Gå til innhold

Øllen sin !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Eneste ringnes-ølet jeg har funnet på å smake er ringnes spesial eller hva søren den heter. Et øl som er laget av folk som ikke bryr seg om øl. Det er laget for å smake som andre øl, og gi en berusende alkohol-effekt. Slik smaker det, slik lukter det. Veldig mainstream,.. Så jeg skjønner at det er de som 'liker' det, men de ville nok likt hvilket som helst øl, og kjøper det fordi det er enkelt. Jeg liker å gjøre det litt mer avansert.. derfor prøver jeg også mest mulig nytt.

 

Sammenligner man en Heineken og en Double ICE så tror jeg de aller fleste vil foretrekke den førstnevnte, selv om de fleste handler den sistnevnte.

 

Husk at Ringnes er brygget på vann, humle, malt og solide sosialdemokratisk prinsipper - "et godt øl alle kan like, tilgjengelig for alle - til en fornuftig pris.  Du finner Ringnes pils over alt - alle skal få smake - alle skal med."

 

Skulle tro dette var øllet for deg?

 

Heineken?  Suspekt.

 

Haha, joda. Men personlig synes jeg Dahls er bedre, spesielt etter at arbeiderne ved bryggeriet gikk ut og støttet AP i valgkampen for 4 år siden med slagordet: "Heller en Dahls i magen, enn FrP og Carl I. Hagen"  ;D

 

Når det er mengder øl som handles, så blir det enten Tuborg pga. prisen eller Dahls pga. smaken.

 

Aas Bayer er slettes ikke et dumt øl, det er jeg helt enig i. Men som tidligere nevnt, Spitfire er min absolutte favoritt. Oktoberøl og Bayer er gode rimeligere alternativer til det tho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert her skuffer du meg litt. Jeg veit vi har ganske lik ølsmak, heineken er for dyrt det er jeg helt enig i. Men Hansa er da billiger og bedre enn Ringnes? Dette skal vi finne ut a vi morra  ;D

 

Hansa suger bigtime, hvis du tar med det i morra setter jeg deg av på en holme, heineken er det beste øllet, selv om det ser ut som en alkisboks ;D Norlandspils er en av mine favoritter, men har kiwi det, nope

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert her skuffer du meg litt. Jeg veit vi har ganske lik ølsmak, heineken er for dyrt det er jeg helt enig i. Men Hansa er da billiger og bedre enn Ringnes? Dette skal vi finne ut a vi morra  ;D

 

Hansa suger bigtime, hvis du tar med det i morra setter jeg deg av på en holme, heineken er det beste øllet, selv om det ser ut som en alkisboks ;D Norlandspils er en av mine favoritter, men har kiwi det, nope

 

 

 

Har du glemt at vi var Hansa" drankere" før i tiden,

du husker vel Hansa 1991 ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som sa at Heineken er for dyrt.. det stemmer vel egentlig ikke.. Er vel et av de rimeligste utenlanske øllene vi får på butikken(med unntak for tuborg såklart). Ligger jo ikke mange kronene over hansa og dahls og de der... Personlig foretrekker jeg 9 av 10 ganger en dahls tho.. men når man først får lyst på en så lys øl som heineken så er det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var noen som sa at Heineken er for dyrt.. det stemmer vel egentlig ikke.. Er vel et av de rimeligste utenlanske øllene vi får på butikken(med unntak for tuborg såklart). Ligger jo ikke mange kronene over hansa og dahls og de der... Personlig foretrekker jeg 9 av 10 ganger en dahls tho.. men når man først får lyst på en så lys øl som heineken så er det veldig godt.

 

Både Heineken, Tuborg og Carlsberg blir laget på lisens av Ringnes/EC Dahls, er derfor de er litt billigere enn import øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsjekkia har et par øl som er meget bra, bl.a Staropramen som lages i Praha og den orginale Budweisser (IKKE pissvannet fra USA som vi får kjøpt her i butikken..). Pilzner Urqell var for mørk og besk etter min smak, men bedre enn mye av det vi får her på berget. Spania har også noen bra øl, bl.a San Miguel. Så vi er langt fra verdensmestere når det kommer til øl her i norge, der er vi grundig slått av mange er jeg redd

 

Jeg har nettop kommet hjem fra en snau ukes øltur i Praha, tsjekkerne har vel mer enn et par øl som er gode!  ;D

De siste årene virker det som om Staropramen har godt tilbake i Praha, mens Gambrinius og Kozel har godt fram, Krusevice og Urquell er omtrent like utbredt som før.

 

Pilsner Urquell er langt fra mørk og besk, du har kanskje smakt en cerny Urquell, ikke en pilsner men mørk øltype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Tsjekkia har et par øl som er meget bra, bl.a Staropramen som lages i Praha og den orginale Budweisser (IKKE pissvannet fra USA som vi får kjøpt her i butikken..). Pilzner Urqell var for mørk og besk etter min smak, men bedre enn mye av det vi får her på berget. Spania har også noen bra øl, bl.a San Miguel. Så vi er langt fra verdensmestere når det kommer til øl her i norge, der er vi grundig slått av mange er jeg redd

 

Jeg har nettop kommet hjem fra en snau ukes øltur i Praha, tsjekkerne har vel mer enn et par øl som er gode!  ;D

De siste årene virker det som om Staropramen har godt tilbake i Praha, mens Gambrinius og Kozel har godt fram, Krusevice og Urquell er omtrent like utbredt som før.

 

Pilsner Urquell er langt fra mørk og besk, du har kanskje smakt en cerny Urquell, ikke en pilsner men mørk øltype?

 

Var ei snau uke i Praha selv i slutten av forrige måned, en helt utrolig by!

 

Husker ikke hvilken type Urquell det var, fikk det på en brun pub i en sidegate i Smichov ;D

 

Finnes mange typer ja, så et par var vel en underdrivelse :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei snau uke i Praha selv i slutten av forrige måned, en helt utrolig by!

 

Husker ikke hvilken type Urquell det var, fikk det på en brun pub i en sidegate i Smichov ;D

 

Finnes mange typer ja, så et par var vel en underdrivelse :P

 

Helt enig, en fantastisk by!  :)

Vi tråkket også litt rundt i sidegatene rundt Smichov, så det er ikke umulig at vi har vært på flere av de samme stedene.  ;)

 

Ikke noe viktig poeng fra min side, bare det at pilsner er en lys øltype, mens cerny betyr mørk og er navnet som legges til mange av de mørke øltypene fra samme bryggerier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var ei snau uke i Praha selv i slutten av forrige måned, en helt utrolig by!

 

Husker ikke hvilken type Urquell det var, fikk det på en brun pub i en sidegate i Smichov ;D

 

Finnes mange typer ja, så et par var vel en underdrivelse :P

 

Helt enig, en fantastisk by!  :)

Vi tråkket også litt rundt i sidegatene rundt Smichov, så det er ikke umulig at vi har vært på flere av de samme stedene.  ;)

 

Ikke noe viktig poeng fra min side, bare det at pilsner er en lys øltype, mens cerny betyr mørk og er navnet som legges til mange av de mørke øltypene fra samme bryggerier.

 

 

Se ikke bort i fra det nei, lå faktisk like ved Staropramen bryggeri når vi var der :)

 

Spørs om ikke det var en cerny, stod bare Pilsner Urquell på glasset og jeg spurte etter en halvliter :P

 

Budweisser var iallefall meget god, men la merke til at det var ikke så mange som solgte den. Var Staropramen og Urquell som var mest utbredt, ihvertfall der hvor vi stoppet. En annen ting jeg la merke til, var hvor mye prisene varierte etter hvert du beveget deg bort fra gamlebyen/karlsbrua. Fra 80-100 koruna ved de mest populære turiststedene, til 30 koruna i Smichov. Under 10kr for en halvliter og 30kr for en cocktail er ikke å forakte i sommervarmen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle former for øl, alkoholfritt eller ikke, det smaker rett og slett r...! :rolleyes:

 

Men jeg er vell født slik, eller er det en ting man blir vant til etterhvert som aldren stiger?!

Det er den bitre smaken som gir meg frysninger :-\

 

MB

 

Er vel såvidt lov å ikke like ØL, så lenge du ikke drikker rusbrus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle former for øl, alkoholfritt eller ikke, det smaker rett og slett r...! :rolleyes:

 

Men jeg er vell født slik, eller er det en ting man blir vant til etterhvert som aldren stiger?!

Det er den bitre smaken som gir meg frysninger :-\

 

MB

 

Er vel såvidt lov å ikke like ØL, så lenge du ikke drikker rusbrus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

DF

 

Etter det jeg har hørt, er rusbrus vanlig alkohol blandet med brus. Blir kvlam bare ved tanken  :P :P

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som sa at Heineken er for dyrt.. det stemmer vel egentlig ikke.. Er vel et av de rimeligste utenlanske øllene vi får på butikken(med unntak for tuborg såklart). Ligger jo ikke mange kronene over hansa og dahls og de der... Personlig foretrekker jeg 9 av 10 ganger en dahls tho.. men når man først får lyst på en så lys øl som heineken så er det veldig godt.

 

Både Heineken, Tuborg og Carlsberg blir laget på lisens av Ringnes/EC Dahls, er derfor de er litt billigere enn import øl :)

 

Derfor jeg valgte betegnelsen "utenlandske" istede for importøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkohol er verdens nest kraftigste hallusinogen...snake poison for slike som meg....by the way hakke tatt en øl på et år...

søpledop....

Hvis du kun er ute etter rus så finnes det sikkert bedre alternativer

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...