RolvS Posted February 11 Report Share Posted February 11 Viser seg vel å være sånn ca 17.mai-nymfa? 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted February 12 Report Share Posted February 12 Fanger hele sesongen de der Rolv, nesten usportslig å kaste ut en sånn og trekke forbi et vak.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted February 20 Report Share Posted February 20 Jeg er fryktelig tilhenger av micro-duns på de mellomstore døgnfluene. Men må bare ha noen fallskjermvarianter også, sånn i tilfelle. Her er to stykker som dekker opp flere av dem; Gulrotflua (Hanak 230BL #12) og Sulphurvilli (TMC 100 #14). Straight from the fluedatabasen Valgte lysere vinger på Gulrotflua da den er tiltenkt primært som spinner. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted February 23 Report Share Posted February 23 Disse lukter fisk alt når de kommer av stikka. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted February 23 Report Share Posted February 23 Nydelige Rolf! Kan tenke meg at de nymfene kan imitere det meste av døgnfluenymfer og fanger. Er det Hends BQ i kroppen på dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted February 23 Report Share Posted February 23 Takk takk! Nei, her er kroppen lagd med Flyrite. Samme farge og teknikk som Rune viser i klekkeren han posta 9. Januar indenne tråden. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted February 25 Report Share Posted February 25 Mer på samma tema… Disse ass. På glatta. Rett under. Mums mums! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted February 26 Report Share Posted February 26 RolvS skrev (22 timer siden): Mer på samma tema… Disse ass. På glatta. Rett under. Mums mums! Knall det, og plutselig skal vi se at alle blir utsolgt for FR34 😄 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted February 26 Report Share Posted February 26 Sitter å knyter opp et par sånne tilt wing duns, skal teste dette litt der det er litt fart i vannet. Og denne døgnisen her skal imitere en av disse "march browns" Skal testes i utlandet om litt. mb.MOV 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted February 26 Report Share Posted February 26 Farsken! Ble jo ikke inline den filmen og VHS kvalitet!! får komme tilbake med bilder her ila dagen 🤣 Nu med bilde 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted March 10 Report Share Posted March 10 Blir litt serieproduksjon av spent spinnere. Bundet på TMC 102y fra str 11 til 17. Det går hardt utover beholdningen av disse i varme sommerkvelder. Må ha noen i backup også 🙂 Her i str 17 med FlyRite nr 5 i kroppen. Bruker bare denne nyansen på spinnere 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted March 15 Report Share Posted March 15 Leptophlebia Marginata. Fjorårets første markaørret på deilige 600g tok jeg på denne tidlig-døgnflua. Her i to utgaver; Micro Dun (TMC 111 #16) og Biot parachute (TMC 100 #14) Har sluttet med Aero Dry Wing eller polygarn i vingene. Synes cdc holder spenst og form så utrolig mye bedre. Nå bør det ikke være altfor lenge til disse kan prøves! 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted March 15 Report Share Posted March 15 Jarle TL skrev (1 time siden): Marginata Du er jo ferdig med binding før helga du 😀 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted April 19 Report Share Posted April 19 Får dere trua? 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted April 19 Report Share Posted April 19 RolvS skrev (14 minutter siden): Får dere trua Ganske sikker på at de lokker opp fisk. Aner jeg at de kan benyttes både som døgnflueklekkere og som vårflueklekkere? Fishy knyting Rolv! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted April 19 Report Share Posted April 19 (edited) RolvS skrev (1 time siden): Får dere trua? Absolutt! Jeg lagde noe lignende i fjor og fikk sesongens peneste brunørret på den 😉 Bare sånn for å bygge litt forventninger liksom Edited April 19 by Truls 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted June 15 Report Share Posted June 15 Reorg i boksene igjen. En boks får være for de mer imitative tingene jeg kan finne på å fiske med tørrflueteknikk, så får alt av bling sin egen boks. Kanskje? 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted November 3 Report Share Posted November 3 Vulgataen er "rett rundt hjørnet" Her noen klekkere på TMC 2487 #10 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted November 4 Report Share Posted November 4 Fikk på litt mørkebrun oppe på kroppen av flua, slik at fluefiskeren lettere vil velge nettopp denne flua i boksen 🙂 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted November 17 Report Share Posted November 17 Fortsetter på Vulgataforberedelsene. Her en Vulgataklekker etter inspirasjon fra Kenneth Einars. Bakkroppen er ganske nær originalen imitasjonsmessig på denne, og det er disse som tar litt tid å lage. Imiterer Vulgatanymfen som har svømt opp til overflaten for å klekke. Mine er 23mm lange. Her bundet på TMC 2488 #10 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted November 17 Report Share Posted November 17 Veldig bra bundet, og så veldig fishy ut 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaas Posted November 18 Report Share Posted November 18 16 hours ago, Jarle TL said: Fortsetter på Vulgataforberedelsene. Her en Vulgataklekker etter inspirasjon fra Kenneth Einars. Bakkroppen er ganske nær originalen imitasjonsmessig på denne, og det er disse som tar litt tid å lage. Imiterer Vulgatanymfen som har svømt opp til overflaten for å klekke. Mine er 23mm lange. Her bundet på TMC 2488 #10 Meget strøkent!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted November 19 Report Share Posted November 19 On 11/17/2023 at 3:08 PM, Jarle TL said: Bakkroppen Er det strutseherl du har rundt undersiden? Tenker du må poste en sbs på disse 😛 Veldig fine! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted November 20 Report Share Posted November 20 RolvS skrev (På 19.11.2023 den 7.26): sbs på disse Det er strutseherl som ribbing i bakkeoppen ja. Skal se hva jeg får til ang sbs 🙂 Takk for hyggelige ord 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts