Gå til innhold

SA Sharkskin


Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Den som ikke ser at Lillevann skriver innlegg med et litt glimt i øyet har et problem :)

Hvor mangen ganger tror dere Lillevann har sitti å flira av svarene han får her inne ?

Nei.....jatt med til dyrelegen kommer, eller holde seg borte fra tråder der tempraturen er for høy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet Sharkskinet over flere dager under praktisk fiske og er vel ikke veldig imponert!

 

Under fiske i elv med litt strøm hadde jeg problemer med at snøret gled veldig dårlig gjennom hånden, spesielt når jeg stod med venstre side mot strømmen. Presset på løssnøret kombinert med rillene rundt snøret gjorde snøret ganske håpløst >:(  brannsår ble det også...

 

På stille vann er det helt greit men til den prisen vil jeg sikkert velge andre snører i fremtiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet Sharkskinet over flere dager under praktisk fiske og er vel ikke veldig imponert!

 

Under fiske i elv med litt strøm hadde jeg problemer med at snøret gled veldig dårlig gjennom hånden, spesielt når jeg stod med venstre side mot strømmen. Presset på løssnøret kombinert med rillene rundt snøret gjorde snøret ganske håpløst >:(  brannsår ble det også...

 

På stille vann er det helt greit men til den prisen vil jeg sikkert velge andre snører i fremtiden :D

 

 

Igjen verdifull info.

Jeg har akkurat motsatt igjen.

Under elvefisket mitt, med sakte våtfluesving opplever jeg en meget god kontakt med line, mye grunnet smidighet og manglende stivhet....god kontakt selv på lang avstand når fisken suger seg på.

Tl mitt tørrfluefiske har linen vært intet annet enn strålende, igjen grunnet smidigheten, lett å mende og jobbe med.

En fantastisk line så langt for meg. Tror kanskje den passer meg og stangen jeg bruker den på. ;)

Presentasjoner på slicks med pent overslag også glitrende for meg og mindre erfarne fiskere har jeg registrert.

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, snøret er greit når en får det ut :)

Glemte og skrive at det var under kasting at det ikke glir godt mellom fingerne, spesielt når det er en del drag i løssnøret, må slippe snøret for at det skal gli ut! En kamerat hadde hatt samme opplevelse når vi diskuterte det i ettertid.

 

Det er godt noen liker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Det hjelper godt å vinkle ringene til siden (mindre friksjon mot stangemnet). Funket for meg, men bør være helt unødvendig.

Registrerer at at i den grad folk sliter med haiskinnet dreier det seg stort sett om de samme problemene.....

Virker i høyeste grad som et elsk/hat-produkt  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Igjen verdifull info.

Jeg har akkurat motsatt igjen.

Under elvefisket mitt, med sakte våtfluesving opplever jeg en meget god kontakt med line, mye grunnet smidighet og manglende stivhet....god kontakt selv på lang avstand når fisken suger seg på.

Tl mitt tørrfluefiske har linen vært intet annet enn strålende, igjen grunnet smidigheten, lett å mende og jobbe med.

En fantastisk line så langt for meg. Tror kanskje den passer meg og stangen jeg bruker den på. ;)

Presentasjoner på slicks med pent overslag også glitrende for meg og mindre erfarne fiskere har jeg registrert.

 

Stig

 

Hmm lurer på hvem Stig tenkte på der gitt,hehe  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at at i den grad folk sliter med haiskinnet dreier det seg stort sett om de samme problemene.....

Virker i høyeste grad som et elsk/hat-produkt  :rolleyes:

Dersom det er de samme problemene som erfares av mange er det vel ikke riktig å kalle det et elsk/hat-produkt, men heller et produkt hvor det er avdekket konkrete og udiskutable svakheter.  At det er andre som ikke opplever dette kan skyldes at produksjonen av snørene ikke er stabil, men at det finnes gode serier og dårlige serier.  Sistnevnte er uansett ikke akseptabelt.

 

Jeg vil også tro at svakhetene avdekkes lettere av erfarne og gode kastere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er svakheter som finnes i noen lineklasser, som jeg ikke fisker med tviler jeg egentlig på.

Om det er feilproduksjoner ute å går, kan jeg selvsagt ikke si noe om.

Jeg kastet innedørs hele vinteren med #4 og #5...rikelig med tid på tre timers økter til å avdekke evt "ustødigheter".

Jeg må si: fant ingen. Og jeg er overrasket at det er noen uheldige tilbakemeldinger, faktisk.

Alle som kastet med disse linene innendørs i vinter, på både Orvis Helios og på en svært rimelig stang Redington RedFly2, strakk tingene nydelig ut.

Den eneste "negative" jeg hørte den gang var pris og lyd.

Som jeg igjen bare kan si meg enig i. Både pris og lyd er ulik andre liner :D Men jeg synest fremdelses etter havlfisket sesong at dette er "peanuts" sammenliknet med fordelene.

 

Ved Orvis demo i vår, fikk mange heldige prøve hele Helios serien fra #3- #8, selvsagt rigget med Sharkskin liner, og samtlige, jeg mener samtlige nikket annerkjennede til at dette var bra saker.

Noen har selvsagt en litt "hakkete/urytmisk" kastestil, disse sliter littr med profil og smidighet i linen, kan det synest som.

Men samtidig sier alle at de har en herlig opplevelse, kanskje føler de seg forpliktet??? ???

 

Men å si at det er så mange negative tilbakemeldinger vil jeg ikke ut ifra denne tråden. Tror det nesten er litt motesak det også.

For meg er Sharkskin profilen den beste jeg har opplevd fra SA, helt sant. Ingen brannsår, og linen glir godt for meg, ja den flyter til og med ;) Kan jeg da være misfornøyd?? Nei, selvsagt ikke.

Og da har jeg ikke engang vært innpå hvordan den "fisker". Det har jeg skrevet noe om tidligere, og sorry hvis noen har kjøpt denne linen utifra bla andre mine anbefalinger, og ikke er førnøyd. Beklager det, men jeg har vært oppriktig :-[

Og til alle dere som evt er fornøyd: Bare hyggelig, jeg visste vel det!! ;)

 

Stig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt min sharkskin line i 4 døgn og må si jeg er dypt skuffet over lina.

Etter å ha kjøpt det gikk jeg ned på stranden for å bare teste det, etter en halvtime kasting hadde jeg store brannsår på fingeren.

Så vendte jeg snuten mot dalstrøkene og håpet at det var en god line til elvefiske, men den gang ei.

Det er som noen nevner tidligere på denne tråden at det glir trått , problematisk å mende med samt at det bråker noe så inni gampe ræva.

 

På grunne og sakteflytende partier funket det bedre og når man først har fått lina opp av vannet så kaster jeg fint med det. Ut i fra min mening så er det en fin line med god presentasjon egenskap, men jeg kommer ikke til å bruke denne på en stund tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man blir tilbøyelig til å skryte av noe man har brukt masse penger på, om ikke annet så for å forsvare kjøpet.  Få en bekreftelse på at man har valgt riktig, herunder få andre til å være enig.

 

Her har det vært liv!  Det er interessant å se den store forargelsen disse 2 setningene har medført - 16 ganske lange innlegg hvor hovedfokus har vært å fortelle hvor dum og provoserende Lillevann er.  Og ikke nok med det, all skyld på at tråden sporer av legges på Lillevann - til tross for at jeg ikke har vært aktiv i det hele tatt.

 

 

For en gangs skyld har Lille_ann påpekt noe som jeg kan si meg enig i. Det er som han påpeker, en helt naturlig reaksjon hos mennesker at man i etterkjøpsbehandlingen av sitt eget innkjøp, iallefall hvis man er usikker på om det var rett.. hauser produktet opp, for å få flere med på den positive reaksjonen, for igjen å stimulere vår egen selvfølelse.

 

Ser heller ikke det store problemet i innlegget? Det er ganske nøkternt kommentert og absolutt ikke noen bitende ironi. Markedsteknisk er det faktisk ganske så presist, uansett om vi snakker om innkjøp av flueline eller en campingvogn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdaterer min erfaring med lina etter bruk også i elv:

 

- stort sett samme inntrykket som før, dvs mest positive, men også noen negative - størst kritikk går fortsatt på overrulling på lengre kast.

 

kanskje de negative skyldes at jeg er blitt så god til å kaste at jeg klarer å avsløre dem, hahahahaha?! :D:o

 

I WISH!  :P  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første inntrykket av et produkt gir ikke alltid riktig svar på om produktet passer deg eller ikke. Jeg har lurt meg selv mange ganger. Det gjelder stang, støvler, sko, bil etc...

 

Etter en del omtale her måtte jeg bare prøve haiskinnet. Joda, førsteinntrykket på en Z-axis 9,6' #7 var veldig bra. Kasta jo ut hele snøret og presenterte bra på kortere distanse. Ja, det sang litt, men det var greit. Tenkte overhodet ikke på finger slitasje. Kjøpte meg derfor et til i #5. Men, for meg fungerte dette ikke optimalt på Scott E2 9' #5 og G. Loomis GLX Distance 10' #5.

 

Nå har jeg brukt haiskinnet en stund. Lina fungerer fremdeles bra for meg til kasting, men er rett og slett ubrukelig for meg under praktisk fiske. Årsaken til dette er brannsår. Når jeg er på fisketur så pleier disse ofte å vare noen timer. Jeg tar vel egentlig alt for lite pauser. Noen ganger kan jeg stå og kaste bortimot uavbrutt i flere timer. Det er til dette fisket ikke Sharkskinn passer for meg. Jeg blir rett og slett for sår på fingrene og orker ikke fiske med hansker. Men for en purist, som observerer og kun plukker vakende fisk inn i mellom, og hvor snøre er tilpasset stang og kaste teknikk , vil jeg tro haiskinnet passer bedre.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Testet dette snøret på et par kast i Rena. For å si det sånn....bare lyden er god nok grunn til å ikkje kjøpe dette for meg. At snøret kaster greit, og glir greit er helt greit, men det er ikke bedre en andre alternativ. Har ikke testet dette over lengre periode, så kan ikke uttale meg om annet en førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Er det sånn at alle som har prøvd dette snøret skal si hva de mener?

Er nok som på ffs ellers. Vist du VIL uttale deg om noe, så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...