Gå til innhold

Göran Anderson-stilen - styrker & svakheter


.JB

Anbefalte innlegg

Gjest erland fjell

Side 3 i denne artikkel sakset fra DR. Sømmes bok utgitt i 1942.

 

http://www.flyfishnorway.com/pdf_files/stenger_snorer_art.pdf

 

Og NEI, har ikke greie på dette i det hele tatt..

 

Som Erland sier, disse to underhåndskastene har ingenting annet tilfelles enn samme navn. Og kastet som er nevnt har aldri vært særlig kjent med det navnet utenfor sømme sin bok. Det har også vært snakket om et spey liknende kast som Jan Johansson bruker og har nevnt i sine bøker som han kaller underhåndskast. Heller ikke dette kastet har noe til felles med Gøran sitt underhåndskast.

 

 

 

Kjenner til dette jeg å, men litt tilleggsinfo kan være greit for "nye" lesere :)

 

Ja du har vist greie på alt om fluekasting du - bortsett fra denne kastestilen her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 343
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Erru blind og ignorant? eller bare later du som? Sa at jeg jobbet litt for Loop og har kastet sammen med GA ved flere anledninger... ENNÅ så klarer du å si at jeg ikke kjenner til denne stilen... At jeg gidder å svare ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf, du skjønte selvfølgelig hva jeg mente. Det er ikke mye fart man får på snøret ved bruk av kun kastearmen når man ikke bruker stang. Så trekkhånda står for mesteparten av farta, men selvfølgelig ikke alt.

Du blander også kortene her kun for å forvirre. Du vrir og vender på innlegg for å dumme ut "motstanderen".

 

Interessant at du ikke anser bruken av vektarm som signifikant for hvilken teknikk som bør benyttes... ;)

 

Som denne diskusjonen så mange ganger før har blitt konkludert så er det OPPLEVELSEN av kraftbruk som er viktigst. Så sant man da ikke trives med å bruke så mye kraft som mulig. Hvis man føler GA stilen er krampaktig så bør man gå tilbake til det man drev med før.

Men glem ikke at hele grunnen til at GA begynte å eksperimentere med nye teknikker var pga belastningsskader. Jeg tror de aller fleste som virkelig har lagt ned tid for å mestre denne teknikken opplever den som kraftbesparende.

 

Men, og dette er viktig: TEKNIKKEN PASSER IKKE FOR ALLE RENT FYSISK (som Hr. Eikre) HAR visse praktiske begrensninger som gjør at f.eks. jeg ikke kan ha den som eneste teknikk.

 

Det er aldri noe poeng for meg å få flest mulig over på GA stilen, men denne diskusjonen blir som tørrfluediskusjonen. Det blir dumt å rakke med på noe man ikke kjenner godt nok til (Pål er unntaket. Det finnes få med hans erfaring på dette forumet). Akkurat som tørrfluefiskere disser dem som har et bredere reportoar - de fleste av dem verken kan eller vil fiske med nymfe. Slik er det også med motstandere av GA teknikken. Derfor blir min motivasjon for å delta i diskusjonen her den samme som i nymfediskusjonen  - de som ikke tar tiden med å lære seg teknikken går glipp av noe interessant.

 

Pål, GA har satt denne teknikken i system. Derfor fortjener han vel å ha navnet sitt på den. En grunnteknikk for alle kast - både enhånds og tohånds. Jeg synes dette er interessant og hadde syntes det uansett hvem som hadde presentert det slik han har gjort.

Forøvrig så har det som sagt vært veldig lite diskusjon rundt Henrik Mortensen, selv om han lærer bort nøyaktig samme teknikk.

 

Ellers så blir dette min siste post. Jeg hadde egentlig slettet kontoen på torsdag, men siden det tar "år og dag" å få en konto slettet i dette systemet  (;D) så klarte jeg ikke å la være å svare på denne nok en gang. Grunnen til at jeg ikke gidder mer at jeg ikke syntes det er gøy lenger.

Så da legger jeg "tmags" i graven etter mange års deltagelse. Faktisk har det blitt over ti år hvis man regner med Bård og Lars sin fluefiskenett.com. Og da er det på tide å gi seg.

 

Kanskje sees vi ved elva en dag...

 

Thank you for playing!!  ;);D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Erru blind og ignorant? eller bare later du som? Sa at jeg jobbet litt for Loop og har kastet sammen med GA ved flere anledninger... ENNÅ så klarer du å si at jeg ikke kjenner til denne stilen... At jeg gidder å svare ......

 

Nei, ingen av delene, jeg sitter på en masse førstehånds info om dette, blant annet hvordan disse navnene oppsto, men det går jo ikke an å komme med faktaopplysninger en gang her uten at folk blir helt religiøse og lader kanonen med skit og møkk.

Du er åpenbart også bare ute etter å skape forvirring, hvor er nysgerrigheten din? - jeg kan fortelle deg mye interressant om dette, historikk, bakgrunn mm, men du virker totalt uinterresert, selv om du skal være sjuende kastafar i forumhuset.

Noen av dere gamle travere gjør bare alt dere kan for å kvæle diskusjoner som dere ikke liker eller er i bresjen på, det blir bare tåpelig....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så blir dette min siste post. Jeg hadde egentlig slettet kontoen på torsdag, men siden det tar "år og dag" å få en konto slettet i dette systemet  (;D) så klarte jeg ikke å la være å svare på denne nok en gang. Grunnen til at jeg ikke gidder mer at jeg ikke syntes det er gøy lenger.

Så da legger jeg "tmags" i graven etter mange års deltagelse. Faktisk har det blitt over ti år hvis man regner med Bård og Lars sin fluefiskenett.com. Og da er det på tide å gi seg.

 

Kanskje sees vi ved elva en dag...

 

Thank you for playing!!  ;);D

 

 

Det var svært synd å høre, og et stort tap for alle oss andre på fora. Får håpe du gjenoppstår  :-*. Selv er jeg jo en kverulant, og vet nok at jeg og andre bestandig burde skrive som om man skulle møte de andre i elva neste dag. Men det er jo for lett å la seg rive med...

 

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Alf, du skjønte selvfølgelig hva jeg mente. Det er ikke mye fart man får på snøret ved bruk av kun kastearmen når man ikke bruker stang. Så trekkhånda står for mesteparten av farta, men selvfølgelig ikke alt.

Du blander også kortene her kun for å forvirre. Du vrir og vender på innlegg for å dumme ut "motstanderen".

 

Interessant at du ikke anser bruken av vektarm som signifikant for hvilken teknikk som bør benyttes... ;)

 

Som denne diskusjonen så mange ganger før har blitt konkludert så er det OPPLEVELSEN av kraftbruk som er viktigst. Så sant man da ikke trives med å bruke så mye kraft som mulig. Hvis man føler GA stilen er krampaktig så bør man gå tilbake til det man drev med før.

Men glem ikke at hele grunnen til at GA begynte å eksperimentere med nye teknikker var pga belastningsskader. Jeg tror de aller fleste som virkelig har lagt ned tid for å mestre denne teknikken opplever den som kraftbesparende.

 

Men, og dette er viktig: TEKNIKKEN PASSER IKKE FOR ALLE RENT FYSISK (som Hr. Eikre) HAR visse praktiske begrensninger som gjør at f.eks. jeg ikke kan ha den som eneste teknikk.

 

Det er aldri noe poeng for meg å få flest mulig over på GA stilen, men denne diskusjonen blir som tørrfluediskusjonen. Det blir dumt å rakke med på noe man ikke kjenner godt nok til (Pål er unntaket. Det finnes få med hans erfaring på dette forumet). Akkurat som tørrfluefiskere disser dem som har et bredere reportoar - de fleste av dem verken kan eller vil fiske med nymfe. Slik er det også med motstandere av GA teknikken. Derfor blir min motivasjon for å delta i diskusjonen her den samme som i nymfediskusjonen  - de som ikke tar tiden med å lære seg teknikken går glipp av noe interessant.

 

Pål, GA har satt denne teknikken i system. Derfor fortjener han vel å ha navnet sitt på den. En grunnteknikk for alle kast - både enhånds og tohånds. Jeg synes dette er interessant og hadde syntes det uansett hvem som hadde presentert det slik han har gjort.

Forøvrig så har det som sagt vært veldig lite diskusjon rundt Henrik Mortensen, selv om han lærer bort nøyaktig samme teknikk.

 

Ellers så blir dette min siste post. Jeg hadde egentlig slettet kontoen på torsdag, men siden det tar "år og dag" å få en konto slettet i dette systemet  (;D) så klarte jeg ikke å la være å svare på denne nok en gang. Grunnen til at jeg ikke gidder mer at jeg ikke syntes det er gøy lenger.

Så da legger jeg "tmags" i graven etter mange års deltagelse. Faktisk har det blitt over ti år hvis man regner med Bård og Lars sin fluefiskenett.com. Og da er det på tide å gi seg.

 

Kanskje sees vi ved elva en dag...

 

Thank you for playing!!  ;);D

 

 

 

 

 

Vi er nok enige tmags :) GA er som sagt en jeg har respekt for. En dyktig kar... over 15 år siden jeg traff ham. Til alt overmål i en idrettshall i Heggedal (Asker). Han demonstrerte mange av teknikkene som har blitt diskutert her. Husker at jeg ble meget imponert spesielt av enhåndsteknikken hans (De fleste forbandt ham jo med tohånds).

 

Synd at du dropper ut, men jeg gjør nok det samme.. Av samme årsak som deg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Erru blind og ignorant? eller bare later du som? Sa at jeg jobbet litt for Loop og har kastet sammen med GA ved flere anledninger... ENNÅ så klarer du å si at jeg ikke kjenner til denne stilen... At jeg gidder å svare ......

 

Nei, ingen av delene, jeg sitter på en masse førstehånds info om dette, blant annet hvordan disse navnene oppsto, men det går jo ikke an å komme med faktaopplysninger en gang her uten at folk blir helt religiøse og lader kanonen med skit og møkk.

Du er åpenbart også bare ute etter å skape forvirring, hvor er nysgerrigheten din? - jeg kan fortelle deg mye interressant om dette, historikk, bakgrunn mm, men du virker totalt uinterresert, selv om du skal være sjuende kastafar i forumhuset.

Noen av dere gamle travere gjør bare alt dere kan for å kvæle diskusjoner som dere ikke liker eller er i bresjen på, det blir bare tåpelig....

 

 

God bedring......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undskyld gutter. :( Men jeg har bare hovedrysten til overs for denne tråd.

Det er ubegribeligt, at dere kan lade sig rive med på grund af en tåbelig provokatør, som åbenbart kun er ude på ballade.

Staffan, Terje og mange andre har forsøgt at runde debatten af - uden held. Mannen fortsætter i det uendelige.

Denne tråd har bedst af at blive ignoreret ihjel. Da kan hr. Fjell sidde og diskutere med sig selv.

Når han ikke piller sig i navlen.

 

Ja, jeg ved at dette er et personangreb. Men jeg syntes det er trist, at en overophedet debat kan medvirke til, at de forkerte forlader forum. :-[

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Av respekt for motdebattantene (spesielt Mr. Nilsen) så må jeg innrømme at jeg har øvd og øvd og øvd på GA et par dager nå. Jeg får den fortsatt ikke perfekt til, langt ifra, men må innrømme at den har sin misjon denne stilen også. Det som er dumt for meg er at jeg sliter med samme problemet som jeg har i golf: Når jeg treffer 100% (tror jeg altså) og alt går som en lek så kan man liksom ikke gjøre feil. 5 minutter etterpå så er alt rævva og jeg husker ikke hvordan det var. Og det er nok den største ulempen: Vanskelig å være stabil uten å forkaste andre stilarter. Og da må jeg nok melde pass da jeg vil være så fleksibel som mulig. Og svenskefølelsen blir jeg ikke kvitt...

 

Men Erland, tmags og dere andre GA's: Dere har langt fra bare feil! Forhåpentligvis ikke vi andre heller. Jeg tror også debatten hadde blitt mye mer positiv om topic hadde vært: "Fordeler ved Göran Anderson-stilen". Kanskje noen av oss har lært noe nytt (sikkert mange som visste det fra før da). Nemlig at å be om innlegg som omhandler ulemper eller svakheter ved ett eller annet før eller senere vil provosere frem "krangel" og mulige personangrep. Mye lettere å unngå negativitet hvis topic er positivt ladet tror nå jeg. Er vi enige nå?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av respekt for motdebattantene (spesielt Mr. Nilsen) så må jeg innrømme at jeg har øvd og øvd og øvd på GA et par dager nå. Jeg får den fortsatt ikke perfekt til, langt ifra, men må innrømme at den har sin misjon denne stilen også. Det som er dumt for meg er at jeg sliter med samme problemet som jeg har i golf: Når jeg treffer 100% (tror jeg altså) og alt går som en lek så kan man liksom ikke gjøre feil. 5 minutter etterpå så er alt rævva og jeg husker ikke hvordan det var. Og det er nok den største ulempen: Vanskelig å være stabil uten å forkaste andre stilarter. Og da må jeg nok melde pass da jeg vil være så fleksibel som mulig. Og svenskefølelsen blir jeg ikke kvitt...

 

Men Erland, tmags og dere andre GA's: Dere har langt fra bare feil! Forhåpentligvis ikke vi andre heller. Jeg tror også debatten hadde blitt mye mer positiv om topic hadde vært: "Fordeler ved Göran Anderson-stilen". Kanskje noen av oss har lært noe nytt (sikkert mange som visste det fra før da). Nemlig at å be om innlegg som omhandler ulemper eller svakheter ved ett eller annet før eller senere vil provosere frem "krangel" og mulige personangrep. Mye lettere å unngå negativitet hvis topic er positivt ladet tror nå jeg. Er vi enige nå?

 

:)

 

Veldig enig med deg Erik,alle flue kast uansett trenger en personlig "timing" for den enkelte,noen ganger er alt bare ræva andre ganger går alt som smurt.

(spesial kast)Var også derfor leg la inn et innlegg der jeg sa at jeg ikke skjønte at folk gidder (fatter ikke )og bruke så mye tid på dette.Gå ut og kast og tilpass deg selv er mitt råd.

Tipper det er rimelig vanskelig for en nybegynner og skjønne noe av denne tråden.Tror han eller hun blir vettskremt.

Noen liner/stenger funker for noen,for andre kan det være skivebom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikres siste innlegg var et bra innlegg. Han har forsøkt, sett og lært litt. Kanskje falt noe i smak, kanskje ikke. Det ene er ikke verre enn det andre. Men nå begynner han å skaffe seg kunnskap om hvorfor han kanskje ikke vil bruke denne teknikken. Og å si nei til denne måten å kaste på er jo minst like legitimt som å ikke like andre metoder. Per, Pål eller Espen Askeladds. :)

 

Ser det fortsatt finnes noe gnål om arbeidsvei osv. At lang arbeidsvei er eneste måte å komme til Rom, synes ganske klart utfra uttalelser og lærdom satt i system fra en viss gruppe kastere i dette landet. Nå husker ikke jeg verken navn, konkurransested eller årstall, men hjelp meg gjerne her. Jeg leste et referat fra ett eller annet kastestevne med internasjonal deltakelse for et år eller fire siden. Referenten skrøt av enkelte deltakere, og nevnte nærmest i fortvilelse, amerikaneren som kastet like langt som de andre selv om hans arbeidsvei var svært kort. Noen som husker dette? :)

 

At lang arbeidsvei derimot kan være enklere for de aller fleste fluekastere, undertegnede inkludert, er en annen sak, og slett ikke uviktig. Men muligens ikke eneste rette lære. Et sterkt "guru"-miljø kan faktisk være en demper på utviklingen av teknikk, om det dreier seg som fluefiske/fluekasting eller annet.

 

Nilsens (tmags) innlegg i denne tråden står til strålende. Konstruktive forklaringer av fordeler og ulemper angående "GA-stilen". Han skal selvfølgelig ikke melde seg ut fra forumet. Kun ta seg en kortere eller lengre pause. Man trenger medlemmer som tør å stå i mot hvem som helst og uttrykke sterke, velfunderte og egne meninger. Har lest igjennom denne maraton-tråden mer enn tre ganger nå, og kan ikke se noe galt i hans standpunkter, meninger om fluekastets fysikk eller annet. Bli værende du, Nilsen. Er ikke mange på dette forumet som tør gå imot hvem som helst. Husk på det! ;)

 

Når det gjelder det skrevne om at Staffan og Terje burde blitt hørt da de har forsøkt "å dysse ned denne diskusjonen", synes jeg er helt på jordet. Hvem pokker er Staffan og Terje? Noe overopphøyet som kan bestemme hvem som skal diskutere hva? Det dummeste som er skrevet i denne tråden, og det sier ikke så lite. Og dette er rettet mot den som skrev dette, ikke de omskrevne.

 

De som ikke er interesserte i diskusjoner om kasteteknikk, kan jo bare finne seg en annen topic. Der de kan diskutere hestehov, smørblomst, statsministere og krig og fred og sånt... :rolleyes:

 

GA-stilen er interessant. Mange gode tanker satt i system. Men totalt saliggjørende? Nei. Like lite som laaaaaaaaaaaaaaang arbeidsvei er det. Hva i alle dager er poenget med å ha fulladet stang allerede halvveis i kastet? Eller mener noen at en maksimal arbeidsvei er eneste måte å belaste ei fluestang maksimalt? I så fall har dere et forklaringsproblem. Men for all del. Forsøk gjerne. Og glem nå ikke at flesteparten av medlemmene på dette forumet er fluefiskere. Ikke toppidrettsutøvere. Kanskje greit at deres læremestere viser dem den ære å ta hensyn til dette? :)

 

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Når det gjelder det skrevne om at Staffan og Terje burde blitt hørt da de har forsøkt "å dysse ned denne diskusjonen", synes jeg er helt på jordet. Hvem pokker er Staffan og Terje? Noe overopphøyet som kan bestemme hvem som skal diskutere hva? Det dummeste som er skrevet i denne tråden, og det sier ikke så lite. Og dette er rettet mot den som skrev dette, ikke de omskrevne.

 

 

 

Hans

 

 

D'herrer Staffan og Terje m.fl. har på intet tidspunkt forsøgt "å dysse ned denne diskusjonen". Du må have læst mit indlæg som Fanden læser Bibelen :rolleyes:

De forsøgte bare at konkludere, at enhver er salig i sin tro og at fortsætte en debat med fanatiske og frelste GA-diciple er som at pisse mod vinden.

At en debat om en kastestil kan fylde over 20 sider og resultere i, at folk forlader Forum er det dummeste jeg nogensinde har oplevet.

I rest my case - og lader denne tråd være i fred - i håbet om en snarlig død ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Vei ikke hav som skjer her, hvis folk trekker seg er jo det synd, men det får nå folk gjøre som de vil med, det er vel slik her i verde at slenger man skit bør man ve tåle å få sqamme mynt tilbake igjen - selv om man er "guru" på et forum.

Ellers er det ingen skade skjedd om en og annen av disse gammalguruene blir borte,  hvert fall for en stund, det gir bare rom for ny aktivitet, dersom  de dempet seg litt og ikke var nødt til å skulle være eksperter på alt - også ting de helt klart ikke har peiling på - så ville forumt sett mange fler og aktive nykommere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hansberget skrev:

Når det gjelder det skrevne om at Staffan og Terje burde blitt hørt da de har forsøkt "å dysse ned denne diskusjonen", synes jeg er helt på jordet. Hvem pokker er Staffan og Terje? Noe overopphøyet som kan bestemme hvem som skal diskutere hva? Det dummeste som er skrevet i denne tråden, og det sier ikke så lite. Og dette er rettet mot den som skrev dette, ikke de omskrevne.

 

For min del er jeg kun en helt vanlig innleggsskriver i denne tråden Hans, og overhode ikke noe overopphøyet som kan bestemme noe som helst.

Bare en som rett og slett er svært så interessert i å få se hva denne GA stilen går ut på for jeg klarer bare ikke å skjønne en kastestil basert på

skriftlige uttalelser og innfløkte beskrivelser noe denne tråden etter min oppfattning i stor grad preges av.

Jeg er så visuell at jeg må se hva folk snakker om før jeg i det hele tatt er i nærheten av å kunne bedømme om kastestilen vil funke for meg.

 

Jeg forstår at innlegget ditt var rettet mot den som skrev om Terje og Staffan og ikke meg og Staffan spesiellt. Allikevel kunne du spart deg setningen om noe overopphøyet da jeg oppfatter den kommentaren som lettere sarkastisk og enten du mente det eller ikke og elegant viser til andres innlegg, så kan kommentaren du retta mot meg oppfattes som om jeg har en rolle på ffs som jeg vil ha meg frabedt fra å bli identifisert med (snakker for meg sjøl, Staffan får eventuellt kommentere eget syn). Hva kommentaren rettet mot meg og Staffan hadde å gjøre i tilsvaret du burde ha rettet til Bo Mortensen direkte skjønner jeg ikke. Å dra andre inn på den måten du gjør her bidrar ikke til å heve kvaliteten i tråden og det blir litt merkelig når det ser ut til at det siste innlegget ditt har som mål å vise til konstruktive måter å drive tråden videre på :rolleyes:

 

 

Forøvrig håper jeg det snart kommer en skikkelig god snutt så vi kan få se GA stilen i praksis, det kunne ha vær gøy.

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

 

 

 

Forøvrig håper jeg det snart kommer en skikkelig god snutt så vi kan få se GA stilen i praksis, det kunne ha vær gøy.

 

Terje!

 

 

 

Der var gutten sin det! Endelig en konstrktiv sjel her - hadde håpet klare å holde meg unna hele denne "kastesuppa" her til jeg har en film å legge ut, de store sjefsekspertene på forumet tør/vil jo ikke! Men noen av dem kjører jo på, på grensen til renne personangrep, og prøver å fremstille meningsmotstandere som et eller annet katta har dratt inn, av hensyn til forumets mer nøyrtale lesere bør både slikt og rene feilaktigheter korrigeres.

 

Få i hvert fall slutt på denne melodramatisk såpeoperan her, skulle tro man var midt i en skikkelig dårlig amerikansk TVserie eller noe sånt. Diskuiter denne kasteteknikken i stedet, prøv med saklighet, og alle GURUER - se på dere selv som likeverdige alle andre forummeldlemmer og ta dere tiden til å begrunne synspunktene, det vil grantert berike diskusjonene og fjerne mange misforståelser.

 

 

 

ps...et hjertesukk: dere annonyme skitasktere bidrar antagelig mye mer til bråket enn dere selv skjønner, stå for det dere skriver av personangrep - skriv under fullt navn, eller tenk dere om et par ganger før dere slenger ut sjikanen.

Sikkert litt tøfft å være stor i kjeften bak et annonymt navn, men det er destruktivt for forumet.

 

Og er det noen som egentlig lurer på noe om denne kastestilen er det bare å spørre - jeg svarer så godt jeg kan hvis det er seriøst ment, og hvis jeg får det med meg inneblant alt virvaret.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps...et hjertesukk: dere annonyme skitasktere bidrar antagelig mye mer til bråket enn dere selv skjønner, stå for det dere skriver av personangrep - skriv under fullt navn, eller tenk dere om et par ganger før dere slenger ut sjikanen.

Sikkert litt tøfft å være stor i kjeften bak et annonymt navn, men det er destruktivt for forumet.

Tror jaggu jeg tar denne utfordringen : Du fremstår som så til de grader patetisk at det er vanskelig å se på deg som noe annet enn en narr !

Når du også er ubeskjeden nok til å beskylde andre for å skape utrivsel på forumet her, hvor du hittil ikke har bidratt med annet enn eder og galle, da lurer jeg på om ikke tiden er inne for å gå litt i seg selv ?

Jeg har veldig vondt for å tro at det finnes noen i det hele tatt som klarer å ta deg seriøst . . .

 

Lars Ninive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Ja det må man si var et godt og konstruktivt innlegg om fordeler og ulemper ved Anderssonstilen..

Syns du heller skulle starte en ny tråd om fordeler og ulemper med erland fjell... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...