Jump to content

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer

Recommended Posts

• Replies 9.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Vespertina Fallskjerm #17 Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om

Ønsker å rette en takk til FFS dyktige fluebindere gjennom de siste 8-9 årene, uten dere hadde jeg nok aldri fattet den samme interessen for fluebinding. Mange av dere har jeg kun hatt kontakt med via forumet, mens andre har jeg truffet langs elva. Noen har forlengst forlatt FFS mens andre har holdt fast i gode og vonde tider. Felles for dere alle er at dere er rett ut trivelige karer. Jeg skulle gjerne ramset opp navn, for det er mange av dere, men i fare for at noen skulle bli glemt så tar vi

Posted Images

Den var jammen lækker i kroppen Roy Ole!

Slenger med flua jeg surra tel kaffin nu.

Var itte mindre skråttgo` dænna fluggua di hæll Rune - rett og slett nydelig (som vanlig). 

<<l

PS - flott å ha deg i tråden igjen 

;D

Leker videre med farget hacklequill i kroppen. Her har jeg strippet en vanlig hacklefjær av hane og farget dem.

Marginata quill dun

Heptagenia quill ving dun

Slenger på en Catskill-flue til i størrelse 16. Riktignok tatt med mobil og lyssatt med arbeidslampe anno 1988. Zoome måtte jeg gjøre og greier

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Sent from my iPhone using Tapatalk

Guest Unknown User

Fantastisk Roger. Jeg håper vi sees ved Rena i sommer så jeg kan få skue disse kunstverkene i live. Helt rått!

Da jeg er i pappaperm i åtte måneder så prøver jeg å binde litt imens lillgutten lønsjnaper. I dag tok jeg tak i min videreutvikling som fluebinder og jobbet videre med cdc. Jeg har nettopp begynt å splitte linen og bruke "magic tool". Lagde en spent med sparkle organza mikset med spunnet cdc for å øke flytformågen. Slet med lyset i dag så mobilbildet er litt laber kvalitet. Fluen skal jobbes med.

Krok: Hends 404BL #14.

Guest Jan Fredrik Lund

Mye lekkert på de tre foregående sidene her altså. All ære til dere alle sammen for at dere bidrar til inspirasjon og ikke minst glede. 

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Nok en Old School fra meg, men mest for å teste bildekvaliteten etter rens og opplæring! 

Nydelig JFL! Og bildekvaliteten også 

Fine klekkere Even L! Jeg lager de på omtrent samme måten. Blander cdc og litt hacklefibre så blir det passe rufsete :-)

Swede: digga den spinnern!! Ser jo ut som om du har bundet i maaange år?!!

Hei Swede...

Glimrende spinner

Fortjener ikke den en SBS i en eller annen tråd her

Fra haletråder til foam avslutning

vannvittig bra her inne nå , av alle 

<<l

Guest Unknown User

Hei Swede...

Glimrende spinner

Fortjener ikke den en SBS i en eller annen tråd her

Fra haletråder til foam avslutning

vannvittig bra her inne nå , av alle 

<<l

Tusen takk Dr Madsen. Utrolig hyggelig tilbakemelding. Du skal nok ikke fortvente så mye av en slik SBS da jeg ikke er i nærheten av fotogutta her inne. Jeg kan prøve meg på en lo-fi bildeserie med mobilen. Skal se hva jeg kan få til i morgen mellom bleieskiftene.

Guest Terje Refsahl

Gå ta banen så mange flotte mønstre som ligger her nå

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Her er en foam danica dun og foam danica klekker jeg knøt sammen for noen dager siden:

Terje

• Create New...