Gå til innhold

Dubbing


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

HEi!

 

Jeg bruker også mye flyrite, men har også fått øynene opp for SLF.

SLF er fin hvis man ønsker en mer rufsete kropp. Videre er den fin

dersom man ønsker å f.eks. lage bein i samme slengen.

Tenker da på å spinne en dubbinløkke i thorax for deretter å børste

ut fibere til bein.

 

Ellers så er cdckropp fint, surrer en hel fjær eller spinner en løkke

og klipper ned kroppen etterpå.

 

RUne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Bruker du den vanlige SLF dubbingen eller den finere ?

 

cdc er klokkreint faktisk, men med flyrite har man jo veldig mange fargealternativer med. Det har man jo med cdc også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du den vanlige SLF dubbingen eller den finere ?

 

cdc er klokkreint faktisk, men med flyrite har man jo veldig mange fargealternativer med. Det har man jo med cdc også :)

 

Nå må du bestemme deg da vennen!

Jeg bruker standard slf den er rufsete og fin.

Ta en kikk på shimazaki caddis steg for steg så ser du hva jeg mener.

 

RUne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Flyrite suger i dobbelt forstand , den suger til seg vann.

Har brukt en del Capok , fordelen med Flyrite er at den dekker det meste av farger, synes flyrite blir for langfibret også.

Liker Slf aller best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er enig i at flyteegenskapene i Flyrite ikke er de beste, men det er lett

å få tak i og har mange farger. Har ikke prøvd capok, det er vel staffan som har solgt dette. Og han er ikke stabil når det gjelder å supplere.

SLF i den fine varianten skal jeg prøve, du synes at det flyter bedre enn Flyrite?

 

Ellers så er biots og cdc helt glimrende.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Har stort sett brukt flyrite og noe sel, men har blitt nyskjerrig på cdc dubbing og bunnet en del med det i vinter, men også bever.  Har fått tak i noe bever som man kan bruke til både hale og dubbing fra forskjellige steder på bever stykket.  Noen som har erfaring i praktisk fiske med cdc dubbing og bever dubbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "Wapsi super fine" i mine døgnfluer, men har ikke nok erfaring bak stikka til å kunne mene noe til eller fra enda.

Hva synes dere erfarne bindere om denne type dubbing?

Har en dispenser med 12 farger jeg kjøpte nylig så jeg vet ikke hvordan den funker under fiske enda.

Bruker Hareline dubbing i nymfene mine.

wapsi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å spørre hvorfor folk liker flyrite så godt? Selv elsker jeg superfine, kkan ikke finne en eneste negativ egenskap i den dubbingen. Flyrite derimot..

Er vel at det er en gammel god traver som har vært med lenge, og er godt innarbeidet som referansefarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å spørre hvorfor folk liker flyrite så godt? Selv elsker jeg superfine, kkan ikke finne en eneste negativ egenskap i den dubbingen. Flyrite derimot..

Veldig enig. Brukte flyrite første åra. Lett tilgjengelig og mange farger å velge i. Men, slet veldig med å få fine kropper med denne. Da jeg prøvde superfine derimot. Herlig dubbing. :D Bruker også Staffans Capok. Vender aldri tilbake til flyriten. Men, selvfølgelig. Alt til sitt bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å spørre hvorfor folk liker flyrite så godt? Selv elsker jeg superfine, kkan ikke finne en eneste negativ egenskap i den dubbingen. Flyrite derimot..

Jeg bruker Fly-Rite som hoveddubbing. The bread and butter.

Hvis folk ikke får til å lage fine kropper med Fly-Rite, så er det jo bare å øve mer  :)

Fly-Rite er 100% polypropylene, har lav egenvekt, tar til seg impregnering godt og har et innarbeidet fargespekter.

Og det er en seiglivet myte at annen 100% polypropylenedubbing har heeeelt andre egenskaper  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...