Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Nå var vel jeg en av hovedskurkene her (også) Det ble vel litt mye kansje. Dette har litt historie i denne tråden. Hvor noen gir seg ut for å være den "tøffe" og "barske" mannen i huset som gjør som han vil. Kun humor da! Fisk får de i alle fall med gjevne mellomrom. Og skriver flotte rapporter. Det har jo helt fra starten på denne tråden vært litt humor ute og gått og det har alltid kommet inn på sporet igjen veldig fort.

Dere skal slippe noe mer vas fra meg :) Så da skulle mulighetene være til stede for en "ren og pen" tråd ;):)

 

God helg og skitt fiske

 

Ps: Nå er du i siget igjen Toggi. Det går fort over ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ta sånt tull på PM?? Ødelegger jo et av forumets fineste tråder.

 

Her må jeg krype til korset i og med at det var jeg som dro det hele ut på viddene. Jeg er helt enig. Humor er en tulleting.  ;) Vi er noen her i sør som skriver som vi prater sammen. Stort sett er vi veeeeldig breie i flabben, men med glimt i øyet. Det er vi også når vi fisker.  Vi får heller tulle i lokale tråder på Sørlandet. Det fisket er det ingen som har interesse av likevel. ;)

 

Jeg er sikker på at Toggi & co trekker tråden inn på sporet. Igjen; beklager hvis noen følte at vi ødela tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ta sånt tull på PM?? Ødelegger jo et av forumets fineste tråder.

 

Her må jeg krype til korset i og med at det var jeg som dro det hele ut på viddene. Jeg er helt enig. Humor er en tulleting.  ;) Vi er noen her i sør som skriver som vi prater sammen. Stort sett er vi veeeeldig breie i flabben, men med glimt i øyet. Det er vi også når vi fisker.  Vi får heller tulle i lokale tråder på Sørlandet. Det fisket er det ingen som har interesse av likevel. ;)

 

Jeg er sikker på at Toggi & co trekker tråden inn på sporet. Igjen; beklager hvis noen følte at vi ødela tråden.

 

At ikke dere kan lære å holde dere til topic.  Jeg blir helt oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute til nå i natten. Jeg gav meg aldri inatt, rett og slett fordi det kom inn mengder med SØ.

Og det var etter at vannet sank ned mot fjære fisket virkelig tok av. Eller gjorde det akkurat det?!

 

Kunne gjort ja, det vaket i ett i ca 3 timer. Og det var av jage art i strøm. Første man tenker er, ja dette kan bli gøy!

 

Men når fisken ikke engang lugger i wollyen og flyt så begynner man å undre. Gå ned på str, smart ide!

Men ingenting hjalp altså. Brukte mange timer på dette, prøvde reker etc i tillegg. Kastet i vak sikkert 60 ganger.

 

Jeg lyste ned i vannet i ren desperasjon og da så jeg mini sandreker med lysende øyne. Etter å ha saumfart alle skrin fant jeg en streamer fra bjorni med "lysende" kuleøyne.

På tredje kast med denne så lugget det-måtte gå over til rykk med stopper for at den skulle ta. To på halvkiloen innen kort tid. Det var en seier for meg, og de to ga mer glede enn det ellers ville ha gjort med wolly. Fisket var ekstremt vanskelig til jeg fant ei flue som fisken ble utrolig selektiv på.

 

Hørte mange store fisk laaangt der ute. Stemningen var magisk, og det er gjennnom slike netter man forstår hvor mye fisk det egentlig er i fjordene :P Bare tanken øker jo motivasjonen til å svi av halve livet sitt på dette.

 

Rett før jeg ga meg begynte et par SØ å spise lopper på 10 cm grunt vann, prøvde med ei reke. Nei!!!

Sort Lasse loppe måtte til, dra opp tempo på rykk. BANG!

 

Hadde fisken i natt tatt "vanlig" wolly så ville jeg sikkert fått rekord på antall. Men det var så vrient at lyset i vannet reddet meg. Fisken virket ikke skremt av mitt lys og vaket jaggu bare nærmere når jeg lyste opp den fine mudderbunnen. Alle svømmer rundt i fjorden enda, sikkert på jakt etter sandreker med lysende øyne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mere en kan, jo mere forstår en alt en ikke kan. En vil alltid oppleve nye sider ved naturen. Særlig når en begynner å legge merke til detaljene. Det er du flink til Toggi, og du er også  flink til å dele opplevelsene dine med andre. Vi får nyte dem gjennom deg, og forhåpentligvis selv også av og til  :) :)

 

bjorni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Toggi.  Helt enig med Bjorni.

Noen tror de kan og vet alt, og dem er det jo en del av.  I løpet av et lengre liv med fluestang, så er det jo opplevelsen av at "dette er riktig" og så virker det nå ikke?-opplevelsen, det som gjør at det aldri er for sent å spekulere, studere, vurdere osv.  TIlfredstillelsen da å finne noe som fungerer der og da, er jo det som beriker en, betydlig mer enn størrelse på fisk.

 

Som ellers i livet er jo den totale erfaring med situasjoner som gir en glede av det overraskende, utfordringen og kunne evaluere og senere gjenkjenne situasjoner, da en da sitter inne med disse erfaringene. Som Bjorni sier, jo mer en lærer om ting jo mer skjønner en at en IKKE kan, og når en har forstått det, er faktisk ofte det overraskende det som også gir mest spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk gutter ;) Jeg har en evne til å aldri gi opp! Jeg er sta! Og igår, etter 4 timer i "fomlende" mørket og man endelig treffer. Ja, den følelsen er så god. Like morsomt hver gang man møter en ny "setting". Man føler seg uforskammet fersk til man evt finner en løsning. Og den følelsen får igjen frem ekte fiskeglede.

 

Det tror jeg er viktig, det gir en hinsides drivkraft!!

 

Idag gutter og jenter, skal Toggi til marka og ta årets første BØ- Men SØ utstyret ligger i en hemmelig hylle i bilen. Sånn i tilfelle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fisketur igjen, lenge siden nå. :)  Skulle prøve en plass jeg ikke hadde vært på lenge, gledet meg.

Det så bra ut når jeg kom, fisk som vaket hele tiden dette blir bra tenkte karen men det tenkte ikke fisken.  :'(

Den var ikke i modus for mine fluer, prøvde masse forskjelige men etter fem timer uten napp var det bare å

dra slukøret hjem til mor å få trøst. ;)

 

Men neste gang da blir det topp(tror han) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fisketur igjen, lenge siden nå. :)  Skulle prøve en plass jeg ikke hadde vært på lenge, gledet meg.

Det så bra ut når jeg kom, fisk som vaket hele tiden dette blir bra tenkte karen men det tenkte ikke fisken.  :'(

Den var ikke i modus for mine fluer, prøvde masse forskjelige men etter fem timer uten napp var det bare å

dra slukøret hjem til mor å få trøst. ;)

 

Men neste gang da blir det topp(tror han) ;D

 

Rekesymptomet jeg oppdaget Finnen? Regner med at du ikke fisket langt unna ;D

Mista to i natt, de dro godt gitt. Ingen kjemper, men virket fine. Tipper rett under kiloen.

De tok omo børsten i sort veldig hardt. Var best etter flo veldig seint. Kaldt i natt, 2,4 grader i lufta 0240.

Stedet var frier, hadde 3 lugg i tillegg. De to som var på tok hardt når jeg brukte trege inntrekk.

 

Før det var jeg på tur med Sandro i marka og så Marginata. Og noen fine vak :P

 

I morgen, ja da smeller det ;) Blir aldri lei! Igrunn merkelig....

 

 

Edit: Takk for fin tur Sandro "Gatti"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var ute både natt til fredag og natt til lørdag men kun et par flyndrer og torsk som resultat >:(

Gratulerer med fisk igjen Toggi! Flott å høre at det hvertfall er noen som opplever bra fiske for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag nye muligheter, var ute idag eller igår igjen. :)

det var litt vind og det er alltid positivt for å kamuflere nedlegget, å det fungerte i dag fikk tre pene sø og mistet en.

 

Når mørket kom ble det blanke stille og fiske ble vanskelig med flytesnøre, men en glad finne dro hjem igjen. ;D

Gleder meg til neste fisketur.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det Finnen ;D Du fikk revansje :P

 

Ute idag i Bamble på et rått sted jeg nesten aldri er. Her er man stort sett alene, og det er vanvittig fine bunnforhold. Mye mudder og leopard, ålegress.

 

Her vaket det ganske bra, så ca 25 vak. Ganske rolige, av byttedyr så jeg tanglopper yngel og disse rekene med "flomlys øyne". Og de var SVÆRE.

 

Men fisken ville ja bjorni muddler, den er overlegen i vannet. Sammen med cdc streameren så er det mine favoritter til "yngelfiske". Brukte veldig brutale rykk og stopper, jeg fikk 2 og hadde 2 lugg i tillegg.

Det ble endel sosialt idag så fisket ikke så mye som jeg gjør alene.

 

Stripped bass lina mi ble døpt med to vakre fisk, ikke gæli det. Den ene liten og den andre akseptabel på str.

 

Dro så videre til et nytt sted i frier som har utrolig potensiale. Flere kilometer med fiskeområder, grunner og undervannskjær. Nam nam sier Toggi til sånt! ;D

 

Hadde ikke helt snøring på hvor jeg skulle starte gitt, men fikk noen tips av Per. Jeg fisket av der jeg trodde det kunne være fisk pga strømforhold i vannet. På fjerde kast satt den, sort wolly og coastal lina. Konge! Per suveren forutså at jeg fikk fisk, og han lo så han grein når den satt.

 

Mye brutal vind idag gitt, kommer i kast. Og jeg frykter vi i årene må bare akseptere mer og mer kjip vind. Jeg ser en negativ utvikling i vind. Jeg liker det ikke :rolleyes:

 

Ellers, topp topp dag!!!

post-1259-13949864340002_thumb.jpg

post-1259-13949864340756_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, mye smått. Men i forrige uke mista jeg mitt livs fisk da Staffan ;)

Det varierer fra dag til dag hva som kommer inn. For noen få netter siden var det MYE stor fisk inne, men det var langt utenfor kastehold. Så skal dra ut bellyen i havet nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur med Broderen Faderen og non fiskekompiser på 1 mai :D vi fiska i 3-4 timer på ett par plasser, var inne i en brakkvansfjord 

Da broderen sa han hadde ett heftig lugg i flua og foreslo jeg skulle kaste inn i en liten kanal som går mellom land og ei lita Øy! Hadde ikke mye troa siden vi kun hadde hatt følgesfisk heile dagen som var middels interesert i fluene våre! Skal si det smallt i andre enden av snøret på første kast i kanalen :D Lar videoen tale for seg selv :D Broderen var rimelig misunnelig og jeg syns "litt" synd på han siden han hadde kastet her i 30 mins tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute noen småturer i helga. ble ikke like bra som sist helg, men lurte noen  ;)

i dag var det sær SØ som beita på loppe. endel sipvak og vill herjing av horngjel lengre ute.

hadde mye lugg og prøvde først med reke og mindre lopper, men ville ikke sitte. satt på en stor orange loppe og kasta bak en stein med markerte strømkanter bak. fikk tatt ett lite drag i strømmen så smalt den en flott SØ på. vekta stoppa på 1,7 kg og med fin kondisjon, lever enda :). etter det ble det dødt så skifta plass og lurte noen mindre på cdc reke og mudderbunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...