Gå til innhold

Hva hører du på akkurat nå?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Sultans of Swing live fra Hammersmith Odeon i 1983 (som finnes på live-plata Alchemy) er noe av det beste som er gjort fra på en konsertarena - spør dere meg.  Her er en annen litt roligere live-versjon, men stort sett samme greia.  Kanskje litt døllt å komme med Dire Straits her på denne siden, men det får stå sin prøve.

 

For et gitarspill.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sultans of Swing live fra Hammersmith Odeon i 1983 (som finnes på live-plata Alchemy) er noe av det beste som er gjort fra på en konsertarena - spør dere meg.  Her er en annen litt roligere live-versjon, men stort sett samme greia.  Kanskje litt døllt å komme med Dire Straits her på denne siden, men det får stå sin prøve.

 

For et gitarspill.

 

Mark Knopfler er en av mine favoritter også :)

Han spilte faktisk sultans of swing i spektrum i fjor våres, noe han ikke gjorde gangen før han var i oslo :)

Magiske konserter begge to, og anbefales sterkt for alle som er Knopfler fans. Brothers In Arms i spektrum var også uforglemmelig.

Favorittlåta mi fra Dire Straits er "Telegraph Road", som Knopfler skrev etter han hadde lest markens grøde av Kunt Hamsun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt døllt å komme med Dire Straits her på denne siden, men det får stå sin prøve.

 

For et gitarspill.

 

 

Hei Lillevann

 

Som en meget stor bidragsyter i de sene nattetimer med mye rart ser jeg det som en plikt å svare på denne. Dire straits hører vi alle på :) Noen digger, som deg og meg, andre sier bare ja ja bra :D

 

Du frykter at lillevann har blitt myk :'(..... Ikke frykt ;) , inni alt detta virrvarre av toner og for noen utoner, så hever jeg meg selv til det nivået og inviterer Lillevann til å å høre på noe jeg bare må grine av, en kompis av Mark, Chet atkins. Jeg forventer ikke støtte her , bare et nikkende godkjent, at dette er bra. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=8590o8A4iU8&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt døllt å komme med Dire Straits her på denne siden, men det får stå sin prøve.

 

For et gitarspill.

 

 

Hei Lillevann

 

Som en meget stor bidragsyter i de sene nattetimer med mye rart ser jeg det som en plikt å svare på denne. Dire straits hører vi alle på :) Noen digger, som deg og meg, andre sier bare ja ja bra :D

 

Du frykter at lillevann har blitt myk :'(..... Ikke frykt ;) , inni alt detta virrvarre av toner og for noen utoner, så hever jeg meg selv til det nivået og inviterer Lillevann til å å høre på noe jeg bare må grine av, en kompis av Mark, Chet atkins. Jeg forventer ikke støtte her , bare et nikkende godkjent, at dette er bra. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=8590o8A4iU8&feature=related

 

Du har helt rett. Dette er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig jeg får sjansen til å oppleve Daniel Lanois og Brian Blade live på samme scene en gang. Ikke at Steven Nistor, som Lanois hadde med seg til Bergen for noen år siden, er en dårlig erstatning, men kjemien mellom Lanois og Brian Blade ser ut til å skape noe helt ekstraordinært hver gang de går på scenen...

 

I mellomtiden får jeg nøye meg med å korte ned ventetiden litt med denne:

 

http://www.cbc.ca/radio2/cod/concerts/20081114danil

 

Og et par-tre hundre GB lossless Lanoisbootlegger ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanois er jo en fin mann!

 

Veldig hyggelig også - ingen tegn til stjernenykker der i gården!

 

Får jo mange artister til å skinne!

 

I likhet med de fleste var det gjennom det fantastiske arbeidet hans som produsent jeg også først fikk øynene opp for Daniel Lanois, men etter hvert er det soloarbeidet hans som står frem som en klar favoritt hos meg :D

 

Var forresten en liten tur innom MySpacesiden til bandet ditt i de sene nattetimer, og likte det jeg hørte. Spesielt Another Alarm From His Head to His Heart! Befriende å høre fersk musikk med en god porsjon bottom end bevart i mixen, til tross for høy kompresjon på formatet. Noe som står i sterk kontrast til den sterile, glatte og metalliske sounden man oftere og oftere blir servert som pop og rock nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja ja Lørdag ;D. Helt seriøst, var på loftet istad og leita etter noe akvariegreier og kom over en eske med sånne firkanta saker med hull i, maxell sto det på de, og litt svakt på klistremerke sto det Div Musikk. ;D Heldigvis for meg har guttungen en sånn gammeldags sak som tar dette for meg noe ukjente formatet. Her var det mye rart 8)

 

Noen favoriter som jeg husker godt:

 

 

 

 

 

 

 

Gidder ikke plage dere med mere :D

 

Edit: Og denne, lurtavtrusapåhvilkensomhelstdamepådentidenlåta :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=QCYST35gSvU&feature=related   8)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...