Gå til innhold

Hva slags utstyr bruker dere til ørret-fiske?


Åge

Anbefalte innlegg

Huff og huff og huff....

 

Nå trenger jeg litt moralsk støtte her.

Sage VT2490 og Lamson Litespeed 1,5 er handlet inn. Ja jeg sitter igjen med en følelse av at jeg har

kjøpt skikkelig kvalitetsutstyr som kommer til å vare, men dæven steike når man sitter etterpå med kalkulatoren og regner over hva man har brukt begynner kaldsvetten å komme snikende :o

 

Trenger å ta meg et par sympati-pils kjenner jeg ;D

 

 

"Sympati-pils" ! Haha! Dagens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Huff og huff og huff....

 

Nå trenger jeg litt moralsk støtte her.

Sage VT2490 og Lamson Litespeed 1,5 er handlet inn. Ja jeg sitter igjen med en følelse av at jeg har

kjøpt skikkelig kvalitetsutstyr som kommer til å vare, men dæven steike når man sitter etterpå med kalkulatoren og regner over hva man har brukt begynner kaldsvetten å komme snikende :o

 

Trenger å ta meg et par sympati-pils kjenner jeg ;D

 

Ta deg heller et par påske-pils for å feire at du har anskaffet deg ei god stang og snelle  ;)

Kvalitet for en relativt billig penge, dette !

Det ville vært verre om du hadde brukt pengene på tull  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

bruker ei scott g 9#kl 4 med lamson velocity 1,5 ladet med rio selective trout snøre til mitt ørret/røye/sjørøyefiske.

fra denne sesongen blir også en scott g 9"kl5 med lamson litespeed 2 og ett rio grand camo med på turen.

kan vel legge til att kl4 stanga har vært min favoritt stang i 15 år , og antaklig vil være det de neste 15 sammen med 5er stanga.en drøm å fiske med og kjøre fisk på. rolig stang for en rolig mann.har ikke behov for å skifte stenger hele tiden. har funnet mitt merke og serie. skjønner ikke helt de som må på død og liv handle nytt hele tiden.

 

bent ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år Blir det garantert kjöp av Orvis Helios 4#!! Mulig det blir sharkskin også... får bare bruke örepropper.. :)

 

 

;D Jeg venter min i posten en av dagene (mid 8 #4 9')....rett over påske, håper jeg. Og etter "dommen" i Alt om Fiske" så skal den jo passe flott til #4 Sharkskin linen min.....Også kanskje en Winston BIIt #4 8'6 (blir jo egentlig er #3'er stang det da ;))

 

Så skal jeg reise å treffe Henning i den "hemmelige" elva....og gud hvor deilig det er å være vestlendig i Norge :D

 

Vil jo selvsagt i all beskjedenhet :o gi tilbakemelding i forhold til mine opplevelser med evt nye produkter, samt lånte/prøve produkter.

Ooooops: Glemte èn stang: Zpey Switch #5 10' 8)

Se opp, se opp....dette er en knall stang. Så forresten "storebror" #6 10' fikk gode skussmål i Alt om Fiske....det gjorde også Vision GT4 #6 10' som jeg hat hatt stor glede av i et halvt års tid. Glitrende til mitt båtfiske, ikke for hard for småfisken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooops: Glemte èn stang: Zpey Switch #5 10' 8)

Se opp, se opp....dette er en knall stang.

Med, eller uten "pistol-grepet"  :D ?

Sliter med å se hensikten med disse på enhånds-stengene, og kan ikke skjønne annet enn at underhåndskast går minst like greit uten ?

Tviler ikke på at selve stanga er god . . . !

Det håper jeg gjelder Helios'en også, for gud bedre for en pris . . . 790 USD  :o

Hva vil den koste i norge  ;D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he...selvsagt uten pistol grep....Det er heldigvis avtagbart, og jeg var helt uinteressert før de faktisk viste meg den muligheten...da fikk pipen en annen lyd. Vi var mange som smilte :)8)

Anbefaler å alle søkende å få kastet en slik èn i Switch serien (#3- #5)

Utrolig jevn serie, gjennkjenner aksjonen tvers igjennom alle stengene. Behagelig, lettkastet og mye krutt.

Vanskelig å beskrive..rett og slett gode produkter.  ;) Vanskelig å si mer før jeg har fått fisket med stangen jeg ønsker, 10' #5.

#5 9' var også vanvittig god, men den vurderer jeg først etter å ha fått testet nye Winston BII MX #5.

Har noen gode #5 9' ifra før, så 10' fra Zpey blir egentlig et supplement og ikke en erstatter :)

 

Helios er mye billigere enn først fryktet...(tror jeg så veil 6999.- i Alt om Fiske)

Da er de plutselig med i kategorien noen andre allerede befinner seg i. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

bruker ei scott g 9#kl 4 med danielsson nymph wide ladet med rio selective trout snøre til mitt ørret/røye/sjørøyefiske.

fra denne sesongen blir også en scott g 9"kl5 med lamson velocity 2 og ett rio grand camo med på turen.

kan vel legge til att kl4 stanga har vært min favoritt stang i 15 år , og antaklig vil være det de neste 15 sammen med 5er stanga.en drøm å fiske med og kjøre fisk på. rolig stang for en rolig mann.har ikke behov for å skifte stenger hele tiden. har funnet mitt merke og serie. skjønner ikke helt de som må på død og liv handle nytt hele tiden.

 

bent ;D ;D

 

Jeg har kastet med både den originale G'en og G2'en i 9' #5. Jeg likte i allefall den nye G2'en mye bedre. Om du har muligheten burde du prøve begge to før du bestemmer deg. Jeg tror Jarle og Bjørnar i Lillestrøm har begge variantene inne. G2'en er i likhet med originalen også en dyp og deilig stang, men Scott har lært seg et par luretriks på de siste 30 årene!  ;)

 

For meg blir G2 9' #5 med Rio Selective Trout årets førstevalg til ørreten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

 

 

 

jeg har kjøpt den allerede.ga 2000,-blanke for en splitter ny en med uutfylt garantikort hos en hyggelig herremann på fiskersiden ;D

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

jeg har kjøpt den allerede.ga 2000,-blanke for en splitter ny en med uutfylt garantikort hos en hyggelig herremann på fiskersiden ;D

 

bent

 

Det var en skikkelig kremhandel!  :D

 

 

 

ja det kan man vel si ;D, han hadde kjøpt den selv på ebay, men kun prøvekastet den. hadde fått småfolk i huset så de ble ikke tid til fiske.fint for en scott g fan som meg ;D.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter et par "tunge investeringer" så er garderoben oppgradert ;D

Tørt og fjellfiske  Orvis Zero Gravity #5  Snella er en Orvis battenkill LA med et guideline presentation snøre.

I skogstjerna      Orvis TLS #5  Snella er en Orvis battenkill LA med et guideline presentation snøre.

I sjøen blir det Orvis T3 #6 eller en orvis TLS #7. Her brukes også en Orvis Battenkill La med SA Stripped bass snøre og et Guideline Pounch.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Har en mistanke om at min nye Sage ZXL 904 kommer til å bli mye brukt til sommerens myggfiske

Har foreløpig bare viftet litt med den, men den kjennes utvilsomt lovende ut.

Snørevalg er enda usikkert da jeg har både Rio Gold, SA Sharkskin, Airflo T. Trout mm. som skal testes på den. Tror faktisk valget kommer til å falle på min gamle, kjære Lee Wulff TT... men, men ;-)

Til øvrig fiske blir nok den prioriterte rekkefølgen lik fjorårets...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt ørret stang, Parabolic Special 76 bygget av Carl Anderberg.

Av mine stenger så er det denne som blir mest brukt gjennom en sesong.

Jeg liker den best med et Airflo DT #4.

Nydelig parabolsk aksjon som passer godt til tørrfluer og nymfer.

post-856-1394985517149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt ørret stang, Parabolic Special 76 bygget av Carl Anderberg.

Av mine stenger så er det denne som blir mest brukt gjennom en sesong.

Jeg liker den best med et Airflo DT #4.

Nydelig parabolsk aksjon som passer godt til tørrfluer og nymfer.

 

Nydelig stang, men det håndtaket ser mistenkelig ubesudlet ut! Tar du aldri med gromstanga utenfor stuen?  ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt ørret stang, Parabolic Special 76 bygget av Carl Anderberg.

Av mine stenger så er det denne som blir mest brukt gjennom en sesong.

Jeg liker den best med et Airflo DT #4.

Nydelig parabolsk aksjon som passer godt til tørrfluer og nymfer.

 

Nydelig stang, men det håndtaket ser mistenkelig ubesudlet ut! Tar du aldri med gromstanga utenfor stuen?  ;D

 

 

 

Vel....  :-[

Jo da Tom, stanga er godt brukt(fisket den seinest i går), men dette bildet er tatt for noen uker siden, før jeg begynte å fiske med den i år. Da jeg avsluttet sesongen i høst fikk den seg en grunndig rengjøring. Brukte faktisk litt grønnsåpevann på korken ;D  Heldigvis er det jo slik med kvalitet at den tåler tidens tann. Stangbyggerens egen favorittstang er 19 år gammel og still going strong. En slik stang varer lenge med litt kjærlig omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker en #5 i 8' til 8' 6". Rolig og dypere aksjon. Det hender jeg bruker en 7' 9" #4. Ikke fordi det er noe poeng, men fordi den er jævlig god. Foretrekker gjerne en longbelly line. Liker også å ha masse backing (godt over 100m), ikke fordi jeg trenger det, men det gir ekstra trygghet. Stroft er et must. Det samme er CDC-fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker G.Loomis Streamdance HLS GLX 8,6' #4.

Orvis battenkill snelle og GL "The Dry" og SA Mastery Stillwater snører.

 

Til tyngre fiske, i vind og til fjells:

GL XTS 9,6' #7, GL Hydra3 snelle med GL Pounch Pro.

GL REM Seatrout snelle med klumper...

 

Har lyst på ei 5'er eller 6'er stang i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...