Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

En "Pappa-langbein" får bli mitt første bidrag med fluebilde på dette forumet. Har ikke kamera og utstyr til å matche alle de flotte bildene som blir lagt inn her, men det får stå sin prøve. Bilde er tatt med kompaktkamera på frihånd.

Når det gjelder flua så er det en av mine varianter av Daddy-longlegs, som er en av di få fluene jeg bruker foam i.

Kjell

post-4938-13949891749688_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knallfluer det der Geir.

må neste foreslå en variant med Clarett kropp, kjenner på meg at den vil være dødlig ;D

Gisle

Enig med deg jeg også, Gisle - og halve England  ;D

Jeg skriver med smilemann, men med stor ære til folk på "øya". De har vel omtrent lært oss alt (eller vist veien til alt) vi i Norge kan om buzzerfiske, Bumble-fluer, ja, selv fargen Claret  :) Og det er moro  :) Denne dype røde, nesten svarte nyansen skinner som best i solnedgang  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke å svare her, men måtte gjøre det etter Andre sin kommentar. Føyer meg til Andre sitt svar...jeg også med smilemunn. Dette er ikke ironi. De har faktisk mye lurt for seg på den der balløya... Dette lure tar jeg også til meg, men med den samme smilemunnen som Andre!

En ting har de iallefall ikke på balløya.... de har ikke ø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "Pappa-langbein" får bli mitt første bidrag med fluebilde på dette forumet. Har ikke kamera og utstyr til å matche alle de flotte bildene som blir lagt inn her, men det får stå sin prøve. Bilde er tatt med kompaktkamera på frihånd.

Når det gjelder flua så er det en av mine varianter av Daddy-longlegs, som er en av di få fluene jeg bruker foam i.

Kjell

Det dær var en nydelig bundet daddy Kjell. Finner ikke noe galt med det bilde dær. Et flott første flubidrag  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletta innlegget mitt med longleggen tidligere her og bretter ut denne istedenfor. Bedre proposjoner ift kropp, bein og vinger. Har også lagt litt cdc i hode/thorax parti for å skape liv i flua. En imitasjon jeg har trua på.

stavernapril04302.jpgstankelbein.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin Gisle :D

Satt å rydda litt bindepult til kveldens planlagte raid ved stikka. Der lå det en foamstripe gitt, som jeg måtte bare surre til noe. Så ble det helt feil alt sammen, jeg blei sur og hadde lyst til å kaste den i søppla, men den så litt kul og fiskbar ut av likevel ;D.

Får legge den under kategorien bustefoamfluer  :).

Foam og snowshoe som bein.

Trur jaggu jeg må lage en til ;D

[attachimg=1]

post-982-13949891902722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...