Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Takk André. :)

Er usikker på type gummibein, bandt den hos en kompis. Blei tålelig fornøyd med de to jeg har posta her med tanke på at dette er de første longlegs'a jeg binder.

Den første har bein av fasanhalefjær, og ledda har jeg knyti sjøl.

Flua jeg poster her har en kropp av antron og beina er av "Krystal Flash Back". Målet med denne flua er å gå litt ut av boksen i henhold til materialvalg. Flua skal ligge litt tungt, og "flash"faktoren i beina skal etter planen lokke opp nyskjerrig fisk.

Venter på vindstille vær, og så blir det å teste. :)

longlegantron.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

En ryddefiskflue spesial. Litt pjuskete design, kan imitere mygg eller andre havarerte fluer.

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=207

Hilsen

Rune Stokkebekk

(laget automatisk av Fluedatabasen)

b_y-cdcm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen.

Om fluen / fisketips:

Dette er en flue for september og oktober. Det er da jeg har sett flest av disse små stankelbeinene som ganske ofte havarerer på vannet.

http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=209

Hilsen

Rune Stokkebekk

(laget automatisk av Fluedatabasen)

cdcminidaddy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, binder du alltid fast beina før du knyter ledd på dem, eller ledder du dem først?

Hei, jeg lager ledd først. Holder lenge med et på disse. Og jeg synes det er et poeng ellers så ser de bare ut som retter streker og ikke bein. Disse små stankelbeina ser ut som skikkelige krøplinger på vannet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tankene går mot isløsning og de første virkelige gode, varme og vindstille dagene på våren! Sverming av dansefluer (empis borealis) og slurpevak

SLuuRRPP

Du er ikke alene nei.... Fin den der, fiske fanger som f... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...