Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Erik Eikre

Er det rart man blir tørrfluepurist ;D

Det er jo bare å se på denne snutten så skjønner man hvorfor....... MY GOD :D

Terje!

Hvis man er villig til å vente like lenge på å få riktig "shot" som de som filmer så er det sikkert greit nok.  ;)

Men hvorfor ikke fiske på andre måter i mellomtiden? Slikt fiske betyr jo ikke at man skal glemme alt annet når det ikke er vakende fisk. Det er det som er dumt med purismen deres. Ikke at dere fisker tørt. Det er det ikke noe galt i, men bare tørt?!? Nei, det er for dumt.

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje: Nå babler de i om ski og annet drit midt i denne viktige debatten.

Nå er det nok ikke lenge før de diskuterer hvilken appelsin som er best heller tenker jeg.

Folk som frivillig går på ski er gale og skulle hatt hjelp!!

;)

Nede hos deg er det vel normalt å bruke søndagen på bedehuset, i tillegg til at det ikke er særlig med snø å oppdrive.  Således er du unnskyldt din uvitenhet.

Ja det er dette som er kjipt. Jeg slipper ikke inn i bedehusene lengre ser du. Utstengt for livstid dessverre pga utstrakt synding og bryting av de fleste bud.

Det var derfor jeg begynte med fisking ser du. Hva annet skulle man finne på når kirkedøren er stengt og det ikke finnes snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart man blir tørrfluepurist ;D

Det er jo bare å se på denne snutten så skjønner man hvorfor....... MY GOD :D

Terje!

Hvis man er villig til å vente like lenge på å få riktig "shot" som de som filmer så er det sikkert greit nok.  ;)

Men hvorfor ikke fiske på andre måter i mellomtiden? Slikt fiske betyr jo ikke at man skal glemme alt annet når det ikke er vakende fisk. Det er det som er dumt med purismen deres. Ikke at dere fisker tørt. Det er det ikke noe galt i, men bare tørt?!? Nei, det er for dumt.

;D

For de som bedriver fiske både over og under så blir det dumt, men ikke for de som bare fisker tørrt. Med andre ord er det vel de som fisker begge deler som har et problem, dette fordi de som fisker tørrt ikke bryr seg om det.......  :D

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er det rart man blir tørrfluepurist ;D

Det er jo bare å se på denne snutten så skjønner man hvorfor....... MY GOD :D

Terje!

Hvis man er villig til å vente like lenge på å få riktig "shot" som de som filmer så er det sikkert greit nok.  ;)

Men hvorfor ikke fiske på andre måter i mellomtiden? Slikt fiske betyr jo ikke at man skal glemme alt annet når det ikke er vakende fisk. Det er det som er dumt med purismen deres. Ikke at dere fisker tørt. Det er det ikke noe galt i, men bare tørt?!? Nei, det er for dumt.

;D

For de som bedriver fiske både over og under så blir det dumt, men ikke for de som bare fisker tørrt. Med andre ord er det vel de som fisker begge deler som har et problem, dette fordi de som fisker tørrt ikke bryr seg om det.......  :D

Lars L

Er nok verst for de som ikke har tid eller muligheter nok til å fiske når det klekker. Det er nemlig ikke alle som har all verdens tid til å sitte på rumpa og vente i evigheter. Har man bare en dag eller to avsatt til en fisketur så er det som regel ikke slik som på film serru. Film er oftest bare en forherligelse av sporten og ikke en beskrivelse av hvordan det stort sett er. Men fint å se på er det. Det er jeg enig i. Jeg liker også vak. Det er bare så sjelden en skikkelig vakorgie passer med når jeg har fri. Derfor fisker jeg også på andre måter når jeg først har muligheten og det altså ikke er Hollywood uti vannet eller elva. Verre er det ikke.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker 99,5% av tiden med tørt.. For meg er det vaket som er det essensielle.

Nå som kong vinter har slått til for fullt, kjenner jeg et voldsomt savn etter VAK...

Men det som er rart... jeg kjenner faktisk et enda større savn etter å sitte/ligge og VENTE på vak...

Sitta med en kaffekopp og en røyk... tralle litt, se på omgivelsene, og kjenne sjela er i ferd med å bli helbredet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Kort sagt så har jeg ikke råd til være tørrfluepurist. Tiden jeg har til rådighet for å fiske er for kort til det. Men vaker det så er det ikke meg imot. Har aldri hatt problemer med å sette på ei tørrflue (eller to). Men jeg liker å fiske når jeg først er der ved vannet eller elva. Det er jo derfor jeg er der. Så vaker det ikke så fisker jeg likevel. Det ville vært for dumt å komme hjem å svare at man ikke fisket når familien lurte på hvordan det var. Ikke særlig smart heller om man har mått mase seg til litt tid for å fiske. Og juge kommer ikke på tale.

Dessuten liker jeg utfordringer...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Vi diskuterer da ikke om vi fisker med ditt eller datt i denne tråden. Vi diskuterer fluefiske. Og det skjer på overflaten. At dere hele tiden drar inn sluk- og meitefiske i denne tråden begynner å bli rimelig irriterende  8)

Irriterende er når noen mener at andre ikke skjønner hva fluefiske er, men mener å vite det selv. Og det er du som drar inn sluk og meitefiske. Vi andre nevner det ikke engang.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer da ikke om vi fisker med ditt eller datt i denne tråden. Vi diskuterer fluefiske. Og det skjer på overflaten. At dere hele tiden drar inn sluk- og meitefiske i denne tråden begynner å bli rimelig irriterende  8)

Irriterende er når noen mener at andre ikke skjønner hva fluefiske er, men mener å vite det selv. Og det er du som drar inn sluk og meitefiske. Vi andre nevner det ikke engang.  ;)

Og det som er enda mere irriterende er når noen mener å vite hva fluefiske egentlig er, så er det egentlig i hvert enkelthode svaret på det sitter  ;)

Det er som med bil det Erik. Det er jo ikke kun Petter Solberg som kan uttale seg om hva som er en bra bil. Selv er jeg ikke verdens beste sjafør, men jeg mener allikevel at det BMW som virkelig er bilen. Men som den allsidige mannen jeg er, kjører jeg allikevel Passat. Så like fanatisk på alle områder er jeg ikke  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer da ikke om vi fisker med ditt eller datt i denne tråden. Vi diskuterer fluefiske. Og det skjer på overflaten. At dere hele tiden drar inn sluk- og meitefiske i denne tråden begynner å bli rimelig irriterende  8)

Irriterende er når noen mener at andre ikke skjønner hva fluefiske er, men mener å vite det selv. Og det er du som drar inn sluk og meitefiske. Vi andre nevner det ikke engang.  ;)

Hva fluefisker er vil jo variere fra person til person. Jeg antar at denne diksusjonen har mye humor og irono. For jeg kan ikke se problemet med at noen velger å kun fiske tørrt. Kanskje de har tid, kanskje de synes at de å være i naturen er helt konge og ikke må få fiske hele tiden. Kanskje de tar bilder mens de venter på vak etc.

Eller er problemet at noen hevder at man ikke er fluefisker hvis man kun fisker tørrt?

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Vi diskuterer fluefiske. Og det skjer på overflaten.

Eller er problemet at noen hevder at man ikke er fluefisker hvis man kun fisker tørrt?

Ja, så lenge de forsøker å påvirke nye fluefiskere til å tro at de ikke bedriver fluefiske så lenge de ikke fisker tørt så er det problemet ja.  ;)

Hva disse godt voksne puristene driver med selv er bare til latter for oss andre. Det er derfor vi fyrer dem opp litt. De er så sta og bedrevitende at det avler gapskratt så fort man lokaliserer en. "Nei, jeg vil ikke! Jeg vil ikke!! Jeg VIL ikke! ..... ha en fisk som ikke tar tørt." sier de som en unnskyldning for hvorfor de ikke får fisk når de ikke vet 100% sikkert hva den tar. Akkurat like smart som å ikke gå på dansegulvet når man ikke kan danse og unnskylde seg med at "Menn danser ikke!" Ikke rart de blir sjalu og misunnelige når vi andre dukker opp. ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kunne vært artig å hørt hva Tørrfluepuristen synes om å ha mer enn en tørrflue på fortommen av gangen ?  8)

Til det svarer jeg at det holder med en tørrflue på fortommen :D

Hvorfor i all verden skulle jeg ha flere enn en tørrflue på fortommen ? ? ? ?

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker 99,5% av tiden med tørt.. For meg er det vaket som er det essensielle.

Nå som kong vinter har slått til for fullt, kjenner jeg et voldsomt savn etter VAK...

Men det som er rart... jeg kjenner faktisk et enda større savn etter å sitte/ligge og VENTE på vak...

Sitta med en kaffekopp og en røyk... tralle litt, se på omgivelsene, og kjenne sjela er i ferd med å bli helbredet!

Jeg fisker også 99,57 % tørt, når jeg fisker . . .

Det ville kanskje vært mer riktig å si at mine turer gjerne består av 99,57 % venting på vak og 0,43% fiske  ;D

Samma det, så lenge man koser seg dønn ihjel . . .

Kort sagt så har jeg ikke råd til være tørrfluepurist. Tiden jeg har til rådighet for å fiske er for kort til det.

Sier han, som har ei ok ørretelv rennende rett forbi stuedøra happy0038.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Kort sagt så har jeg ikke råd til være tørrfluepurist. Tiden jeg har til rådighet for å fiske er for kort til det.

Sier han, som har ei ok ørretelv rennende rett forbi stuedøra happy0038.gif

Får man bedre tid av at det renner ei elv like ved?  :rolleyes:

Når det gjelder den elva så kan man si at de fleste sitteplassene er opptatt. Ganske fullt på ståplassene også, dessverre. Nei, den elva avler nok interesse for noe annet enn å stå for dagens 768. flyt av en rhodani over hodet på'a "Aqua-Lene".  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hvorfor i all verden skulle jeg ha flere enn en tørrflue på fortommen ? ? ? ?

Terje!

Det får du finne ut sjøl ! good-luck pray

Willy

Det har jeg funnet ut av for lenge siden, Willy :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...