Gå til innhold

Hva hører du på akkurat nå?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Her er en annen nylig sammensatt "supergruppe" ved navn:

The Dead Weather. De består av blant annet av Jack White fra "White Stripes", og det her låter herlig villt :D

I Cut Like A Buffalo:

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

De består av blant annet av Jack White fra "White Stripes", og det her låter herlig villt :D

Apropos White Stripes, dette er vel damen derfra (tror jeg da):

Rocker bra

Edit: Eller kanskje denne damen skulle til white stripes..er en link her i alle fall  ;D

Det er ikke dama i White Stripes for hun heter Meg White og er søstra til Jack White.

Dama i The Kills heter Alison Mosshart men likner en god del på Meg White :)

Forøvrig høres The Kills skikkelig tøfft ut, så her må jeg høre mer :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dama i White Stripes for hun heter Meg White og er søstra til Jack White.

Dama i The Kills heter Alison Mosshart men likner en god del på Meg White :)

Forøvrig høres The Kills skikkelig tøfft ut, så her må jeg høre mer :D

Terje!

Da er det Alison Mosshart som er i Dead Weather jo :)

Har ikke hørt så mye av The Kills, men har hørt den jeg linket til veldig mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er ikke dama i White Stripes for hun heter Meg White og er søstra til Jack White.

Dama i The Kills heter Alison Mosshart men likner en god del på Meg White :)

Forøvrig høres The Kills skikkelig tøfft ut, så her må jeg høre mer :D

Terje!

Da er det Alison Mosshart som er i Dead Weather jo :)

Har ikke hørt så mye av The Kills, men har hørt den jeg linket til veldig mye da.

Da er vi enige :D.... Allison Mosshart er sanger i The Dead Weather.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Avslutter kvelden med min største solo helt, Neil Young.

Han har jeg sett live og det glemmer jeg aldri.

Her er den legendariske låta "The needle and the damage done".... og når man ser Neil her så skjønner man at det er en stund siden denne

låta først ble spillt inn :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutter kvelden med min største solo helt, Neil Young.

Han har jeg sett live og det glemmer jeg aldri.

Her er den legendariske låta "The needle and the damage done".... og når man ser Neil her så skjønner man at det er en stund siden denne

låta først ble spillt inn :)

Terje!

Takk. Passa bra til min første Heineken idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det tøffeste - noe av det som bringer frysninger på ryggen min i hvert fall - er denne etter nøyaktig 3:55. Verken før eller senere, men 3:55. Dette er tidenes lydbilde i noen stakkede sekunder, i likhet med at Alan Holsworth drar inn en 4 sekunders magisk solo på ei eller annen soloplate av en eller annen bassgitarist som har fått litt for stort ego  ;D Eller Frank Gambale kjører en lett flyvning over en dorisk skala. Og akkurat som Black Star etter noen mins. Der soloen starter på originalen - ikke youtube- versjonen du finner for den er litt for "konsert".  Men felles for alle disse: frysninger  ;D  

Ja, her:

(husk 3:55)

EDIT: Joa, Vivian fra DIO før klippet, og Dokken- gitaristen rett etter er bra (kanskje særlig sistnevnte) men kongen er i midten  8);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh... må bare slenge in en klæssiker til: Dream Evil med Dio. Litt mer 80-tallet, men Gud så kult.

Ikke sant, Robban  ;D

DREAM EVIL - THE CLASSIC: http://open.spotify.com/track/0XdP3CzgkiJOuSV9C4Koyo

SHOT IN THE DARK - Hva kan man si...?  :rolleyes: Her har vi Jake E Lee i klassisk utførelse, og alle som setter litt pris på rock history må huske Jake E Lee i Ozzy- perioden. Og ikke minst når han kjørte på med det beste fra Badlands - jeg har brukt noe av det røffeste og kuleste fra Badlands på fluebindervideoen til polychenille dun- fluebindervideoen her: http://www.vimeo.com/7434833. Jake E. Lee er nå engang tøffere og cleanere enn Zack Wylde når han spiller shot in the dark, ikke sant  ;D

http://open.spotify.com/track/5TIWXsp1qTrUs34C1o2QVc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljer er viktig herrr Brun, så enig så enig ;D Huff måtte bare søke opp en i klippet som har en vokal som er helt værst. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=BN9qdgdFrZY&feature=related

Edit: enda et klipp,  et øye :D

DET er låta si det, Robban  :D

Husker jeg spilte Empire-albumet hinsides mye etter at det kom . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sorry må sjekke ut dette litt senere, lovte dragen å se Total recall med Arnold og den begynner nå. Hvis ikke så blir det ikke noe på meg ikveld. Og du vet jo fra et annet innlegg at vi må prestere her for å få fisketid senere i sesongen ;D ;D ;D.

Ikke umulig jeg sjangler borti tråden litt senere ikveld da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe sorry må sjekke ut dette litt senere, lovte dragen å se Total recall med Arnold og den begynner nå. Hvis ikke så blir det ikke noe på meg ikveld. Og du vet jo fra et annet innlegg at vi må prestere her for å få fisketid senere i sesongen ;D ;D ;D.

Ikke umulig jeg sjangler borti tråden litt senere ikveld da ;)

Robban... det er til og med ei ukjent Dio- låt som heter: "Never fuck the dragon " ;D Og Total Recall gjør det neppe bedre, eller?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på Trang Fødsel. Hammock.  Fantastisk plate.

Ha! Trang Fødsel er jo nesten Bjørkelangen. Jeg kjenner Åserud gutta. Hans Petter har vært flink med gitar og sang siden han var bare guttungen. Vel.. på pøbben når det er karakoke drar jeg en fra disse kara hvis jeg har nok promille... http://www.youtube.com/watch?v=uey8Vu_fUZY&feature=related Men, Robban, Andre og Lars... Heavy er fremdeles knall!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på Trang Fødsel. Hammock.  Fantastisk plate.

Ha! Trang Fødsel er jo nesten Bjørkelangen. Jeg kjenner Åserud gutta. Hans Petter har vært flink med gitar og sang siden han var bare guttungen. Vel.. på pøbben når det er karakoke drar jeg en fra disse kara hvis jeg har nok promille... http://www.youtube.com/watch?v=uey8Vu_fUZY&feature=related Men, Robban, Andre og Lars... Heavy er fremdeles knall!!!

De folka der ramler jo bare ned fra senen og søker ersatning ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på Trang Fødsel. Hammock.  Fantastisk plate.

Ha! Trang Fødsel er jo nesten Bjørkelangen. Jeg kjenner Åserud gutta. Hans Petter har vært flink med gitar og sang siden han var bare guttungen. Vel.. på pøbben når det er karakoke drar jeg en fra disse kara hvis jeg har nok promille... http://www.youtube.com/watch?v=uey8Vu_fUZY&feature=related Men, Robban, Andre og Lars... Heavy er fremdeles knall!!!

De folka der ramler jo bare ned fra senen og søker ersatning ;D

Haha... sant nok... bare hør på denne så smiler du...
og jeg får reisetrang... bare 4 måneder til neste gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på Trang Fødsel. Hammock.  Fantastisk plate.

Ha! Trang Fødsel er jo nesten Bjørkelangen. Jeg kjenner Åserud gutta. Hans Petter har vært flink med gitar og sang siden han var bare guttungen. Vel.. på pøbben når det er karakoke drar jeg en fra disse kara hvis jeg har nok promille... http://www.youtube.com/watch?v=uey8Vu_fUZY&feature=related Men, Robban, Andre og Lars... Heavy er fremdeles knall!!!

De folka der ramler jo bare ned fra senen og søker ersatning ;D

Haha... sant nok... bare hør på denne så smiler du...
og jeg får reisetrang... bare 4 måneder til neste gang.

Jeg smiler uansett jeg. Synes faktisk Hellbillis er kult jeg.

Irland frister, det må jeg si. Ikke bare for fiskingen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er sannsynligvis den nydeligste låta jeg vet om av ei gruppe jeg er stor fan av, og med en vokalist som har en stemme helt hinsides etter

mitt syn.

PEARL JAM - BLACK....... including Lyrics :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

..... og det gjør jo ikke noe at Pearl Jam er store Neil Young fan og at de faktisk har spillt sammen.

Her er Neil Young og Pearl Jam i en av rockens legendariske låter:

KEEP ON ROCKIN IN THE FREE WORLD :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...