Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Klassiske laksefluer


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 11 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Hadde ikkje hatt giddi??? Hva med evner? Tror faktisk ikke noen her inne ville vært i nærheten av hva Oddbjørn klarer. Å dresse slike fluer er ikke " Så bare drar du av noen CDC fibre og gnikker dem mellom fingra..." Du skal skjønne deg på fjær utav en annen verden og ikke minst hva kvalitet angår.

Rått Oddbjørn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hadde ikkje hatt giddi??? Hva med evner? Tror faktisk ikke noen her inne ville vært i nærheten av hva Oddbjørn klarer. Å dresse slike fluer er ikke " Så bare drar du av noen CDC fibre og gnikker dem mellom fingra..." Du skal skjønne deg på fjær utav en annen verden og ikke minst hva kvalitet angår.

Rått Oddbjørn :)

Tror de fleste som binder fluer sånn nogenlunde kan komme til dette nivået....... det å gidde er et litt videre begrep enn det å sette seg ned med alle materialene og knyte dem bare til koroken.....med i giddebegrepet ligger ta seg å trene seg opp til alle hådgrepene alle triksa  om hvor og hvem som har alle materialer....så giddebegrepet er stort her Sigve... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikkje hatt giddi??? Hva med evner? Tror faktisk ikke noen her inne ville vært i nærheten av hva Oddbjørn klarer. Å dresse slike fluer er ikke " Så bare drar du av noen CDC fibre og gnikker dem mellom fingra..." Du skal skjønne deg på fjær utav en annen verden og ikke minst hva kvalitet angår.

Rått Oddbjørn :)

Bare for å gjøre det klart, jeg hadde ikke giddi å forsøkt. For jeg hadde ikke vært i nærheten av å klare dette, og hadde funnet frem fosterstillingen ganske så kjapt. Synes selvfølgelig det Oddbjørn presterer er sykt flott, som jeg også skrev. Hvis det hvar meg du mente(men det var vel helst Staffan ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye.

Gidder forøvrig ikke så ofte lengre selv heller. Er mye tålmodighet bak en slik flue, men gir også en god følelse når man er ferdig, selv om det alltid er noe man ikke er helt fornøyd med.

For de som har fingerferdighetene i orden så er det nok rett som Staffan sier at det har mest med å gidde eller å ville lære seg det, ihvertfall det bindetekniske. Så må man jo ha syn for proporsjoner også, noe man selvsagt også kan tillære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...