, i mine øyne, er at de kommer rett i postkassa så man slipper å løpe på bokandelen i hytt og gevær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg helt og holdent til Øyvind her. Vi har da ikke så hastverk har vi ? Jeg for min del har ikke registrert at bøkene kommer tidligere i bokhandelen, men det endrer ikke holdningen min. Mye er vunnet på at de kommer rett i kassa ;)

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg helt og holdent til Øyvind her. Vi har da ikke så hastverk har vi ? Jeg for min del har ikke registrert at bøkene kommer tidligere i bokhandelen, men det endrer ikke holdningen min. Mye er vunnet på at de kommer rett i kassa ;)

 

Mvh

Rolf J. F.

 

Det har jo ikke så mye å gjøre med hastverk men jeg setter spørsmåltegn ved poenget med forhåndsbestilling av en vare når den kommer i postkassa mi en uke etter butikken?? de sier de har leveringstid på 2-7dager det er en ramme som burde være lett å klare men de har ikke klart det på noen av bøkene eller filmene jeg har bestillt til nå! jeg kjøpte nettopp et nytt batteri til mitt videokamera og hadde det i posten dagen etter han sendte den så det er ikke noe galt med postgangen kunn noe galt med bokklubben! >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mangen ord det er skrevet om denne "skrukka" på denne siden her :):)

 

Trodde det var noe alle viste hvor var eg :)

Tydelig vis ikke :)

 

 

Spiller kanskje ingen rolle lenger, for snart kommer TL3, basert på fiske i ei elv som åpent og offisielt knytes til filmen.

 

Og det er kanskje greit slik - hvis vi kan få tilstrekkelig mange skrukker i sør-Norge med noe ulik grad av tilgjengelighet vil fiskepresset muligens bli fordelt og man slipper kø-fisking.  Og kanskje det skapes konkurranse om å bli best i forvaltning?

 

Jeg tror det kanskje ikke - (det ble mye kanskje og muligens her) - men håpet bør man ikke ta fra menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd mange som drar til TL3 elva, vil dra derfra skuffa pga håpløs regulering og til tider meget vanskelig fiske, og utrolig mange plasser å fiske som ser bra ut, men som ikke er det. Vil tro plassene som blir fisket i filmen vil bli tråkka ned. Da berger vel mine plasser ;D8);)

 

Elva er lang, og det er rimelig god plass hvis folk ikke klumper seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok også at folk som oppsøker disse Lenth/fismen elvene blir skuffet. Er så mange elver i Norge som er bra om man treffer til rett tid, for ikke å snakke om finnmark og alle mulighetene der, så hvorfor trøkke seg sammen med mange andre?

 

Fordi det er koselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke dette hysteriet med å finne og oppsøke elvene fra disse filmene har mer med at man er så blodfan av Lenth & Co at tanken på at de fisker der faktisk veier mer enn om fisket er bra ?

Jeg har selv vært vitne til at selv den mest middelmådige elv kan bli nedrent av folk, om den har blitt eksponert i disse filmene !

Så har man også dem som helst vil ha mest mulig folk rundt seg når de er ute og fisker, og for dem er det selvfølgelig bankers å oppsøke disse elvene  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man Lenth fan så kan man jo ta seg en tur til Hemsedal, der har jeg møtt de og fisket ved siden av de flere ganger.

Anton: Bra man har forskjellig syn på ting, mye folk på et sted er sikkert koselig for noen, for megselv må jeg nok si at følelsen av å være alene med naturen et sted overgår det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være alvorlig - jeg kjenner meg igjen i typen Lenth beskriver i boka - som blir bitter og inneslutta når han oppdager at fire trøndere i lavvo og to vestfoldinger i telt har slått seg til ved HANS elv -  jeg kjenner følelsen så inderlig godt - dette er mitt strekk, mitt nes - og det behøver ikke være så enormt bra fiskemessig heller, men jeg har litt peiling på å fiske der og jeg gjør som jeg vil uten å ta hensyn til andre. Jeg tilbringer mye mer tid slike steder enn på vedtatte "hotspots".  Joda, jeg har jo fisket Hemsila m.m., men det blir mere "been there, done that", så er det tilbake til "særing-fisket" igjen, alene eller sammen med en fiskekamerat. Så jeg blir nok ikke stamgjest verken i "Skrukkedalsrenna" eller Nea. 

 

Etter hva jeg skjønner , har sistnevnte allerede merket betydelig økt interesse allerede før TFL3 er kommet på markedet - og det er jo da jeg lurer på om det er så få bra elver her i landet at ethvert kremt fra visse herrer medfører rene lemenvandringa til samme elvebredd?  Og da er poenget fortsatt at det er flott at lokalbefolkningen ser muligheter i å utvikle innlandsfisket, så vi kan få bedre og flere elver å spre oss over.  Noen av oss har her på forumet beklaget oss over innstillingen hos de innfødte rundt en sentral østlandselv.I Nea, derimot, regner jeg med at bønder som skyller møkkavogna si der, selv blir kastet på elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket en del i NEA og kan underskrive på at det ikke akkurat er en kanonelv. Misbrukt av kraftverket til de grader. Stått flere ganger utvadet og fisket på vakende ørret, og så plutselig merker jeg at jeg står på tørt land igjen. da var visst kraftproduksjonen stoppet opp! Anbefaler å være oppmerksom på dette, ikke legg saker og ting der hvor elva stiger opp ved kraftproduksjon, vær forsiktig med vading for plutselig stiger vannstanden og strømstyrken kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest boken enda, men det skal nok kjøpes når Ibsen og hamsun pensumet er gjennom arbeidet og ferdig analysert.

 

når det gjeldr kloninger, så synes jeg vi skal takk Tfl gutta som legger ned slik en innsats for å dra halve landet til en og samme elv flere sesonger på rad!  Da kan jo vi andre kose oss med "våre" navlelobekker!!

 

All honør til guttaboys!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest nicolaj brekke

Har lest boka selv. Meget bra skrevet. Engasjerende og lett gjenkjennelige situasjoner. Kjente meg spesielt godt igjen i kapitlet "SPOR". Jeg måtte le godt av og til. Har opplevd meg selv i samme situasjon tusen ganger før. Bra det finnes flere sykinger der ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...