Gå til innhold

Den store fluefisketreffen....Rena 2009


Gjest staffan@epost.no

Renatreffen 2009  

175 stemmer

  1. 1. Renatreffen 2009

    • helt klart, jeg kommer!!!
      81
    • nei, dette gidder jeg ikke!!!
      14
    • for langt å reise.....
      23
    • for dårlig fiiskeelv
      11
    • liker ikke så mye folk
      64


Anbefalte innlegg

  • Svar 770
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Heisann!

 

Vi er 4 karer fra Oslo som har reist til Renaelva et par tre ganger i året, de siste årene.

Ettersom vi kun har vært der sensommer, så tar vi en tidligere tur i år.

Vi har leid Dalby-strekningen den første uken i Juli i år, så lurte dermed

på om vi kunne ta en tur eller to ned til dere for noen tips om fluevalg/kast ol. ;)

Om det ikke allerede er fullbooket på Kvarven da.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

:D :)Jeg ligger her og gjør ingenting.Hører lyden av Renaelven noen meter fra meg. Hører vinden suse i furukronene. Hører endenes vingeslag. Hører småfuglen plystre. Hører det vaker i elva.

 

Dette var jo selve beskrivelsen av en flott fiskesommer for min del. Flott  :)

 

Ligge på ryggen og gjøre ingenting en hel sommer? Blir ikke det litt kjedelig da?

 

Lyden av Renaelva? Den elva bråker da ikke akkurat mye så det må da bli anstrengende å høre etter om elva fortsatt renner?

 

Høre vinden suse i furukronene? Da skjønner jeg at man ligger på ryggen. Det blåser for mye. For en purist altså...

 

Høre småfugler plystre? Synger de ikke? Hvordan i huleste skal de greie å plystre med de nebbene?

 

Høre det vaker i elva? Hvis man kan høre dem så er det så stilleflytende vann at man ikke hører elva, det er vindstille og fuglene er langt unna. Dessuten er det vel på tide å reise seg?

 

Bedre nå Terje?

 

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Heisann!

 

Vi er 4 karer fra Oslo som har reist til Renaelva et par tre ganger i året, de siste årene.

Ettersom vi kun har vært der sensommer, så tar vi en tidligere tur i år.

Vi har leid Dalby-strekningen den første uken i Juli i år, så lurte dermed

på om vi kunne ta en tur eller to ned til dere for noen tips om fluevalg/kast ol. ;)

Om det ikke allerede er fullbooket på Kvarven da.     

 

 

Selvfølgelig skal dere komme nedom Kvarven :) bare å møte opp til masse hygge og sosialt samvær :D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

:D :)Jeg ligger her og gjør ingenting.Hører lyden av Renaelven noen meter fra meg. Hører vinden suse i furukronene. Hører endenes vingeslag. Hører småfuglen plystre. Hører det vaker i elva.

 

Dette var jo selve beskrivelsen av en flott fiskesommer for min del. Flott  :)

 

Ligge på ryggen og gjøre ingenting en hel sommer? Blir ikke det litt kjedelig da?

 

Lyden av Renaelva? Den elva bråker da ikke akkurat mye så det må da bli anstrengende å høre etter om elva fortsatt renner?

 

Høre vinden suse i furukronene? Da skjønner jeg at man ligger på ryggen. Det blåser for mye. For en purist altså...

 

Høre småfugler plystre? Synger de ikke? Hvordan i huleste skal de greie å plystre med de nebbene?

 

Høre det vaker i elva? Hvis man kan høre dem så er det så stilleflytende vann at man ikke hører elva, det er vindstille og fuglene er langt unna. Dessuten er det vel på tide å reise seg?

 

Bedre nå Terje?

 

;D

 

La meg si det sånn Erik: Jeg hadde iallefall reist meg hvis jeg hørte vak :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik....har du anledning under treffen å dtå for en demo med østeuropisk nymfefiske???

 

Jeg for min del trodde alle cane- og silkesnøregutta skulle gi oss en oppvisning i klassisk våtfluefiske med fangstkurv over skulderen , hatt og langhåv.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik....har du anledning under treffen å dtå for en demo med østeuropisk nymfefiske???

 

Jeg for min del trodde alle cane- og silkesnøregutta skulle gi oss en oppvisning i klassisk våtfluefiske med fangstkurv over skulderen , hatt og langhåv.  :)

Ja, jeg skulle gjerne fått demonstrert "våtfluesving" av de som virkelig kan dette  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kan gi seg instruksjon i repiterene småsvinger som er effektivt når det fiskes med vårfluepupper.......funker også på våtfluer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Erik....har du anledning under treffen å dtå for en demo med østeuropisk nymfefiske???

 

Ville du ha utbasunert at Koranen er rent oppspinn og helst burde brennes i Iran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vwing

Erik....har du anledning under treffen å dtå for en demo med østeuropisk nymfefiske???

 

Ville du ha utbasunert at Koranen er rent oppspinn og helst burde brennes i Iran?

 

Drit i tørrhueonanista og kjør et kurs du Erik ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Tror ikke det er tid og sted for slike utskeielser. Renaelva er ikke spesielt egnet for den type fiske, på de stedene jeg har vært i hvertfall. Så da er det nedenfor demningen eller Glomma som gjelder. Og det var vel ikke meningen? Dessuten hadde jeg tenkt å holde en lav profil i et trivelig og kunnskapsrikt miljø hvor det er fokus på klekkere og tørrfluer. Syns ikke det er riktig å skape vonde vibrasjoner hos puristene med tunge plopp på deres egen hjemmebane. Men er det noen som vil ha seg en tur i Glomma så stiller det seg muligens noe annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tror ikke det er tid og sted for slike utskeielser. Renaelva er ikke spesielt egnet for den type fiske, på de stedene jeg har vært i hvertfall. Så da er det nedenfor demningen eller Glomma som gjelder. Og det var vel ikke meningen? Dessuten hadde jeg tenkt å holde en lav profil i et trivelig og kunnskapsrikt miljø hvor det er fokus på klekkere og tørrfluer. Syns ikke det er riktig å skape vonde vibrasjoner hos puristene med tunge plopp på deres egen hjemmebane. Men er det noen som vil ha seg en tur i Glomma så stiller det seg muligens noe annerledes...

 

Må korrigere deg litt Erik :)

Fokuset er ikke på klekkere å tørrfluer men på sosialt samvær og fluefiske.

Det innebærer at man kan fiske med akkurat hva man vil. Det er kun i Halford tråder etc hvor tørrfluefiske ruler :D

 

Under Renatreffen er det ingen som blir "mobba" eller det stilles overhode ikke spørsmål ved fiskemetoder.

Der er vi alle Petribrødre uansett hva vi velger å sette på fortommen :)

 

Personlig må jeg si det hadde vært veldig flott om du hadde holdt et foredrag eller en eller annen praktisk tilnærming til tjekkisk nymfefiske.

Det er det garantert mange som ville hatt glede av, så måtte jeg bare høfflig be om unskyldning for at jeg holder meg litt i bakgrunnen :D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

 

Må korrigere deg litt Erik :)

Fokuset er ikke på klekkere å tørrfluer men på sosialt samvær og fluefiske.

Det innebærer at man kan fiske med akkurat hva man vil. Det er kun i Halford tråder etc hvor tørrfluefiske ruler :D

 

Under Renatreffen er det ingen som blir "mobba" eller det stilles overhode ikke spørsmål ved fiskemetoder.

Der er vi alle Petribrødre uansett hva vi velger å sette på fortommen :)

 

Personlig må jeg si det hadde vært veldig flott om du hadde holdt et foredrag eller en eller annen praktisk tilnærming til tjekkisk nymfefiske.

Det er det garantert mange som ville hatt glede av, så måtte jeg bare høfflig be om unskyldning for at jeg holder meg litt i bakgrunnen :D

 

Terje!

 

Men kanskje det er slik, Terje, at jeg heller vil holde meg litt i bakgrunnen sammen med bla. deg. Det hender jo at jeg bare vil være en helt enkel tørrfluefisker som elsker å slappe av og nyte livets fortreffelighet jeg også. Og ved Renaelva er vel ikke den dummeste plassen å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

 

Må korrigere deg litt Erik :)

Fokuset er ikke på klekkere å tørrfluer men på sosialt samvær og fluefiske.

Det innebærer at man kan fiske med akkurat hva man vil. Det er kun i Halford tråder etc hvor tørrfluefiske ruler :D

 

Under Renatreffen er det ingen som blir "mobba" eller det stilles overhode ikke spørsmål ved fiskemetoder.

Der er vi alle Petribrødre uansett hva vi velger å sette på fortommen :)

 

Personlig må jeg si det hadde vært veldig flott om du hadde holdt et foredrag eller en eller annen praktisk tilnærming til tjekkisk nymfefiske.

Det er det garantert mange som ville hatt glede av, så måtte jeg bare høfflig be om unskyldning for at jeg holder meg litt i bakgrunnen :D

 

Terje!

 

Men kanskje det er slik, Terje, at jeg heller vil holde meg litt i bakgrunnen sammen med bla. deg. Det hender jo at jeg bare vil være en helt enkel tørrfluefisker som elsker å slappe av og nyte livets fortreffelighet jeg også. Og ved Renaelva er vel ikke den dummeste plassen å gjøre det på?

 

Da kan du gjøre akkurat det Erik :D..... under Renatreffen holder vi det tempo vi føler for og du her helt rett i at Renaelva er rette plassen

for å være livsnyter :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vi bare lukke denne tråden nå...

Kanskje heller ta treffet når jeg har tid  :rolleyes:

Hvorfor skal andre ha det bedre enn meg???  :-[

 

En trøst er at du alltid treffer hyggelige folk i Rena, ikke bare i treffuka. Spesielt om du tar turen innom Kvarven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vi bare lukke denne tråden nå...

Kanskje heller ta treffet når jeg har tid  :rolleyes:

Hvorfor skal andre ha det bedre enn meg???  :-[

Med tanke på hvor du bor så skulle det nok svært mye til for å få meg sørover for å fiske, ihvertfall  :o

Men på den tiden renatreffet finner sted er det vel knapt isfritt der oppe  ;D

Syntes noen kunne ta på seg å få til et slikt treff i troms/finnmark, jeg . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med tanke på hvor du bor så skulle det nok svært mye til for å få meg sørover for å fiske, ihvertfall  :o

Men på den tiden renatreffet finner sted er det vel knapt isfritt der oppe  ;D

Syntes noen kunne ta på seg å få til et slikt treff i troms/finnmark, jeg . . .

 

Lars

 

Når Renatreffet går av stabelen vaker 3-5-kiloser på store grandiser i hjertet av Finnmark :-).

Tror jeg får mine første fluefangede bruninger like utfor stuedøra neste uke  ;)

Noen bør høre inne under kilosfisken 2009....

 

Cluet er at det skal arrangeres slektstreff samme tid. Jeg har jentene den uka, og de ville så gjerne

dit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...