Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Veeel, kan og kan Terje. Jeg måtte ta fram boka til Kolbu for å se hvordan det var igjen.. Lenge siden jeg gjorde det.

Med tubingen var det nesten enklere uten nåla synes jeg, i hvertfall med small som jeg brukte her..

Skal lage meg noen andre varianter også, kommer flere  ;) Jeg har "produsert" siste ukene og ligger godt ann i fht. skjema. Kan tillate meg hyggelige utskeielser som dette ved stikka  ;D Har faktisk bindt over 200 fluer siste 3 ukene og det er 200 mer enn vanlig på denne tiden. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Oi, den var tøff, Terje  ;D

Skikkelig buggy fiskefanger- utseende på den der  8)

Takker så mye Andrè og alle sammen.

Jeg kliner til med enda en variant av den eminente vårflua di Andrè.

Denne gangen heter den:

"André Bruns cdc all the way caddis"  ;D ;D

Kjell:

De to vårfluene du la ut sist er alldeles nydelige, spesiellt klekkeren som jeg synes er helt rå :D

Terje!

post-0-13949870770102_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

I hope this is the right Thread for Caddis?

En hekla Rubberleg Klekker med Cdc-Loop.

This Emerger have a experimental Body, i test to form the Body with green wool as Underbody and Rubberlegs to knot as upper part of the Body. He have a nice "i-will-emerg" effect :)  The problem is, the Body is very oversoft. I think 1 or 2 (or a little bit more) Trouts and the Body are cracking.

Hilsen Thorsten

post-3989-1394987083544_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, Terje!

Ble så inspirert at jeg tok et bilde til her nå jeg også - av ei vårflue. Sitter egentlig ikke å binder vårfluer nå, men ei vårflue er alltid gøy  :) Knipsa bilde av for 5 minutter siden  :)

Akkurat bindt opp forskjellige varianter av denne. Den har jeg troa på;) Har du prøvd mindre versjoner til mygg? Blir jo nesten som en palmer med vinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat bindt opp forskjellige varianter av denne. Den har jeg troa på;) Har du prøvd mindre versjoner til mygg? Blir jo nesten som en palmer med vinge.

Hei. Nei, jeg har ikke prøvd spesielle versjoner av den til mygg, men jeg fisker små størrelser av den. En liten slik en i svart skulle sikkert gå an til mygg kanskje  :)

Det funker,Andrè.

Har en kompis som er Brun-fan(kan jeg forstå)og han binder Brun`s i små størrelser til mygg.

Selv bruker jeg noe lignende,lett dresset,lite kropp og en pearl polygarnving til mine gamle øyne. 8)

Kurositet:Størst suksess som jeg kan huske fangstmessig,var under en steinfluesverming i Glomma langt utpå høsten en gang.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne kan bli tatt som mygg? Legg til noen bein og en vinge, så har vi kanskje en klekkende bibios også?

Who knows...:)

[attachimg=1]

Beklager bildekvaliteten... må bruke mobilen mens jeg venter på mitt nye Pentax W80 i treg postgang..

-: R

At den fisker er jeg sikker på! Bibo mener jeg klekker på land.

Fin flue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hver dag jeg lærer noe nytt. Men idag har jeg lært opp til flere ting :D

1. Skal du hekle for første gang, så ikke begynne med krokstr 17.

2. Skal du hekle for første gang, gjør det MED nål, og ikke uten.

3. Når du først har blitt ferdig omsider, og skal ta bilde av faenskapen, så bruk stativ, for macro er veldig vanskelig å få skikkelig til om du holder kamera i hendene.......vist du skal HELT nært i alle fall.

Hekla sammen en kropp her nett, og gjørde ALT annet en det som står over her :).... Tok meg nettså ikke så god tid :)

[attachimg=1]

post-0-13949870962487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint håndarbeid vennen. Trenger du flere fluer??

Neida vennen :) Jeg ville bare teste om jeg fikk det til.

PS: Jeg bruker flere fluer altså :)..... MEn en TRENGER ikke noe annet en no body som døgnflueimitasjon i Rena på en uke ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...