Jump to content

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer

Recommended Posts

RolvS skrev (25 minutter siden):

Vittig at bildene på posten til Refsahl har fått vannmerke

Ja utrolig irriterende! Gjetter at det er fordi det tidligere var ganske strenge restriksjoner på bildestørrelse på forumet. Derav ligger bildene på en bildeserver og de er kun linket til i tråden.

Men det holder nesten å lese den forklarende teksten.

• Replies 9.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Vespertina Fallskjerm #17 Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om

Ønsker å rette en takk til FFS dyktige fluebindere gjennom de siste 8-9 årene, uten dere hadde jeg nok aldri fattet den samme interessen for fluebinding. Mange av dere har jeg kun hatt kontakt med via forumet, mens andre har jeg truffet langs elva. Noen har forlengst forlatt FFS mens andre har holdt fast i gode og vonde tider. Felles for dere alle er at dere er rett ut trivelige karer. Jeg skulle gjerne ramset opp navn, for det er mange av dere, men i fare for at noen skulle bli glemt så tar vi

Posted Images

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Har sitti å pusla med Biot dun og komponert en liten boks for de minste døgnfluene. Litt fargevariasjoner bundet på krok 15 til 19. TMC 112TR er en flott krok til denne flua, ref https://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?/fluedatabasen/x-650

Noen klekkere men mest Biot duns. Litt pillete å binde i de minste størrelsene, men absolutt en grei flue å binde. Anbefaler å følge Stokkebekk sin bindebeskrivelse nøye. Gjetter at disse kommer på tynn fortom utpå sensommer og høst.

Her en golden beige som er tenkt å imitere Ignita eller en Baetisart på TMC 112TR #15:

Litt ulike fargevariasjoner:

• 3 weeks later...

Det pusles videre med de små døgnfluer. Her et knippe CDC Double Wing NoHackle på TMC 102y #17 med biotkropp. Gjenstår å se om de flyter greit uten dubbing i kroppen, men det blir jo lekkert med segmentering da:

Jarle TL skrev (4 timer siden):

Det pusles videre med de små døgnfluer. Her et knippe CDC Double Wing NoHackle på TMC 102y #17 med biotkropp. Gjenstår å se om de flyter greit uten dubbing i kroppen, men det blir jo lekkert med segmentering da:

Sweet de der, jeg skal lage meg en bøling men skal ha thorax av hareørehår og rådyrørehår, som skal kjøres i kaffekvern. Det funker visst bra.  Her går det i sulfurvillii, nettopp gjort ferdig 3 rader i boksen 18stk, det bør holde ei uke eller to :-)

• Create New...